Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 356 vizitatori și nici un membru online

Cum masuram corect rentabilitatea investitiilor in training-ul angajatilor?

Pe masura ce se apropie perioada de bugetare anuala, companiile cauta modalitati mai eficiente de a aloca resurse si de a asigura rentabilitatea superioara a investitiilor pentru instruirea si dezvoltarea angajatilor. Managementul programelor de training presupune utilizarea unor tehnici practice pentru evaluarea impactului asupra cunostintelor, abilitatilor, performantei si randamentului investitiei din partea companiei.

Imperativul eficientei si randamentelor (ROI)

Potrivit LinkedIn, 94% dintre angajati ar ramane mai mult timp intr-o companie daca s-ar investi sistematic in dezvoltarea carierei lor, dar bugetele de training (Learning & Development - L&D) sunt supuse unui control constant. Directorii executivi au nevoie de dovezi concrete ca investitiile in training-ul angajatilor genereaza valoare reala in companie. Aici intervine masurarea randamentului acestor investitii (Return On Investment – ROI).

Cuantificand impactul initiativelor de instruire si formare, echipele de top management pot lua decizii bazate pe date pentru a-si optimiza strategiile din acest domeniu. Mai ales atunci cand resursele pentru bugetele de training sunt atent ”cantarite”, managerii vor sa stie ca investitiile acestea dau roade.

Tendinte si provocari de business in 2024

Anul 2024 promite noi provocari si oportunitati de business. De aceea, inainte de a explora complexitatea masurarii rentabilitatii investitiei in training, sa aruncam o privire rapida asupra unor tendinte anticipate in mediul de afaceri:

1. Lipsa de talente: Intotdeauna companiile au avut nevoie de o forta de munca calificata pentru a prospera, iar Forumul Economic Mondial prezice ca pana in 2030 peste un miliard de oameni vor trebui sa se recalifice din cauza automatizarii si a tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala.

2. Invatarea continua: In 2024, schimbarile din mediul de afaceri vor continua intr-un ritm alert. Companiile care vor sa aiba succes vor acorda o prioritate promovarii unei culturi a invatarii continue pentru a se adapta la tehnologiile emergente si la schimbarile pietei. Aceasta inseamna investitii sporite in programe de Learning & Development.

3. Sustenabilitate si ESG: Companiile isi aliniaza din ce in ce mai mult operatiunile la principiile de guvernanta, responsabilitate sociala si de mediu (ESG). Formarea angajatilor va implica din ce in ce mai mult zona de sustenabilitate si practicile etice de afaceri.

4. Transformarea digitala: Multe companii vor continua sa investeasca in proiecte de transformare digitala, ceea ce va atrage necesitatea imbunatatirii continue a angajatilor pentru utilizarea instrumentelor si proceselor digitale.

5. Abilitatile interpersonale: Cererea de abilitati interpersonale, cum ar fi inteligenta emotionala, adaptabilitatea si comunicarea, va ramane ridicata, deoarece acestea sunt esentiale pentru colaborarea si coordonarea la distanta. Astfel va creste si cererea de training pentru astfel de formari sau specializari.

Masurarea rentabilitatii investitiilor in training

1. Stabiliti obiective clare: Incepeti prin a defini obiective de training specifice, masurabile si realiste. Aceste obiective trebuie sa se alinieze cu obiectivele de business, cum ar fi cresterea vanzarilor, imbunatatirea satisfactiei clientilor sau reducerea erorilor operationale.

2. Selectati indicatori cheie de performanta (KPI): Alegeti KPI-uri care au legatura directa cu obiectivele de formare. De exemplu, daca doriti sa imbunatatiti serviciul pentru clienti, KPI-urile ar putea include imbunatatirea scorurilor de satisfactie a clientilor sau timpi redusi de solutionare a reclamatiilor.

3. Adunati date de referinta relevante: Inainte de a implementa programul de instruire, colectati date de referinta legate de KPI-urile alese. Aceasta ofera un punct de plecare pentru masurarea imbunatatirii.

4. Calculati costurile: Determinati toate costurile asociate cu programul de formare, inclusiv organizarea, livrarea si timpul angajatului. Acest pas asigura o intelegere completa a investitiei.

5. Masurati impactul training-ului: Dupa sesiunea/programul de training, colectati din nou date despre KPI-urile selectate. Comparati aceste date cu valoarea de referinta pentru a cuantifica impactul programului.

Exemplu: Sa presupunem ca compania la care lucrati a investit intr-un program de instruire in vanzari. Inainte de training, agentii de vanzari incheiau cu succes, in medie, 20 de oferte pe luna, 100 EUR/oferta. Dupa training, media a crescut la 29 de oferte pe luna, 150 EUR/oferta. Costul instruirii per angajat a fost de 800 EUR.

Folosind aceste cifre se calculeaza rentabilitatea investitiei astfel:
ROI = (Castiguri suplimentare - Costuri de formare) / Costuri de formare
ROI = ((1350 EUR per angajat - 800 EUR) / 800 EUR) * 100 = 68,75%
Acest ROI indica faptul ca programul de formare a avut un randament pozitiv.

In concluzie

Pe masura ce pregatesc bugetul de training pentru angajati aferent anului 2024, liderii de business trebuie sa inteleaga ca masurarea rentabilitatii investitiei in pregatirea angajatilor este un imperativ strategic. Prin stabilirea unor obiective clare, selectand indicatori de performanta relevanti si urmand un proces sistematic, companiile se pot asigura ca investitiile lor in instruire aduc rezultate tangibile in business. Astazi invatarea si dezvoltarea sunt procese esentiale pentru succesul unei afacerii, iar capacitatea de a masura rentabilitatea investitiei distinge organizatiile cu gandire orientata spre viitor, care prospera, de cele care pur si simplu supravietuiesc.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.