Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 82 vizitatori și nici un membru online

Strategia si creativitatea, alianta succesului

Trecerea strategiei de la teorie la practica nu este o sarcina usoara. Acest demers cere contrast, creativitate, constrangere, context. Contrast ca sa identifici si sa testezi ipotezele pe care se sustine transformarea. Creativitate ca sa conectezi produsele si/sau serviciile aparent disparate si sa pivotezi spre noi modelele de business cu succes. Constrangeri ca sa stii care sunt limitele si cum sa le convertesti in puncte tari. Context descris de similaritatea provocarilor depasite in contexte diferite din care sa-ti iei abordari care au functionat.

Pentru a aduce toate aceste elemente sa functioneze impreuna liderii si echipele de conducere ale companiilor au nevoie sa stapaneasca instrumente diverse, de la tehnologie la gandire critica si de la intuitie la viziune. Iata care sunt aspectele relevante pentru fiecare dintre cele patru ingrediente mentionate mai sus.

Contrast pentru distinctivitate

Simplu profesionist sau decident in cadrul unei companii, fiecare ne putem intreba daca putem schimba in mod relevant succesiunea activitatilor pe care le facem pentru a obtine rezultate mai bune. Sau poate e cazul unei testari a consacratei repartizari de furnizori si clienti in lantul de aprovizionare. Inversarea lantului de valoare ar putea sa dea la iveala noi modele de business.

Sunt industrii care, tinand la status-quo, au propus pachete de produse care se vand la preturi mari. Construirea unei strategii care sa vanda produsele individual este exemplul unui contrast adeseori insuficient valorificat in anumite industrii.

La baza oricarui model de afaceri stau ipoteze incorporate in toate procesele. Acestea dau companiilor predictibilitate. Schimbarea cursului nu este usoara. Chiar daca este greu sa disloci practici bine ancorate, este bine ca acest proces totusi sa se intample.

Creativitate pentru inovare

Miscarile creative si de succes pot rezulta din combinarea lucrurilor care, in mod traditional, au fost separate. Adesea, aceste oportunitati apar la produse si servicii complementare. De exemplu, produsele si sistemele de plati au fost in mod traditional chestiuni separate in lanturile valorice, dar care au fost aduse impreuna de magazinele online si adoptate in numeroase tipuri de modele de afaceri SaaS.

Alteori chiar competitorii aleg sa se uneasca pentru a face fata competitiei din partea unei companii puternice care devine dominanta. Sau exista cazuri cand companii din industrii diferite isi unesc eforturile, modifica lantul de valoare si ofera clientilor o noua perspectiva prin combinarea ofertelor. Tehnologii precum Blockchain sau Inteligenta Artificiala sunt convocate sa contribuie la noile strategii de dezvoltare ce transcend industrii, conectand un produs de un serviciu, doua tehnologii complementare sau alte elemente.

Constrangeri convertite in oportunitati

Inerentele constrangeri interne si externe sau chiar auto-impuse ale unei companii aprind gandirea creativa a gasirii solutiilor, convertindu-le in oportunitati. O astfel de abordare este diferita de modelul clasic sugerat de analiza SWOT, in care strategii trebuie sa identifice punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile care afecteaza o companie si apoi sa gaseasca modalitati de a exploata punctele forte si oportunitatile si de a atenua punctele slabe si amenintarile.

O abordare bazata pe constrangeri ar analiza modul in care aceste puncte slabe ar putea fi transformate in avantajul competitiv al companiei. Constrangerea plus imaginatia pot oferi o oportunitate unica. Aceasta abordare a strategiei intoarce instrumentul SWOT cu susul in jos. Asa cum o slabiciune aparenta poate fi transformata intr-o forta, o forta aparenta se poate dovedi a fi o slabiciune. Probabilitatea acestui lucru creste adesea in timp, deoarece activele care initial permiteau unei companii sa reuseasca devin pasive atunci cand mediul se schimba si reperul ramane fix.

Contextul ca sursa de solutii noi

Un intreg domeniu, bio-mimetica, este dedicat gasirii solutiilor in natura la problemele care apar in inginerie, stiinta materialelor, medicina si in alte domenii. Strategia axata pe context poate implica transferul unei solutii dintr-un cadru in altul. Poate insemna, de asemenea, sa descoperi o perspectiva complet noua despre probleme (sau oportunitati) prin gasirea de pionieri care sunt inaintea pietei. Pana la urma, este vorba de a nu fi prins in cadrele fixe ale unei povesti.

Presiunea companiilor de a se concentra asupra proceselor interne pentru a-si indeplini obiectivele pe termen scurt si mediu poate impiedica invatarea din diferitele contexte in care opereaza alti jucatori. Asadar, incepeti cu o problema intr-un context, gasiti un alt context in care a fost deja rezolvata o problema similara si vedeti cum puteti sa importati solutia.  

In concluzie

Observam o tendinta strategiei de a se uni cu inovatia. Distinctia dintre cele doua este tot mai dificil de facut. Caracterizata prin structura si instrumente de analiza care sa genereze valoare prin diferentiere, strategia isi propune sa identifice bresele de crestere care rup cu abordarile conventionale. Daca distinctia dintre strategie si inovatie este mai putin clara decat a fost odata, oare nu ar fi de ajutor sa ne gandim cu atentie la rolul creativitatii in procesul de elaborare a strategiei?

Autor: Alina Fanita (foto), Partener, PKF Finconta

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.