Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 127 vizitatori și nici un membru online

Digitalizarea - o noua treapta pe scara catre eficientizarea fiscala si nu numai

Transformarile tehnologice (ca element primordial), laolalta cu presiunea venita din necesitatea alinierii la noi raportari obligatorii sau din obligativitatea aplicarii unor standarde IFRS au accelerat digitalizarea institutiilor financiare in anul ce a trecut. Schimbarile s-au intamplat pe masura ce angajatii au fost fortati de pandemie sa adopte munca la distanta, iar legatura cu clientii s-a pastrat preponderent prin intermediul canalelor digitale.

Totodata, rolul functiei fiscale a devenit din ce in ce mai important, iar decizia de a investi in tehnologie pentru uz fiscal a devenit un atribut al diminuarii riscurilor si al inlesnirii realizarii documentarii si prezentarii de catre institutiile financiare a unor informatii complete, corecte si oferite la timp, inclusiv in situatia unor controale fiscale, pe fondul intaririi comunicarii virtuale autoritati - contribuabili.

Noile tehnologii permit bancilor, asiguratorilor si altor companii de servicii financiare consacrate sa isi revizuiasca operatiunile si sa identifice modalitati cat mai bune si mai rapide de a-si servi clientii, dar si de a-si eficientiza anumite operatiuni cu impact fiscal. Cu alte cuvinte, de a-si crea un avantaj competitiv in pastrarea cotei de piata pe de-o parte, iar pe de alta parte, in anumite cazuri, de a-si imbunatati anumiti indicatori financiari. Asadar: care e cel mai potrivit moment pentru a realiza investitia menita sa tina actorii din industrie in cursa?

Institutiile financiare concepeau, inca inainte de pandemie, din ce in ce mai multe produse si servicii digitale usor de accesat, cat mai personalizate. Totodata, isi regandeau procesele, extindeau investitiile in tehnologie si testau noi aplicatii. Presiunea adaugata de pandemie le-a determinat sa accelereze si sa intensifice vizibil aceste initiative. Institutiile financiare incep, pe de alta parte, sa se confrunte si cu amenintarea venita din zona zona big tech, care incearca sa intre pe piata serviciilor financiare, sub forma unor facilitatori sau furnizori de plati, lucru asteptat cu interes si de catre clienti.

Astfel, potrivit unor date EY Global, disponibilitatea clientilor de a cumpara asigurari de la companiile de big tech a crescut de la 17% in 2016, la 36% in ianuarie 2020, pentru ca, in aprilie 2020, sa faca un nou salt, la 44%.  Din acelasi raport aflam ca 24% dintre consumatorii americani sunt foarte sau extrem de tentati sa faca din Amazon, Apple sau Google principalul lor furnizor de servicii financiare, daca acest lucru ii ajuta in gestiunea banilor. Europenii, la randul lor, sunt din ce in ce mai interesati sa utilizeze aplicatiile - crestere de 72% a utilizatorilor de aplicatii in 2020.

Tehnologia este un element critic pentru institutiile financiar-bancare, care le-ar usura restructurarea modelelor operative traditionale, pentru un plus foarte necesar de agilitate si randament. Sa nu uitam, de asemenea, ca societatile de servicii financiare opereaza intr-un mediu foarte reglementat, ceea ce le cere sa gestioneze altfel transformarea digitala, in conditii de maxima  transparenta si incredere, fapt care le-ar putea incetini procesul de transformare.

Raportarile stricte si riguroase le imping, de asemenea, in aceasta directie. Standardele contabile, atat cele vechi, cat si cele introduse recent pentru industria serviciilor financiare (de exemplu IFRS 9 si IFRS 16) fac necesara o asemenea aliniere. Acestea impun societatilor de servicii financiare sa lucreze cu date mai granulare si sa isi coordoneze datele financiare, de risc si de afaceri prin implementarea unor procese automatizate bine definite. Punerea in aplicare a acestor noi standarde poate fi, de asemenea, auditata mai eficient, cu ajutorul unui audit care sa includa utilizarea tehnologiilor emergente in imbunatatirea procedurilor de evaluare a riscului.

In afara presiunilor economice, operationale si de reglementare, din perspectiva fiscala sa nu uitam de toate problemele date de implementarea Directivei pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere, DAC 6, in cadrul institutiilor financiare (un proces inca in desfasurare, fiind necesara o analiza continua si de substanta, o monitorizare permanenta a acestui proces intern).  

Tot din punct de vedere fiscal, o noua raportare asteapta a fi implementata – fisierul standard de audit, asa numitul SAF-T, care va avea rolul de a facilita accesul autoritatilor fiscale in timp real la tranzactiile derulate de contribuabil. Asadar, succesul conformarii in indeplinirea acestei obligatii va depinde de modul in care institutiile financiare isi vor adapta sistemele informatice.

Este de amintit ca functia fiscala din cadrul institutiilor financiare isi contureaza un profil din ce in ce mai pregnant in structura de business, iar rolul persoanelor care se ocupa de aria fiscala devine din ce in ce mai important si complex. Vectorii care au condus la acest „status quo” sunt, pe de-o parte impulsul creat de necesitatea standardizarii unor procese (in vederea eficientizarii), si, pe de alta, automatizarea acestora sau doar a unor parti ale acestora (de exemplu automatizarea calculului de impozit pe profit sau TVA). Astfel, rolul decizional cu privire la functia fiscala, precum si cel referitor la evaluarea si diminuarea / eliminarea riscurilor fiscale aferente s-a conturat in ultimul timp din ce in ce mai pregnant. Sa avem in vedere, printre altele, si aspectele referitoare la prioritatile fiscale ca parte a strategiei de planificare a business-ului si modul de cuantificare al acestora.

Intrucat relatia cu autoritatile fiscale este de o importanta majora, iata ca si din perspectiva digitala remarcam o transformare de bun augur in ceea ce priveste comunicarea virtuala intre contribuabil si ANAF (de exemplu prin intermediul „SPV” sau al postei electronice), in sensul unei sincronizari in acest domeniu intre autoritati si contribuabili.

Ca un comentariu de final, asa cum arata studiile noastre la acest moment, centrul de gravitatie al succesului va fi constituit din utilizarea tehnologiei avansate si din crearea unui ecosistem digital care sa scada costurile, oferind in acelasi timp produse si experiente mai bune pentru clienti, adica acel avantaj competitiv care sa le consacre institutiilor financiare rolul in piata. Pe de alta parte insa, o permanenta observare a tendintelor de reglementare fiscala va ajuta la sincronizarea in continuare in privinta raportarilor fiscale, dar si a relatiei deschise cu autoritatile in acest domeniu. Cu siguranta, digitalizarea (inclusiv fiscala) va urma un trend ascendent si, pentru contribuabili, va face diferenta in continuare in anul care urmeaza.

Autori: Andra Casu (foto staga), Liderul Departamentului de Impozite Directe si Coordonator Asistenta Fiscala in domeniul Serviciilor Financiare, EY Romania
Gratiela Constantin (foto dreapta), Director, Departamentul de Impozite Directe, Asistenta Fiscala pentru Servicii Financiare, EY Romania

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.