Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 158 vizitatori și nici un membru online

Generatia Z, ghosting-ul si angajatorii

Generatia celor nascuti intre 1997 si 2012, numita Generatia Z, este o generatie caracterizata de un puternic atasament fata de tehnologie si de o cultura digitala omniprezenta.

Un fenomen care a aparut odata cu aceasta generatie este ghosting-ul, initial cunoscut in domeniul relatiilor personale, dar care s-a extins rapid in mediul profesional.

Ghosting-ul, in acest context, se refera la situatiile in care un candidat sau un angajat pur si simplu inceteaza orice comunicare cu un angajator, fara avertisment sau explicatie.

Acest comportament a devenit o provocare majora pentru companii, care se straduiesc sa inteleaga motivele din spatele acestui fenomen si sa gaseasca solutii pentru a-l preveni.

Ce este ghosting-ul si cum se manifesta?

Ghosting-ul in context profesional apare atunci cand un candidat la un job sau un angajat intrerupe brusc comunicarea cu un potential angajator sau cu actualul sau angajator.

Aceasta intrerupere completa a comunicarii poate avea loc in diverse etape ale procesului de recrutare sau de angajare, de la neprezentarea la interviuri programate, pana la parasirea locului de munca fara preaviz.

Fenomenul este adesea intalnit in randul Gen Z, fiind alimentat de cultura digitala in care aceasta generatie a crescut, unde interactiunile online sunt adesea lipsite de consecinte imediate sau vizibile.

De ce se practica ghosting-ul?

Exista mai multe motive pentru care ghosting-ul a devenit o practica obisnuita printre membrii Gen Z:

a. Oportunitati abundente si mobilitatea
Intr-o piata a muncii care devine din ce in ce mai competitiva, multi tineri din Gen Z primesc oferte multiple si atractive intr-un timp scurt. Daca una dintre aceste oferte pare mai avantajoasa, acestia pot alege sa nu mai comunice cu ceilalti angajatori fara a simti nevoia de a oferi o explicatie.

b. Lipsa de conexiune emotionala
Multe procese de recrutare sunt percepute ca fiind impersonale si mecanice, ceea ce poate determina candidatii din Gen Z sa nu simta o legatura puternica cu angajatorul. In absenta acestei conexiuni, tinerii pot considera ca nu au nicio obligatie sa informeze despre decizia lor de a nu continua cu o oferta de munca sau chiar sa paraseasca jobul actual fara preaviz.

c. Frica de confruntare
Tinerii din Gen Z pot evita situatiile de confruntare, preferand sa dispara pur si simplu decat sa explice de ce renunta la un interviu sau la un loc de munca. Acest comportament este exacerbat de faptul ca interactiunile digitale permit acest tip de evitare.

Impactul ghosting-ului asupra angajatorilor

Ghosting-ul poate avea un impact semnificativ asupra companiilor, atat in ceea ce priveste costurile directe, cat si cele indirecte:

a. Pierderea timpului si a resurselor
Atunci cand un candidat sau un angajat dispare fara avertisment, compania pierde timpul investit in procesul de recrutare si de integrare, dar si resursele alocate pentru instruirea acestuia.

b. Afectarea moralului echipei
Ghosting-ul poate duce la o atmosfera de incertitudine in cadrul echipei, mai ales daca acesta are loc frecvent. Colegii pot fi nevoiti sa preia sarcinile celor care au plecat, ceea ce poate duce la burnout si la scaderea moralului.

c. Probleme de reputatie
Companiile care se confrunta des cu ghosting-ul pot incepe sa fie percepute negativ de catre ceilalti candidati sau parteneri de afaceri. O astfel de reputatie poate ingreuna atragerea de noi talente.

Ce pot face angajatorii pentru a preveni ghosting-ul?

Desi ghosting-ul este o problema reala, angajatorii pot lua masuri pentru a minimiza riscul acestui fenomen si pentru a imbunatati relatia cu candidatii si angajatii Gen Z. Iata cateva strategii care au avut succes in randul companiilor:

a. Construirea unei relatii personalizate
Un aspect important pentru prevenirea ghosting-ului este dezvoltarea unei conexiuni autentice si personalizate cu candidatii si angajatii.
Multe companii au acum o abordare centrata pe oameni, care pune accent pe comunicarea transparenta si pe crearea unui mediu de lucru in care angajatii se simt valorizati si conectati la misiunea companiei.
Aceasta abordare reduce riscul ca un angajat sa plece fara preaviz, deoarece se simte implicat emotional si responsabil fata de echipa din care face parte.

b. Oferirea unei experiente de recrutare pozitive
Experienta angajatilor incepe cu procesul de recrutare, de aceea exista companii care s-au concentrat pe imbunatatirea experientei de recrutare pentru candidati.
Dupa ce au simplificat procesele de aplicare au asigurat o comunicare constanta si clara pe tot parcursul procesului de recrutare.
Cand candidatii sunt tratati cu respect si li se ofera un feedback prompt si util, acestia sunt mai putin predispusi sa intrerupa comunicarea brusc.

c. Flexibilitate si adaptabilitate
Gen Z apreciaza flexibilitatea, iar multe companii de servicii profesionale au reusit sa atraga si sa retina talente din aceasta generatie prin implementarea unor politici de munca flexibile.
Permitandu-le angajatilor sa lucreze de la distanta sau sa isi ajusteze programul de lucru, acesti angajatori a demonstrat ca sunt receptivi la nevoile individuale ale angajatilor, ceea ce a contribuit la reducerea ratei de ghosting.

d. Feedback continuu si dezvoltare personala
Numeroase studii arata ca angajatii din Generatia Z sunt motivati de feedback-ul dat in timp real si de oportunitatile de dezvoltare. De aceea companiile care au implementat un sistem de feedback continuu pentru a mentine angajatii Gen Z implicati si motivati au vazut imediat rezultatele.
De asemenea Gen Z apreciaza dezvoltarea personala si profesionala, iar oferirea unor oportunitati de invatare ii face sa se simta valorizati si sustinuti. Astfel se reduce probabilitatea de ghosting, deoarece angajatii se simt investiti in cariera lor si in relatia cu angajatorul.

In concluzie

Fenomenul ghosting-ului reprezinta o provocare semnificativa pentru angajatori, in special atunci cand vine vorba de Generatia Z. Cu toate acestea, companiile pot lua masuri pe multe planuri pentru a preveni acest comportament.

Ceea ce face diferenta este dezvoltarea unor relatii autentice cu candidatii si angajatii, oferirea unei experiente de recrutare pozitive, adoptarea unor politici flexibile de munca si promovarea unui mediu de lucru incluziv.

Prin aceste abordari, angajatorii pot crea un mediu de lucru care nu doar atrage talentele Gen Z, dar si le pastreaza pe termen lung, reducand astfel impactul negativ al ghosting-ului asupra organizatiei.

#valoria #generatiaZ #ghosting #solutie #autenticitate #transparenta #performanta

Autor: Elena Badea (foto), Managing Director, Valoria Business Solutions

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.