Interviuri
Mircea Jinga, Managing Partner Jinga Maravela & Asociatii: “O casa de avocatura «full service» este capabila sa livreze un produs complet, care sa asigure un nivel ridicat de protectie si expertiza“
Dle Mircea Jinga, vorbim azi de casa de avocatura Jinga Maravela & Asociatii. Ce schimbari aduce noua titulatura?
In primul rand, o echipa considerabil mai puternica. Ma refer in special la cei trei noi parteneri, respectiv Gelu Maravela si Alina Popescu, fosti parteneri in cadrul Musat & Asociatii si avocati recunoscuti pe piata de business pentru nenumaratele proiecte de mare anvergura pe care le-au coordonat cu succes, precum si Marius Patrascanu, fost senior associate in cadrul Musat & Asociatii, care este apreciat de un mare numar de companii de stat si private pentru asistenta acordata acestora de-a lungul timpului. De altfel, anul acesta ne-am si dublat numarul de avocati, recrutand la toate nivelurile (junior associate, associate si senior associate) si intentionam sa crestem in continuare.
Ovidiu Pop, managing partner Badita si Pop: “Procedura de reorganizare garanteaza o recuperare esalonata si greoaie, dar de multe ori integrala a sumelor creditate”
Manager sau avocat? In care dintre cele doua statuturi va regasiti mai mult in prezent?
- In profesia noastra nu poti fi manager fara a fi avocat. Invers se poate. Pozitia de manager te conduce insa treptat, din ce in ce mai mult catre chestiuni economice, catre prospectare, catre proiecte investitionale. Sunt astazi mai mult manager decat avocat si merg pe un drum pe care nu mi l-am dorit, dar pe care l-am descoperit ca fiind unul ce poate aduce satisfactii notabile.
Cat se munceste intr-o zi obisnuita la firma si cat se lucreaza pentru dosare solicitante? La ce ora incepe ziua de munca, la ce ora se termina, in ce ritm se lucreaza? Se lucreaza si in weekenduri?
Aniela Badita, Partener Badita & Pop: „Prin intermediul medierii, niciuna dintre parti nu este stigmatizata ca perdant”
Doamna Aniela Badita, intrarea in vigoare a noului Cod de Procedură Civila presupune o premiera pentru sistemul judecatoresc din Romania, in sensul in care se introduce o procedura obligatorie, anume medierea. Ce aduce nou acest pas?
Trebuie precizat ca Noul Cod de Procedura Civila nu instituie obligativitatea medierii, ci obligativitatea informarii asupra procedurii de mediere. Aceasta clarificare este extrem de importanta, in sens contrar putandu-se interpreta ca o restrictionare a accesului la justitie. In virtutea noilor reglementari legislative, s-a instituit obligatia legala pentru parti ca, anterior declansarii unei actiuni in instanta sau pana la termenul dat de instanta in acest sens, sa se prezinte la mediator in vederea informarii cu privire la posibilitatea solutionarii diferendelor pe calea medierii, adica prin dialog si negociere.
Doru Bostina, Avocat Coordonator Bostina & Asociatii: “Marimea... ne permite sa abordam proiecte mari si foarte mari, cu raspandire nationala, cu costuri extrem de competitive”
Dle Avocat Doru Bostina, ce schimbari majore ati observat pe piata avocaturii de business in ultimii ani?
Piata avocaturii din Romania a fost si este dominata de case de avocatura autohtone. Cele cateva firme de renume de peste hotare care, prin asociere cu unele cabinete mici, au intrat pe piata din Romania in anii premergatori crizei, nu au crescut semnificativ concurenta pe piata, piata care a ramas in continuare fragmentata, polarizata si – comparativ cu alte tari de dimensiuni similare – mica. De asemenea, se poate observa ca un numar relativ mic de case de avocatura mari realizeaza cea mai mare parte a veniturilor din piata datorita abilitatii lor de a accesa si gestiona proiecte mari.
Am remarcat ca sporirea gradului de complexitate si “sofisticarea” cererilor venite din partea clientilor – determinate de alinierea practicilor economice romanesti la cele din Occident – au asigurat o relativa stabilitate a cererii de servicii de consultanta juridica in ciuda crizei economice actuale.
Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop: „Cel putin 10 ore pe zi, gandurile mele sunt orientate catre clientii nostri”
Stimate dle Avocat Ovidiu Pop, cum ati descrie activitatea societatii BADITA & POP in ultimii doi ani? Care au fost provocarile majore cu care v-ati confruntat?
Avand in vedere ca in actuala formula functionam de 3 ani si jumatate, pot spune ca activitatea a fost una intensa, atat in planul de implementare a ideilor de dezvoltare pe care le-am avut, cat si in planul de largire a portofoliului societatii. Au fost niste ani dificili, intrucat am avut de surmontat dificultatile inerente unui nou inceput de drum, conjugate cu blocajele financiare impuse de criza globala pe care o traversam inca.
