Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 58 vizitatori și nici un membru online

Studiu Valoria: 63% dintre companii spun ca se vor schimba radical in urmatorii 3-5 ani datorita digitalizarii

Conform studiului „Barometrul digitalizarii 2020” realizat de Valoria in colaborare cu Doingbusiness.ro, desi numai 4 din 10 companii (41%) au dat responsabilitatea acestui proces unui membru al conducerii, 6 din 10 (63%) spun ca modul lor de functionare se va schimba radical in urmatorii 3-5 ani datorita digitalizarii.

Barometrul digitalizarii este studiul care arata cum abordeaza digitalizarea companiile din Romania. Studiul impune prin distributia respondentilor in functie de industrie, venituri, pozitia de conducere si perspectiva comparativa a datelor de la cele trei editii de pana acum. Asemenea unei substante de contrast, acest studiu pune in evidenta abordarea pe care o au companiile acum. Clasificarea companiilor pe nivele de maturitate, identificarea obstacolelor cu care acestea se confrunta si masurarea impactului digitalizarii asupra cifrei de afaceri, profitului, numarului de angajati sau valorii companiei fac din Barometrul digitalizarii un studiu de referinta”, spune Constantin Magdalina (foto stanga), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Numai 8% dintre companii sunt lideri in digitalizare

Procesul de digitalizare este unul complex deoarece are legatura cu numeroase aspecte din viata unei companii, de la model de business si domeniu de activitate, la strategie, procese si resurse. Fata de rezultatele studiului din anul 2018, in editia din acest an, procentul companiilor care au tehnologii indecvate care conduc la o utilizare limitata a datelor digitale scade usor, de la 23% la 21%. Cea mai mare scadere, de la 37% in 2018 la 31% in 2020, o vedem la companiile care au inceput sa implementeze tehnologii digitale si/sau sa elaboreze o strategie pentru transformarea digitala.

Desi companiile care sunt lideri ai digitalizarii si care au obtinut beneficii substantiale in urma transformarii digitale au crescut numai cu un punct procentual pana la 9% la fel ca si companiile avansate pe acest drum, procentul companiilor care au o directie strategica pentru transformarea digitala creste de la 24% in 2018 la 30% in 2020.

Obstacole in calea digitalizarii

In continuare, principalul obstacol pe care il vad companiile in calea transformarii digitale este chiar perceptia pe care o au in acest moment ca nu au consumatori digitali. Aceasta indica nevoia pentru o mai buna intelegere a mecanismelor interactiunii digitale cu consumatorii, avand in vedere ca se intensifica preferinta pentru cumpararea online. Pe locul al doilea, 35% dintre companii in 2020 vs. 38% in 2018, spun ca principalul obstacol este rezistenta la schimbare, urmate pe locul al treilea de 33% in 2020 vs. 40% in 2018 care percep costurile asociate ca fiind prea mari.

In 2020, rezistenta la schimbare este vazuta ca obstacol de 20% dintre companiile puternic influentate de digitalizare, dar numai de 13% si respectiv 7% dintre cele mediu si putin inflientate de acest proces transformational. Lipsa competentelor digitale in cadrul managementului are procente care variaza de la 10% la companiile puternic influentate, la 9% la cele mediu influentate si apoi la 13% in cazul celor putin influentate de digitalizare.

Beneficiile digitalizarii

Cele mai importante beneficii cumulate ale integrarii procesului de digitalizare in urmatorii 5 ani sunt: simplificarea proceselor (61% in 2020 vs. 58% in 2018), reducerea costurilor (52% vs. 48%), eficienta operationala crescuta (49% vs. 48%), cresterea veniturilor (28% vs. 31%) si masurarea mai buna a performantelor companiei (26% vs. 28%). Pe ultimul loc se gaseste facilitarea procesului de recrutare si retentie a angajatilor (2% vs. 3%).

In 2020, 17% dintre companiile puternic influentate de digitalizare, 15% dintre cele mediu influentate si 18% din cele putin influentate considera ca digitalizarea va contribui la eficienta operationala a firmei. Companiile care au fost putin influentate sunt cele care cred cel mai mult ca digitalizarea le imbunatateste procesul decizional cu ajutorul data analytics (10%). Companiile mediu influentate de digitalizare sunt cele care considera ca vor beneficia de simplificarea proceselor (24%), de avantajul competitiv (7%) si de produsele inovative (8%).

