Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 112 vizitatori și nici un membru online

Doingbusiness.ro lanseaza Barometrul Business Evolution 2024

Analiza comparativa realizata pe baza raspunsurilor oamenilor de afaceri participanti la conferintele din Constanta, Craiova, Satu Mare, Bacau si Suceava

Business Evolution este road show-ul de conferinte organizat de peste 16 ani de Doingbusiness.ro pentru dezvoltarea mediului de afaceri din Romania si care promoveaza solutii si idei, venite de la cele mai performante companii, liderii si specialistii acestora.

Misiunea Business Evolution este de a explora solutiile si resursele pentru dezvoltarea sustenabila a companiilor in contextul actualelor provocari. Subiectele de dezbatere includ adesea finantarea si digitalizarea companiilor, utilizarea AI in vanzari si marketing, strategii si tactici pentru cresterea vanzarilor sau pentru motivarea angajatilor, adaptarea la cerintele in continua schimbare ale clientilor si ale pietei.

Metodologia de realizare a studiului

Pentru realizarea studiului Barometrul Business Evolution 2024 s-au colectat raspunsuri de la antreprenorii si oamenii de afaceri care au participat la conferintele Business Evolution organizate de Doingbusiness.ro in anul 2024 la: Craiova (3 aprilie), Suceava (24 aprilie), Satu Mare (11 iunie), Bacau (25 septembrie) si Constanta (15 octombrie).

La aceste evenimente au participat aproape 800 de manageri si antreprenori din companii cu cifra de afaceri intre 250 mii euro si peste 500 milioane euro. Pentru realizarea cercetarii s-au colectat raspunsuri la un chestionar alcatuit din 12 intrebari. Cele 677 de raspunsuri colectate provin preponderent de la respondenti din mediul urban. Datele demografice sunt detaliate la finalul acestui raport.

Datele ofera o imagine clara a evolutiei cifrei de afaceri, profitului, numarului de angajati si alte aspecte importante ale mediului de afaceri local din municipiile unde au avut loc conferintele, precum si din judetele invecinate. Analiza comparativa subliniaza particularitatile fiecarei regiuni si ofera perspective pentru 2024.

Principalele rezultate ale studiului

1. Increderea in evolutia pozitiva a economiei nationale
Rezultatele studiului arata clar ca nivelul de incredere al oamenilor de afaceri care au participat la acest studiu in evolutia pozitiva a economiei in 2024 a fost unul moderat, cu o tendinta generala de prudenta, deoarece 42% au ales variantele de raspuns negative, 21% neutre si numai 37% pe cele pozitive. Aceasta distributie a raspunsurilor poate indica faptul ca, desi sunt recunoscute unele oportunitati economice, predomina o atitudine precauta.

Datele arata variatii notabile intre orase in ceea ce priveste nivelul de incredere al respondentilor. Cele mai mari valori pentru categoria „deloc increzator” sunt inregistrate in Craiova si Constanta (14% si 13%), in timp ce cele mai scazute se regasesc in Satu Mare si Bacau (10%). La nivelul „putin increzator,” Craiova si Satu Mare au cele mai mari procente (35% si 34%), in contrast cu Bacau si Constanta, unde aceste valori sunt mai mici (23% si 22%).

In categoria „oarecum increzator”, Satu Mare se remarca printr-un procent ridicat de 36%, urmat de Bacau (30%) si Constanta (29%), in timp ce Suceava inregistreaza cea mai mica valoare (6%). Pentru categoria „increzator,” Suceava atinge cea mai mare valoare, cu 44%, urmata de Craiova (38%) si Bacau (33%), in timp ce Satu Mare are cea mai scazuta incredere la acest nivel (18%).

Categoria „foarte increzator” prezinta valori destul de omogene, cu procente intre 2% si 5%, cea mai mare valoare fiind in Constanta si Craiova (5%), iar cea mai scazuta in Satu Mare (2%). Aceste rezultate reflecta diferentele de perceptie si atitudine intre regiunile analizate, unde Suceava si Craiova au respondenti mai optimisti, in timp ce Satu Mare pare sa aiba un grad mai mare de scepticism.

