Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 213 vizitatori și nici un membru online

Masinile inteligente ne vor mai inteligenti

Saptamana trecuta la Bucuresti a avut loc unul dintre cele mai importante turnee de sah. Prima mutare simbolica a competitiei a facut-o marele maestru GarryKasparov, ocazie de intervievare a marelui campion in legatura cu multiple subiecte.Mentionarea confruntarii cu Deep Blue din 1997 a fost prilejul unei indreptatite pareri, nu a invinsului lezat in orgoliul propriu, ci a omului lucid, deschis la ce urmeaza si dispus sa vorbeasca despre relatia dintre oameni si inteligenta artificiala (AI).

Masini versus oameni. Este acesta viitorul?

Nu trebuie sa ne simtim insultati ca “inteligenta din silicon” poate domina jocul de sah. Recunoscut drept mijloc care probeaza foarte bine capacitatea cognitiva a jucatorilor, jocul de sah are un numar limitat matematic de mutari la puterea 46, a spus campionul. Prin capacitatea de calcul extrem de rapida, inteligenta artificiala are macar un ascendent de viteza, daca nu unul de acuratete. Cu alte cuvinte daca nu fac mai putine greseli, masinile (computerele) dau macar rezultatul mai rapid. In loc sa intram intr-o competitie cu mari sanse sa fie pierduta, mai bine folosim aceasta oportunitate ca sa imbunatatim cunoasterea umana. Prin urmare, pentru a nu avea un viitor care sa confrunte oamenii cu masinile, este important sa intelegem cum sa valorificam, fara sa intram in competitie, aceasta putere superioara de calcul a computerelor.

AI, noul coleg la locul de munca

In multe locuri de munca alocate oamenilor, inteligenta artificiala ajuta diagnosticarea bolilor, traducerea limbilor straine, oferirea de servicii clientilor. O sarcina care consuma 1 ora cu ajutorul mintii umane, folosind puterea de procesare a inteligentei artificiale poate reduce la minute sau secunde timpul necesar indeplinirii acesteia.

Nu vreau sa para ca anunt apusul epocii bazate pe inteligenta umana. Si inteligentei artificiale ii este necesara o perioada de instruire, iar acest proces se face prin contact cu inteligenta umana. In timp ce AI va modifica radical modul in care se lucreaza si cine o face, impactul mai mare al tehnologiei va fi in completarea si cresterea capacitatilor umane, nu inlocuirea acestora. Niciodata instrumentele digitale nu au fost atat de receptive fata de noi. Nici noi fata de instrumentele noastre.

Abilitati complementare si sinergie

Intr-o cercetare a Universitatii Harvard, care a implicat 1.500 de companii, s-a constatat ca firmele obtin cele mai semnificative imbunatatiri ale performantei atunci cand oamenii si masinile lucreaza impreuna. Prin intermediul unei astfel de colaborari, oamenii si AI isi sporesc in mod activ punctele forte complementare: capacitatea de luare a deciziilor, munca in echipa si creativitatea pe de o parte, dar si viteza, scalabilitatea si capacitatile de analiza pe de alta parte.

Ceea ce le vine in mod natural oamenilor – de exemplu, o gluma sau o circumstantiala mentionare a unei realitati acceptate, straina de alte conotatii – poate fi un continut dificil de interpretat corect pentru masini. De exemplu un cont de YouTube, care promova tocmai sahul, a fost inchis de Google deoarece limbajul de tipul “ albul ataca negrul” a fost indexat si considerat rasist. Cu alte cuvinte ceea ce este simplu pentru masini (analizagigabytes-ilor de date) ramane practic imposibil pentru oameni si viceversa. Iata de ce companiile au nevoie de ambele tipuri de abilitati.

Colaborare, nu competitie

Pentru a valorifica din plin acest parteneriat, companiile trebuie sa inteleaga modul in care oamenii pot augmenta cel mai eficient masinile, dar si modul in care masinile pot imbunatati ceea ce oamenii fac cel mai bine. Refacerea design-ului proceselor de afaceri pentru a sprijini acest parteneriat va conta foarte mult. Conform datelor studiului Valoria Barometrul Digitalizarii, 40% dintre companiile din Romania spun ca nu o strategie care sa includa AI chiar daca si-ar dori, 33% spun ca nu au si nu cred ca au nevoie de una, in timp ce 21% spun ca au o astfel de strategie dar inca nu au inceput s-o implementeze si doar 6% spun ca au o strategie care include AI in capabilitatile de business ale companiei. Adoptarea AI tine si de etapa de maturitate in care se gasesc companiile din Romania. Potrivit aceluiasi studiu,52% din companiile din Romania sunt traditionaliste sau incepatoare in ce priveste digitalizarea.

Companiile pot sa realizeze acest lucru si sa puna in actiune puterea inteligentei colaborative daca:

- Oamenii antreneaza algoritmii de invatare ai inteligentei artificiale pentru a indeplini anumite sarcini, sa explice rezultatele acelor sarcini si sa sustina utilizarea responsabila a masinilor/utilajelor/robotilor.
- Masinile sustin oamenii sa-si antreneze abilitatile in trei feluri: putere cognitiva, interactiune cu clientii si extinderea capacitatilor fizice.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.