Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 152 vizitatori și nici un membru online

Ce varsta digitala au companiile din Romania?

Luna aceasta a fost lansat Barometrul Digitalizarii in companiile din Romania 2020. Aflat la cea de a treia editie, studiul realizat de compania Valoria este o utila investigatie comparativa a evolutiei nivelului digitalizarii companiilor din Romania atat cu editiile anterioare dar si cu tendintele de la nivel global. Studiul da ocazia companiilor din Romania sa-si spuna punctul de vedere in legatura initiativele de digitalizare si planurile lor de viitor in aceasta privinta. Astfel se contureaza 5 categorii de maturitate a companiilor din Romania in ce priveste digitalizarea:

1. Companii traditionaliste – Au tehnologii inadecvate care conduc la o utilizare limitata a datelor digitale. Comparativ cu editia din 2018 a studiului cand erau 23% astfel de companii, in 2020 sunt 21%.

2. Companii incepatoare – Au inceput sa implementeze tehnologii digitale si/sau sa elaboreze o strategie pentru transformarea digitala. Comparativ cu editia din 2018 a studiului cand erau 37% astfel de companii, in 2020 sunt 31%.

3. Companii minimaliste – Au creat o infrastructura tehnologica adecvata, au o directie strategica pentru transformarea digitala si au implementat unele solutii digitale. Comparativ cu editia din 2018 a studiului cand erau 24% astfel de companii, in 2020 sunt 30%.

4. Companii avansate – Au o infrastructura tehnologica adecvata, o strategie de transformare digitala si tehnologii digitale pentru intreaga companie. Comparativ cu editia din 2018 a studiului cand erau 9% astfel de companii, in 2020 sunt 10%.

5. Companii lideri – Au integrat tehnologiile digitale la nivelul intregii companii si au obtinut imbunatatiri substantiale in urma transformarii digitale. Comparativ cu editia din 2018 a studiului cand erau 7% astfel de companii, in 2020 sunt 8%.

Desi valorile sunt diferite de la o editie la alta si de la un palier de maturitate la altul cea mai semnificativa este scaderea de 6% a companiilor incepatoare care se translateaza in crestere pe palierul companiilor minimaliste. Chiar daca nu major, este un progres care arata o tendinta generala a companiilor din Romania de adoptarea solutiilor digitale.

Sunt doua categorii de factori care influenteaza digitalizarea companiilor. Factori interni sintetizati in principal de schimbul de generatii atat la nivelul personalului dar mai ales la nivel de conducere si factorii externi, mai diversi. In ce priveste factorii externi sunt foarte interesante datele din studiul Valoria care ii prezinta comparativ cu cei care se observa la nivel mondial.

In ce priveste factorii externi, aflam ca pentru 39% dintre companiile la nivel mondial si 37% dintre companiile din Romania noile modele de afaceri determina digitalizarea companiilor si ca pentru 45% dintre companiile la nivel mondial si 34% pentru cele din Romania noile tehnologii determina de asemenea digitalizarea companiilor. Companiile din Romania nu prea inoveaza la nivelul modelului de afaceri comparativ cele la nivel mondial.

Mai departe studiul arata ca digitalizarea competitorilor determina digitalizarea companiilor pentru 39% dintre companii la nivel mondial comparativ cu 42% pentru cele din Romania. Companiile din Romania se pare ca sunt mai atente sa-si asigure nivelul competitiv. Asteptarile clientilor sunt un factor extern care determina digitalizarea companiilor pentru 43% dintre companii la nivel mondial si 29% dintre companiile din Romania. Diferenta explica mai buna centrare a companiilor la nivel mondial  pe clienti comparativ cu cele din Romania.

Deasemenea competitorii disruptivi din alte industrii reprezinta un factor extern care determina digitalizarea pentru 25% dintre companii la nivel mondial si 17% pentru cele din Romania. Companiile din Romania se digitalizeaza deoarece si competitorii lor fac acest lucru dar nu sunt atente la potentialul solutiilor adoptate de competitorii disruptivi din alte industrii. Au reflexele de gandire si actiune date de tiparele industriei lor. Si, in sfarsit, presiunea dinspre parteneri si furnizori ca factor extern care determina digitalizarea pentru 19% dintre companiile la nivel mondial si 12% pentru companiile din Romania.

Pe baza datelor de mai sus daca ar fi sa le dam companiilor din Romania o „varsta digitala” cred ca pubertatea ar fi cea mai potrivita. Adica o etapa de accelerata transformare a proceselor, in care isi definesc identitatea online si isi fac alegerile cu privire la cine vor sa fie. Tot mai profund marcat de tehnologie si revendicat de angajatii si clientii digitali, prezentul apartine companiilor care se maturizeaza intru digitalizare.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.