Per total, acest nivel redus de incredere absoluta ar putea reflecta, de asemenea, prudenta manifestata in fata incertitudinilor persistente legate de contextul macroeconomic si provocarile interne, ceea ce arata ca oamenii de afaceri au preferat sa ramana realisti si sa fie precauti in 2024.

2. Prognozele privind evolutia cifrei de afaceri
Legat de evolutia prognozata a cifrei de afaceri, 61% dintre respondenti au anticipat cresterea acesteia, cu cea mai mare proportie (18%) asteptand o crestere de 10%-20%, urmata de 16% care estimeaza o crestere de 5%-10% si 14% care prevad o crestere mai modesta de 1%-5%. Aceste valori indica o atitudine preponderent optimista in randul respondentilor, cu un procent semnificativ care asteapta o evolutie pozitiva a afacerii lor.

Pe de alta parte, un procent de 27% dintre respondenti au prognozat scaderea cifrei de afaceri a companiei lor in 2024, desi exista o anumita dispersie in aceasta directie: 6% dintre respondenti au considerat ca afacerea lor va scadea cu peste 30% si acelasi procent au estimat o scadere de 1%-5%, in timp ce 5% au prognozat scaderi intre 5% si 30%.

Numai 12% dintre participanti se asteptau ca cifra de afaceri sa ramana la fel, fara o crestere sau scadere semnificativa. Aceasta sugereaza o oarecare incertitudine si prudenta in fata schimbarilor economice.

Analiza datelor pe orase evidentiaza variatii semnificative intre orase in privinta asteptarilor privind evolutia viitoare a cifrei de afaceri. Satu Mare a avut cel mai mare procent (9%) in categoria „va scadea cu 30%”, urmat de Suceava cu 7%, in timp ce Bacau a atins cea mai mica valoare (0%) la aceasta varianta de raspuns, reflectand o perspectiva mai putin pesimista in acest oras. La categoria „va scadea cu 20%-30%,” valorile cele mai ridicate au fost in Bacau (10%) si Constanta (11%).

Cea mai mare valoare pentru categoria „va ramane aproximativ la fel” a fost cea din Satu Mare, 22%, indicand o proportie semnificativa de respondenti care s-au asteptat la stabilitate. In ceea ce priveste cresterea moderata de 1%-5%, cele mai mari procente au fost atinse in Satu Mare (19%) si Bacau (17%).

Un optimism mai accentuat a existat in Craiova (25%) si Bacau (23%) unde respondentii au preconizat cresteri ale cifrei de afaceri de 10%-20%. Cel mai inalt de crestere a de peste 30% a fost in Craiova (8%) si Constanta (6%), in timp ce Satu Mare si Suceava au valori minime de 2%, respectiv 5%.

Aceasta diversitate reflecta variatii regionale in optimismul si scepticismul fata de evolutiile economice viitoare. Per ansamblu, tendinta predominanta este de crestere, dar exista si un segment prudent si chiar pesimist, care reflecta o perspectiva echilibrata intre optimism si rezerve privind viitorul.

3. Prognozele privind evolutia profitului
Datele referitoare la evolutia prognozata a profitului in 2024 arata ca, per ansamblu, 64% dintre respondenti au anticipat o crestere a profitului, cu cea mai mare proportie (20%) prognozand o crestere de 10%-20%, urmata de 16% care au estimat o crestere de 5%-10% si 16% care au prevazut o crestere mai modesta de 1%-5%. Aceste valori indica o atitudine predominant optimista in randul respondentilor.