Ce schimbari majore ati observat pe piata avocaturii de business din Romania in ultimii ani?
Am observat o diminuare a reticentei firmelor mijlocii in procesul de externalizare a serviciilor de consultanta legala si financiara, ceea ce a condus la aparitia pe piata avocaturii a unor jucatori medii, deosebit de activi si cu o viteza de dezvoltare care sfideaza contextul economic dificil.
“Membrii nostri au facut din CECCAR unul dintre cele mai puternice organisme ale profesiei contabile din Europa”
Interviu cu Prof. Univ. Dr. Marin Toma, Presedinte CECCAR
Stimate dle Presedinte sustineti, dupa parerea noastra, cea mai reprezentativa comunitate de profesionisti, atunci cand este vorba despre contactul direct cu mediul financiar/economic. A afectat criza acest domeniu? Sunt semnale de revenire in acest moment?
Criza economica si financiara actuala reflecta si in acelasi timp este rezultatul unor modificari calitative in evolutia capitalismului. De aproape 10 ani, in lume s-a instalat o atmosfera de neincredere; s-a permis finantelor sa depaseasca valorile reale pe care le au la baza; finantarea unor tranzactii si operatiuni la valori superioare celor pe care le aveau in realitate a condus la crearea unor monstri bazati doar pe asteptari de castig si nu pe valori reale, de sine statatoare: capitalismul antreprenorial a lasat rapid locul capitalismului speculativ.
Noua lege civila aseaza notarul roman in proximitatea familiei
Interviu cu Dumitru Viorel Manescu, Presedinte UNNPR
In viata nu trebuie sa cauti sa fi un om de succes, ci UN OM DE VALOARE. Succesul este o iluzie, care vine, care trece – valoarea insa este ceea ce lasa cu adevarat urme. Credem si sustinem cu tarie ca Presedintele Viorel Manescu este un om de valoare, un om spiritual, un om cu simtul umorului, un personaj care se implica in activitatea pe care o desfasoara si care va lasa ceva in urma la UNNPR. Intr-un stat in care criticile sunt obligatorii, consideram ca ceea ce am afirmat mai sus, nu ne face sa parem nici de pe alta planeta, nici din alta parte a baricadei. Defectul nostru e ca ceea ce simtim, aia scriem.
Care sunt principalele realizari ale UNNPR si, implicit, ale Presedintelui Dumitru Viorel Manescu in anul 2011, chiar daca nu s-a incheiat inca?
HG Network - Despre economie, audit si finante, cu creativitate
Intr-un dialog relaxat cu Luminita Hosu, liderul grupului
Cu o experienta de 15 ani in domeniul consultantei financiare si contabile si o pregatire complexa, realizata in tara si strainatate, Luminita Hosu are un istoric reputat la capitolul expertiza depliata in practica. In Minsiterul Finantelor sau ulterior, in perimetrul propriei companii – ea a demonstrat un autentic gust pentru performanta. E si motivul pentru care ea conduce astazi HG Network, un grup influent de consultanta financiara. Audit / prin HG 2, contabilitate creativa prin ESC – Escape si evaluari imobiliare inspirate HG3 reprezinta cele 3 divizii ale grupului.
V-ati facut o parte a studiilor in Statele Unite. Cum era viata studenteasca ? Dar mediul de business ?
Viata studenteasca era frumoasa, in timpul zilei studiam – aveam materii diferite de ce oferea piata de studiu din romania asa ca trebuia sa-mi dedic toata atentia pentru proiectele acestea atit de diferite.
Auditul, o activitate axata pe cunoasterea clientului si identificarea riscurilor afacerii
Interviu cu Luminita Ristea, Managing Partner CRG NEXIA
Care a fost traiectoria CRG NEXIA in ultimii doi ani, avand in vedere climatul economic instabil?
CRG Nexia s-a inscris pe o traiectorie previzionata de noi in conditii de criza. Anul cel mai dificil a fost 2010, cand ne-am mentinut in prognozele noastre de retentie a clientilor traditionali, de renuntare la clientii care nu s-au calificat in profilul clientului nostru pe activitati specifice si pregatirii noastre pentru perioada „dupa criza”.
Ce servicii din portofoliul dvs au performat cel mai bine in 2010?
„Core business” in cadrul CRG Nexia a ramas activitatea de audit financiar si servicii conexe. De asemenea am constatat o nevoie in crestere pentru zona de consultanta fiscala si de afaceri, ceea ce se incadreaza si in tendinta noastra generala privind cresterea ponderii acestor servicii in total activitate.