Companiile din agribusiness, transporturi si productie investesc cel mai mult in traininguri financiare
Trusted Advisor Strategy & Finance, compania romaneasca de contabilitate si strategie financiara, condusa de Ioana Arsenie, strateg financiar, prezinta un top al domeniilor cheie care sunt dispuse sa investeasca bugete considerabile in trainingul oamenilor de finante si ale echipelor de vanzari si de marketing.
Asadar, intr-un top, regasim companii din agribusiness, transporturi si productie urmate indeaproape de farma, e-commerce, care acceseaza produse de strategie financiara. Un buget pentru un asemenea training de finante pleaca de la suma de 8000 euro si poate sa ajunga si la 30000 euro, in functie de complexitate, nivelul de customizare, numarul de angajati implicati si obiectivele secundare stabilite cu echipa de management.
„In anumite domenii precum agribusiness, facturile se incaseaza cu o intarziere de pana la 6 luni. Cash-ul este regele pentru orice organizatie, astfel, impreuna cu colegii de la Trusted Advisor, am conceput pentru piata un produs general de strategie financiara, care vine la pachet cu multa experienta in-house, rezolvari la situatiile de risc, la limita, transformat intr-unul personalizat, pentru companie, cunoscand nevoile particulare ale industriilor abordate”, explica Ioana Arsenie (foto), Fondator TRUSTED Advisor Strategy & Finance si strateg financiar.
Din experienta, reprezentantii TRUSTED Advisor Strategy & Finance concluzioneaza ca abordarea unui curs de specialitate, in management financiar strategic, customizat in companie, minimizeaza si chiar previne cu pana la 20% conflictele interdepartamentale din organizatie si dintre indivizi.
Printre alte beneficii ale implementarii unui training nisat si in-house, atunci cand acesta implica mai multe departamente, se numara identificarea disfunctionalitatilor in procesele interne principale si se obtine eficienta si productivitate crescuta prin implementarea unor masuri relative simple, care insa nu erau vizibile in dinamica anterioara. Aceste masuri tin de modul de lucru sau de sistemele utilizate.
In ceea ce priveste piata locala de traininguri personalizate in management financiar per industrie, raportat la viziunea organizatiei beneficiare, observam ca printre cele mai solicitate situatii de expunere sunt cele legate de realizare si optimizare buget si cash-flow, analiza financiara, training contabil. Pe langa acestea, directorii financiari, managerii de proiect, precum si echipele extinse de produs si vanzari mai sunt interesati si de realizarea unui ghid de bune practici intern in zona finantelor, la nivel unitar, dar adaptat fiecarui departament in parte.
In ceea ce priveste peisajul economic parcurs, cand ne referim la finante pentru managerii de linie, propunem o abordare strategica si de aliniere in organizatie, cu repere din exterior, din zona macroeconomica si de specific / industrie.
Pentru urmatoarea perioada, in termeni de un orizont de 2 ani, Programul De la Contabil la CFO, lansat anul trecut de companie, isi propune sa contribuie la dezvoltarea a peste 100 manageri financiari actuali si viitori prin expunere la situatii reale si provocare continua pentru ca acestia sa realizeze acel salt necesar in evolutie si sa fie pregatiti pentru etapa urmatoare.
Pentru anul in curs, Trusted Advisor Strategy & Finance vizeaza consolidarea dezvoltarea de proiecte de consultanta customizate si consolidarea Biroului de Contabilitate.
3 sfaturi pentru managerii care au in plan anul acesta implementarea unui curs in management financiar in organizatiile pe care le conduc:
1. Sa stabileasca obiectivele vizate la nivel detaliat si corelate cu activitatea concreta a echipelor;
2. Sa organizeze sesiuni practice in cadrul activitatilor de lucru pentru a implementa cele invatate in training si sa le aplice.
3. Sa lucreze cu o echipa externa, cu experienta in a livra cursuri personalizate si care sa cunoasca industria.