Numai 23% dintre respondenti s-au asteptat la o reducere a profitului; vedem ca 8% dintre respondenti au estimat o scadere cu 1%-5%, iar 4% au prognozat o scadere a profitului de peste 30% in 2024. Exista un procent de 13% dintre respondenti car au raspuns ca profitul lor va ramane aproximativ la acelasi nivel, ceea ce sugereaza o doza de incertitudine si prudenta in contextul schimbarilor economice din acest an.

Analiza pe orase indica diferente in asteptarile privind evolutia profitului. De exemplu, Satu Mare are cel mai mare procent (24%) in categoria „va ramane aproximativ la fel”. In ceea ce priveste cresterea de 1%-5%, Bacau inregistreaza cel mai mare procent (23%), urmat de Constanta (18%), sugerand o asteptare moderata de crestere.

Un optimism mai accentuat se observa in Suceava (25%) si Bacau (23%), unde respondentii au spus ca vor avea o crestere de 10%-20% a profitului. Cele mai mari valori, pentru cresteri peste 30%, au fost inregistrate in Constanta (7%) si Craiova (6%), in timp ce Satu Mare si Suceava au fost valori mai mici la acest capitol, indicand un optimism mai temperat.

4. Prognozele privind evolutia numarului de angajati
Datele privind evolutia prognozata a numarului de angajati in 2024 arata ca au existat numeroase diferente intre orase, unele reflectand optimism si altele prudenta in aceasta privinta. Din totalul de 677 de raspunsuri, 32% dintre respondenti au preconizat ca numarul de angajati va ramane in 2024 aproximativ la fel ca cel din 2023, 43% au spus ca isi vor creste echipele, iar 25% ca le vor reduce.

Cresterea moderata a numarului de angajati, cu 1%-5%, a fost anticipata de 24% dintre respondenti, dar Suceava a avut 33% dintre raspunsuri la aceasta categorie, fiind cel mai optimist oras din acest punct de vedere. Procente mari de crestere (5%-10%) au fost la Satu Mare (15%), indicand o perspectiva mai dinamica asupra angajarilor in aceasta regiune.

Cea mai mare valoare la categoria „va scadea cu 10%-20%”, a avut-o Constanta (9%), urmata de Bacau si Satu Mare, ambele cu 7%. La categoria „va scadea cu 5%-10%”, Bacau si Constanta au cele mai mari valori (10% si 9%), ceea ce poate reflecta incertitudini legate de perspectivele economice regionale.

Per ansamblu, datele reflecta ca a existat o tendinta moderata de crestere a numarului angajatilor, dar si o atitudine prudenta in majoritatea regiunilor, cu variatii ce arata perspective echilibrate intre mentinerea numarului de angajati si extinderea acestuia, in functie de specificul economic al fiecarei zone.

5. Actiuni care au generat cresterea vanzarilor
Rezultatele barometrului cu privire la actiunile care au contribuit la cresterea vanzarilor companiilor in 2024, arata diferente semnificative intre regiunile analizate. In Bacau, cea mai mare proportie (67%) a respondentilor a indicat extinderea vanzarilor catre noi piete locale sau internationale ca factor principal de crestere, urmata de cresterea investitiilor in marketing si comunicare (57%) si de adaugarea altor produse/servicii in portofoliu (57%).

In Constanta, deschiderea de noi canale de distributie a fost o actiune esentiala pentru 39% dintre respondenti, la fel ca si extinderea portofoliului de produse/servicii (48%). Aceste actiuni reflecta o abordare orientata catre adaptarea ofertei si extinderea accesului la consumatori.

Extinderea vanzarilor catre noi piete si deschiderea de noi canale de distributie au fost principalele directii de crestere in Suceava (37% si 34%) si in Satu Mare (34% si 25%). In plus, Suceava se evidentiaza printr-o proportie mare de companii care au optat pentru scaderea preturilor (25%) pentru a stimula vanzarile.

Companiile din Craiova, pe de alta parte, au pus accentul pe cresterea investitiilor in marketing si comunicare (51%) si pe adaugarea altor produse/servicii (46%), ceea ce sugereaza o strategie de crestere bazata pe consolidarea imaginii si diversificarea ofertei.

