Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 102 vizitatori și nici un membru online

Afacerile de familie si cheia succesului iesirii din criza

La peste un an de la propagarea coronavirusului, devine tot mai clar: criza economica este distribuita in mod inegal la nivelul companiilor. Marimea unei companii nu este o garantie de salvare sau succes. Sunt afaceri globale precum Hertz sau Cirque de Soleil care si-au anuntat falimentul in acest an, in timp ce companii cvasi-necunoscute anterior crizei, precum Zoom, cresc spectaculos si devin globale.

In complicatul peisaj economic o categorie de companii este marginalizata atentiei publice: afacerile de familie. Explicatia partiala a acestei marginalizarii este lipsa datelor sistematizate si detaliate din randul categoriei afacerilor de familie. Dar datele care exista sugereaza ca afacerile de familie se confrunta cu criza actuala intr-un mod fundamental diferit fata de alte tipuri de companii. Experienta lor este modelata de perspectiva pe termen lung, care deseori duce la mai putine datorii, un portofoliu surprinzator de diversificat si, uneori, o definitie non-monetara a succesului.

Afaceri cu sens pe termen lung

Perspectiva pe termen lung orienteaza afacerile de familie sa fie mai putin dispuse sa riste si mai mult inclinate sa reduca gradul de indatorare ca sa gestioneze mai usor situatiile dificile. De asemenea afacerile de familie sunt inclinate sa acceseze noi zone de business care, in orizontul urmatorilor ani, s-ar putea sa nu genereze profit, dar care planteaza semintele succesului pentru generatia urmatoare.

Usurinta de a gandi alternative, de a decide alocarea de investitii si a executa rapid este o caracteristica specifica afacerilor de familie, care au o experienta particulara de a traversa crizele. Micile afaceri nu au capital pentru astfel de investitii, in timp ce actionarii marilor companii nu sunt dispusi sa mute capitaluri investitionale spre divizii mai putin profitabile. Aceasta diferenta face ca afacerile de familie sa fie nu doar mai reziliente, ci si mai agile.

Provocarile afacerilor de familie

Potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanta globala, printre cele mai importante provocari ale proprietarilor afacerilor de familie in aceasta perioada se afla inovatia (66%), accesul la angajatii cu abilitatile si calificarile necesare dezvoltarii afacerii (60%) si digitalizarea (44%). Intr-adevar, 80% dintre cei intervievati vad in digitalizare, inovare si tehnologie provocari semnificative pentru afacerile lor. Ingrijorarea referitoare la amenintarile legate de schimbarile digitale variaza de la aparitia unor noi competitori, pana la vulnerabilitate in ceea ce priveste securitatea cibernetica, iar perceptia acestei amenintari este mai ridicata decat media (care este de 30%) in media si divertisment (65%), retail (53%) si in servicii financiare (52%).

Acelasi studiu arata ca peste un sfert (26%) dintre organizatiile mari (cu venituri de peste 100 de milioane de dolari) au identificat inteligenta artificiala si robotica drept o sursa ingrijorare pentru urmatorii doi ani; procentul este semnificativ mai mare comparativ cu acele companii care au venituri de sub 20 de milioane de dolari (16%). Pe de alta parte, 69% dintre respondenti spun ca se asteapta si chiar incurajeaza generatia urmatoare de lideri ai afacerii - inclusiv membrii familiei - sa capete experienta si sa dezvolte aptitudini si calificari in afara afacerii de familie pentru a tine pasul cu inovatia.

Afacerile de familie tind sa fie mai diversificate

Datorita dezvoltarii mai multor zone de business fara legatura intre ele, companiile de familie tind sa fie mai diversificate decat companiile corporative care investesc doar in zonele care le asigura un avantaj competitiv pe termen scurt si pot, astfel, sa reziste atunci cand criza afecteaza mediul de afaceri.

Pentru liderii afacerilor de familie succesul misiunii lor e dincolo de profiturile pe termen scurt. In cazul unor familii succesul inseamna sa oferi ocupatie pe termen lung angajatilor astfel incat ei sa-si atinga obiectivele, in timp ce pentru alte familii succesul inseamna predarea stafetei catre urmatoarea generatie. Longevitatea constructiei este liantul celor doua abordari.

In concluzie

In definitia lor multi-generationala afacerile de familie traiesc diferit experienta trecerii prin aceasta pandemie. Studiile la nivel international pe acest subiect arata ca liderii afacerilor de familie sunt preocupati de pierderile de venituri pe termen lung si de lichiditate. Spre deosebire de majoritatea companiilor, in afacerile de familie putini sunt liderii care isi pun problema numai din perspectiva supravietuirii companiei.

Afacerile de familie contribuie la dezvoltarea economiei globale, avand cea mai mare contributie la PIB-ul global si un impact important asupra pietei muncii. Intr-un mediu economic instabil, cum este cel provocat de pandemie, liderii afacerilor de familie se confrunta cu o multitudine de provocari. Aceste provocari circumstantiale au scos la iveala nevoia afacerilor de familie de a-si diversifica portofoliul investitional si de a-si redefini succesul din perspectiva longevitatii. Astfel, mediul de afaceri arata diferit pentru afacerile de familie, la fel si solutiile acestora.

Autor: Florentina Susnea (foto), Fondator si Managing Partner, PKF Finconta

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.