57% dintre companii spun ca au fost foarte influentate de digitalizare

In 2020, 57% dintre companii fata de 47% cu doi ani inainte, spun ca digitalizarea a avut deja o influenta mare asupra lor si 5%, fata de 2% in studiul anterior, spun ca nu a avut nici o influenta. Mai mult, 63% dintre companii, fata de 53% in 2018, spun ca sunt increzatoare in legatura cu digitalizarea deoarece au cunostintele necesare pentru a naviga acest proces. Pe de alta parte, 37% au dificultati, in continuare, legate de transformarea digitala. Dintre acestea 19% sunt oarecum neincrezatoare ca vor valorifica aceasta tendinta. Numai 2% dintre companii spun ca nu cred ca digitalizarea este buna pentru companie.

Este de remarcat faptul ca 78% dintre companiile puternic influentate de digitalizare sunt increzatoare si considera ca au cunostintele necesare pentru a parcurge acest proces. Pe de alta parte procentele celor oarecum increzatoare ca vor valorifica aceasta tendinta sunt in continuare cele mai mari (57%) in randul companiillor care spun ca au fost mediu influentate de digitalizare, aproape la egalitate (46%) cu cele putin influentate.  

33% dintre companii spun ca au competitori foarte afectati de digitalizare

Cele mai multe companii respondente (29% in 2020) cred ca firmele care le sunt competitori au fost afectate intr-o masura relativa de digitalizare. Pe de alta parte 16% cred ca au competitori afectati in foarte mare masura, iar 9% ca au competitori afectati in mica masura de digitalizare. Numai 1% cred ca cei care le sunt competitori nu au fost afectati deloc de acest fenomen.

Daca 64% dintre companii spuneau, in 2018, ca se vor schimba semnificativ in urmatorii 3-5 ani ca urmare a digitalizarii, procentul se mentine la 63% in 2020. Dintre companiile puternic influentate de digitalizare 16% cred ca vor ramane la nivelul de digitalizare la care sunt acum, dar procentul creste la 25% in cazul companiilor mediu influentate si la 41% pentru cele putin influentate de digitalizare.

In 2020, 65% dintre companiile respondente spun ca au valorificat digitalizarea pentru a avea un avantaj competitiv. Procentul creste la 90% in cazul companiilor puternic influentate de digitalizare, scade la 59% in cazul celor mediu influentate si la 38% in cazul celor putim influentate de acest proces transformational.

37% dintre companii spun ca modelele digitale de afaceri au schimbat industria in care activeaza

Dincolo de transformarea la nivelul tehnologiei si a proceselor, cel mai puternic efect transformator pe care il are digitalizarea este cel la nivelul modelului de business. Astfel in 2020, 37% dintre companiile din Romania, fata de 25% in 2018, considera ca modelele digitale de business au schimbat in foarte mare masura industriile din care fac parte. Totusi procentul companiilor respondente care considera modele digitale de afaceri ca fiind o amenintare scade de la 21% in 2018 la 5% in 2020, ceea ce arata ca digitalizarea a devenit, la nivel perceptual. parte din viata companiilor si nu mai este considerata ceva neobisnuit, amenintator sau inedit.

Procentul companiilor care se asteapta ca modelele digitale de afaceri sa le transforme, in foarte mare masura industria in care activeaza in urmatorii 1-3 ani se mentine la 29% si in 2020. Scade procentul companiilor care spun ca modelele digitale de business le vor transforma in mare masura industria, de la 33% in 2018 la 27% in 2020,  iar procentul celor care cred ca modelele digitale de afaceri le vor afecta doar intr-o oarecare masura industria in urmatorii 1-3 ani scade de la 10% la 9%.

Studiul realizat de Valoria si Doingbusiness.ro releva faptul ca procentul companiilor care au facut transformarea digitala partea centrala a strategiei lor de afaceri se mentine la 30% in 2020, aproape la fel ca in 2018 cand atingea 29%. Pentru companiile cele mai influentate de digitalizare procentul este de 76%, dar procentul scade la 43% in cazul celor mediu influentate si la 24% pentru cele putin influentate de digitalizare.

„In pandemie tot mai multe companii au devenit convinse de importanta digitalizarii. Optiunile ferme pentru un mod de operare care privilegiaza tangibilitatea au intrat in coliziune cu noua realitate care propune intangibilul. Rezultanta acestei intalniri este necesitatea tot mai evidenta a companiilor de a se orienta spre digitalizare. Potrivit Barometrul digitalizarii procesul de digitalizare in randul companiilor din Romania avanseaza timid. Fortati de imprejurari, top managerii iau in considerare adoptarea de produse digitale si alocarea de resurse pentru digitalizarea companiilor pe care le conduc”, spune Dumitru Ion (foto dreapta), CEO, Kompass Romania & Doingbusiness.ro, co-autor al studiului.

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.