Fuziunea cu alti competitori pentru cresterea cotei de piata a fost mai frecvent mentionata in Satu Mare (28%) si Bacau (20%), indicand o tendinta de consolidare in aceste regiuni. In general, strategiile de marketing, diversificare si deschiderea de noi canale sunt principalele motoare de crestere pentru companiile din aceste orase, cu unele diferente in functie de specificul local.

Principalele concluzii ale editiei din anul 2024

Rezultatele Barometrului Business Evolution 2024 dezvaluie o imagine clara a climatului de afaceri din Romania, indicand o atitudine predominant optimista, dar prudenta, fata de perspectivele evolutiilor economice in acest an.

Desi 61% dintre respondenti anticipeaza o crestere a cifrei de afaceri, 27% prevad o scadere, iar 12% estimeaza ca aceasta va ramane constanta, aratand ca incertitudinile economice determina moderarea in planificarea dezvoltarii.

In termeni de profit, 64% dintre participanti prognozeaza o crestere, cu o proportie semnificativa (20%) asteptand o crestere de 10%-20%, reflectand o viziune optimista. Totodata, doar 23% anticipeaza o scadere a profitului, iar 13% considera ca va ramane la nivelul actual, semnaland o doza de prudenta in fata provocarilor economice.

Analiza comparativa pe regiuni evidentiaza diferentele locale privind increderea in evolutia pozitiva a economiei: orase precum Suceava (44% increzatori) si Craiova (38%) sunt printre cele mai optimiste, in timp ce Satu Mare este mai sceptic, cu doar 18% increzatori.

In ceea ce priveste strategiile de crestere, extinderea catre noi piete locale a fost esentiala pentru 67% dintre companiile din Bacau si 37% din Suceava, in timp ce in Constanta, deschiderea de noi canale de distributie a fost o prioritate pentru 39% dintre respondenti.

Despre Business Evolution in 2025

Caravana de conferinte Business Evolution va continua sa-si extinda impactul in 2025, oferind o platforma esentiala pentru liderii de afaceri si antreprenorii din Romania care doresc sa ramana la curent cu tendintele emergente si sa se adapteze la provocarile economice actuale.

Cu o serie de evenimente planificate in 6-7 orase ale tarii, caravana va aborda subiecte cruciale precum digitalizarea, managementul modern, inovatia si dezvoltarea resurselor umane, oferind participantilor oportunitati de invatare si networking de neegalat.

Un accent special va fi pus pe importanta sustenabilitatii si a practicilor de mediu, sociale si de guvernanta (ESG), un domeniu tot mai relevant pentru companiile care doresc sa isi creasca competitivitatea si sa atraga investitii.

Fiecare conferinta va include sesiuni interactive si ateliere practice care sa ofere participantilor solutii aplicabile pentru imbunatatirea performantei si dezvoltarea organizationala. Fie ca este vorba de implementarea tehnologiilor avansate, de strategii mai eficiente de vanzare sau sustenabilitate, proiectul Business Evolution va continua resursa valoroasa pentru managerii de top interesati sa-si dezvolte afacerea.

In 2025, Business Evolution isi propune, de asemenea, sa incurajeze colaborarea interregionala, permitand reprezentantilor din diferite zone ale tarii sa impartaseasca idei, sa construiasca parteneriate si sa identifice noi oportunitati de afaceri.

Astfel, evenimentul va continua sa joace un rol crucial in sprijinirea dezvoltarii economice regionale si in consolidarea ecosistemului de afaceri din Romania, avand ca obiectiv final cresterea competitivitatii la nivel national si international.

Alaturati-va conversatiei de pe retelele sociale folosind urmatoarele hashtag-uri:
#BusinessEvolution2025, #Transformare, #Finantare, #Digitalizare, #Sustenabilitate

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.