Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 232 vizitatori și nici un membru online

Digitalizarea deciziei in companii

Astazi tehnologia poate fi o sursa de avantaj competitiv sau o amenintare. Depinde de felul decidentilor de a se raporta la realitatea descrisa de tehnologie. Daca privim dincolo de capacitatile tehnologice actuale si de peisajul competitiv, este util sa luam in considerare multimea de posibilitati pe care le propune tehnologia.

Numai ca spectrul posibilitatilor este mult prea amplu.Probabilistica decizionala este limitata de cantitatea prea mare de date si capacitatea mintii umane de a le procesa. Complicat de aceste limite procesul decizional este facilitat tot mai mult de tehnologie.

”Exista o platforma pentru asta”

In urma cu cativa ani, atunci cand te confruntai cu o problema, devenise obisnuit sa spunem“exista o aplicatie pentru asta”. Azi spunem „exista o platforma pentru asta”. Chiar si pentru deciziile strategice. Platforme tehnologice echipate cu algoritmi pentru analize avansate, automatizare si inteligenta artificiala (AI), ajuta decidentii sa identifice continuu factorii dominanti implicati.

Aceste platforme sunt tot mai utile pentru decizii strategice informate si pentru monitorizarea rezultatelor. Dezvoltarea strategiei este transformata dintr-un proces rar si discontinuu, intr-un proces dinamic si continuu.

Este adevarat, companiile foloseau date ca sa ia decizii si pana sa auzim de digitalizare. Numai ca metodele de colectare si analiza au avansat foarte mult si au devenit relevante pentru luarea deciziilor in domenii precum marketing, vanzari, capital uman. Si nu este doar decizia generala afectata, dar companiile mature digital pot vedea si extrage din firimituri de date (data crumbs) informatii avansate despre micro tendinte.

Aplicatiile difera in functie de industrie

In plan operational, de exemplu, montarea senzorilor pe diverse utilaje permite colectarea informatiilor in timp real prin Internetul Lucrurilor (IoT). Cel mai des senzorii comunica datele catre un panou de comanda digital care arata parametrii de functionare ai echipamentelor.

Luarea deciziilor in timp util ajuta prevenirea defectarii acestora prin mentenanta predictiva, oportunitatea inlocuirii unor componente, cresterea sau scaderea volumelor de prelucrare sau alte optimizari. Decizia este mult facilitata de tehnologie si aduce beneficii imediate.

In ce priveste optimizarea stocurilor, si aici tehnologia contribuie semnificativ in luarea deciziei. In industria farmaceutica se poate afla cu usurinta daca un produs care se solicita este in stoc accesand cu usurinta baza de date. Prin intermediul unei etichete inteligente (conectata prin senzori la un computer) se identifica locul si cantitatea de produs existenta in stoc, termenul de valabilitate, daca ambalajul a fost deschis si daca temperatura din depozit este optima pentru pastrarea produsului. Furnizarea informatiei in timp real pentru luarea deciziei, ajuta inventarierea produselor, monitorizarea mai atenta a rotatiei stocurilor si disponibilizarea mai facilaa resurselor financiare, aspecte valabile pentru retailul offline.

Datele sunt ADN-ul comertului online

In retailul online valorificarea volumelor mari de date si utilizarea acestei valori pentru consolidarea proceselor si deciziilor la fiecare nivel al companiei este practica care tine de ADN-ul modelului de business. Datele analitice si tehnologia sunt un mijloc catre scopul final al deciziilor potrivite in lucrul cu furnizorii, curierii si adaptarii ofertei intr-un mod relevant pentru consumator.

Potrivit studiului Valoria ”Comportamente de cumparare in era consumatorilor digitali”in Romania decizia de cumparare in mediul online este cel mai puternic influentata de informatiile prezentate (74% dintre respondenti pun acest aspect pe primul loc), urmata la numai doua puncte procentuale de livrarea acelui produs sau serviciu (72%) si la opt puncte procentuale de conditiile de garantie acordate produselor sau serviciilor comercializate (68%). Ofertele promotionale influenteaza decizia de cumparare a 6 din 10 consumatori.

Aceste informatii exprima tendinte generale, similar si chiar cu un nivel de granularitate mai mare retailerii online pot identifica intervalul orar de accesare a site-ului, paginile vizitate, categoriile de produse, branduri si alti indicatori pe care ii analizeaza si in baza carora iau decizii informate aliniate cu strategia.

In concluzie

In era digitala este mult mai multa informatie decat putem gestiona ca sa luam decizii potrivite. Companiile performante functioneaza pe baza informatiilor pe care le primesc, la fel de mult ca pe expertiza si experienta echipelor lor de management. Cu o capacitate crescuta de procesare a datelor data de tehnologie, acestea iau decizii rapide, cu risc redus si isi asigura avantaj competitiv fata de companiile traditionale. Luarea deciziilor primeste o dimensiune predictiva atunci cand tehnologiile digitale sunt implicate. In era digitala, organizatiile care aleg sa mentina practicile traditionale de luare a deciziilor aleg sa-si ingroape capul in nisipul trecutului.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.