Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 37 vizitatori și nici un membru online

Schimbari institutionale si legislative necesare pentru transformarea e-guvernarii

Guvernarea electronica, asa cum este prevazuta de multi autori, nu se refera pur si simplu la furnizarea de servicii electronice sau digitale. Presupune un set de masuri institutionale inovatoare, iar evolutia e-guvernarii este un proces complex de institutionalizare. Prin urmare, e-guvernarea trebuie diferentiata de simpla utilizare a unor servicii internet si a tehnologiilor bazate pe web.

Digitalizarea serviciilor publice se poate realiza astfel printr-o schimbare institutionala sustinuta prin stabilirea domeniilor de actiune specializate, descrierea regulilor de conduita, redefinirea structurilor, a rolurilor si atributiilor organizationale si specificarea standardelor de masurare a performantei si a rezultatelor organizationale.

In acest sens, atentia ar trebui sa fie indreptata catre factorii care afecteaza adaptarea organizatiilor si acceptarea de catre angajati a transformarilor legate de guvernarea electronica. De exemplu, astfel de factori pot fi grupati in: flux de lucru, responsabilitati in structura organizationala, abilitati, cunostinte si factori de context social si de afaceri.

Institutiile publice traditionale pot fi transformate prin mai multe initiative de reforma precum reinventarea, evaluarea bazata pe performanta si implicarea cetatenilor. Este foarte important ca actorii implicati in procesul de transformare a administratiei publice sa determine functionarea tehnologiei informatiei adaptata la o guvernare democratica, sa depaseasca constrangerile institutionale si sa creeze un nou set de semnificatii si institutii sociale in beneficiul cetatenilor. Cu siguranta, transformarea e-guvernarii nu va fi un proces usor insa, pentru a realiza aceasta transformare, este necesara existenta unei initiative din partea managerilor publici si a unor directii strategice.

In cadrul propunerii de Politica Publica in domeniul e-guvernarii pe care am realizat-o in proiectul ,,Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare”, am listat o serie de masuri post-adoptare concrete, care trebuie avute in vedere pentru perioada imediat urmatoare adoptarii noului cadru de politica publica.

Masurile specifice strategice si complementare identificate reprezinta decizii fundamentale care actioneaza in sinergie pentru a alcatui un program de schimbari eficace si sustenabile. Trebuie abordate cu prioritate cele care se refera la schimbarile legislative necesare.

In legislatia nationala prezenta exista dispozitii privind utilizarea mijloacelor electronice in furnizarea serviciilor publice, dar acestea nu sunt, insa, suficiente pentru implementarea obiectivelor stabilite prin SNADR (Strategia Nationala privind Agenda Digitala pentru Romania 2020). In acest moment, nu exista o reglementare unitara si neechivoca in ceea ce priveste utilizarea instrumentelor electronice de catre toate autoritatile publice competente sa furnizeze servicii publice aferente tuturor evenimentelor de viata.

La nivel orizontal exista acte normative care pot constitui cadrul general al eGuvernarii (i.e. Legea nr. 161/2003 si HG nr. 1085/2003), dar dispozitiile actuale ale acestora necesita completari si modificari.

Legislatia sectoriala contine in prea putine cazuri prevederi exprese referitoare la utilizarea instrumentelor electronice, in cazul a foarte putine servicii publice sunt reglementate proceduri electronice specifice. Desi au fost facuti unii pasi in vederea atingerii acestor obiective, in prezent, legislatia in vigoare nu ofera inca suficiente mecanisme pentru a impulsiona procesul digitalizarii.

In concluzie, consideram importanta asigurarea unei viziuni unitare asupra furnizarii serviciilor publice prin mijloace electronice, prin intermediul unui portal unic, pentru a putea fi indeplinite obiectivele-cheie in aceasta privinta, respectiv:
- posibilitatea cetatenilor si mediului de afaceri, beneficiari ai serviciilor publice, de a parcurge, alternativ cu procedurile traditionale, o procedura electronica (i.e. completarea si transmiterea electronica a cererilor si formularelor, comunicarea prin mijloace electronice cu administratia publica, emiterea documentelor de catre administratia publica prin mijloace electronice)
- posibilitatea efectuarii prin mijloace electronice a platii taxelor si impozitelor, asigurarea principiului „doar o singura data”, interoperabilitatea bazelor de date ale autoritatilor si institutiilor publice, astfel incat sa fie minimizata necesitatea depunerii de catre solicitanti, odata cu cererile si formularele, de documente care pot fi verificate cu alte autoritati publice.

Pentru a accelera procesul de implementare a e-guvernarii la nivel national, sunt necesare modificari si completari ale cadrului legislativ actual, in sensul reglementarii exprese a unor obligatii concrete si a autoritatilor publice responsabile, al asumarii unor termene ferme si, nu in ultimul rand, al prevederii unor sanctiuni pentru acele situatii in care obligatiile nu sunt respectate.

Autor: Carmen Adamescu (foto), Partener, Consultanta, EY Romania si coordonator din partea EY Romania a proiectului „Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare (EGOV)”

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.