Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 211 vizitatori și nici un membru online

Despre iluzia singuratatii eficiente in munca de acasa si cum putem scapa de ea

Un studiu recent realizat de Bestjobs a relevat ca 52% dintre angajatii din Romania considera ca lucreaza mai bine singuri, de acasa, decat in echipa. Un rezultat surprinzator la prima vedere daca ne gandim ca Microsoft Teams a avut o crestere a utilizarii de 3891%, Zoom o crestere de 1788%, Slackde 1073% si Webex 1070%. Asadar utilizarea intensiva a platformelor de colaborare tocmai pentru lucrul in echipa nu a functionat?

 

Pare ca tehnologia nu poate suplini lipsa conlucrarii fata in fata. O interpretare imediata a acestui procent semnificativ ar fi ca lucrul de acasa ne-a separat fizic si emotional si ca perceptia angajatilor este ca pot functiona mai bine singuri decat impreuna.

Oare chiar functioneaza managementul la distanta?

Putem specula si intoarce chestiunea pe multe parti. Putem spune ca e poate un esec al managementului la distanta, ca s-a amplificat poate cantitatea de situatii conflictuale sau de angajamente care nu-i responsabilizeaza pe cei care sunt parte din echipa. De aici frustrarea tuturor ca pot lucra mai bine singuri. Poate ca si natura proiectelor a inceput sa se schimbe si a privilegiat modul de lucrul independent. Si putem continua inventarul de posibilitati cu diferite dozaje de plauzibilitate.

Dintr-o cercetare despre munca de acasa si provocarile acesteia, echipa Valoria a identificat ca fiind cel mai des mentionate de catre manageri si antreprenori urmatoarele:mentinerea implicarii angajatilor, monitorizarea progresului in indeplinirea sarcinilor, autonomia si apartenenta in acelasi timp. Aceste provocari devin imediat explicabile daca ne gandim la procentul de 52% al angajatilor din Romania care considera ca lucreaza mai bine singuri decat in echipa.

Ce impact are asupra echipelor distantarea fizica? Dar cea emotionala?

Spuneam ca distantarea fizica poate usor sa se transforme in distantare emotionala, ceea ce duce la izolare. Iar cand membrii echipei se simt izolati, nu se simt bine interactionand cu cei care le sunt colegi si nu reusesc sa contribuie multumitor nici pentru ei insisi.

Acolo unde echipele au facut eforturi sa poata lucra impreuna in noul context – la distanta – aspectele negative s-au diminuat, facand loc unor moduri de a face lucrurile atat agreate, cat si sustinute de membrii echipei. Am putea intelege ca acel 52% atesta ca mai putini sunt cei care au facut eforturi in sensul colaborarii si au ajuns la concluzia ca mai bine lucreaza singuri.

Dincolo de acesti factori endogeni, putem identifica clientii ca fiind unul din factorii exogeni semnificativi. Adica cei mai multi clienti doresc o reasezare a activitatii lor, ceea ce genereaza formarea unor noi echipe sau reorganizarea celor existente.

Apar astfel doua categorii de provocari la nivelul echipelor:
- La nivelul membrilor echipei: Cum ma voi descurca in noua echipa? (rezultate, performanta, contributie) Cum voi colabora cu ceilalti? (relatii, utilizare resurse comune, dezbatere de idei)
- La nivelul managementului echipei: Cum poate sa devina, in timp optim, o echipa productiva? Cum pot oamenii fi implicati si sa respecte un anumit cod de norme agreate de toti membrii echipei?

Care este solutia, in acest nou context (hibrid) de lucru?

Solutia este cunoasterea stadiului de dezvoltare al echipei. Autocunoasterea individuala si cunoasterea colegilor conduce la cunoasterea stadiului de dezvoltare al echipei de stabilire a unui drum pentru a ajunge o echipa de neoprit. Cuvintele cheie care descriu un astfel de drum sunt: colaborare, claritate si
implicare.

Pentru ca aceste cuvinte cheie sa se regaseasca in descrierea echipei de neoprit, e bine sa avem in vedere urmatoarele etape: de unde plecam, unde vrem sa ajungem si cum ajungem la nivelul dorit. La final, realizarea unei Carti a Echipei cu rol de contract social intre membri isi propune sa alcatuiasca din indivizii care considera ca lucreaza mai bine singuri, o echipa de neoprit.

Carta Echipei este un instrument care da rezultate. Echipele care si-au creat acest document si-au identificat scopul, obiectivele, resursele, si-au realizat codul de conduita, etapele de evaluare si orice alte elemente prin care si-au (re)definit echipa in noul context hibrid. Nivelul de implicare al membrilor echipei a crescut semnificativ si transformarea de la eu la noi a convertit in rezultatele de business.

Recomandari pentru manageri si antreprenori

Pentru a ajuta echipele si managerii sa faca acesti pasi de recalibrare exista in piata din Romania un instrument de coaching de echipa specializat dezvoltat de Valoria. Din aplicarea acestuia si din rezultatele obtinute, principalele recomandari pentru decidenti sunt urmatoarele:
- Evaluati cu instrumente de testare organizationala bine calibrate situatia din cadrul echipei
- Implicati angajatii in conversatii despre ce s-a schimbat si cum percep schimbarea
- Apelati la specialisti pentru a face un plan de actiune pe termen mediu si lung care sa contracareze efectele latente ale celor 12-14 luni de distantare sociala
- Reconectati echipele la misiunea (CE-ul), valorile (CUM-ul) si scopul (DE CE-ul) companiei

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.