Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 88 vizitatori și nici un membru online

Sustenabilitate, insa nu doar pe banii nostri

Pandemia ne-a dat ocazia descoperirii unor intrebari pe care doar situatiile limita le impun. Posibilitatea contactarii virusului a condus la crize existentiale. Ne-au cotropit intrebarile: Ce pot sa fac cu timpul pe care il mai am in cazul unei fatale contaminari? Ne-a fost stimulata recunostinta in cazul unui final fericit: Cum pot sa-mi aloc mai bine timpul si banii pentru cauze sustenabile la nivel personal si comunitar?

Se contureaza astfel mai intens sentimentul responsabilitatii fiecarui individ in calitate de consumator fata de viata sanatoasa intr-un mediu curat. Sustenabilitatea se auto-impune, prin numarul tot mai mare al sustinatorilor ei, ca o chestiune de importanta foarte mare pe agenda publica.

Accelereaza adoptarea politicilor de sustenabilitate

Sub presiunea in crestere a adeptilor temei sustenabilitatii, mediile politice, sociale si de afaceri se mobilizeaza sa includa pe agenda lor subiecte precum schimbarea climatica, saracia si justitia sociala.

Manifestari extreme ale vremii in tari foarte influente economic si politic muta accentele spre adoptarea unei politici cu o pregnanta componenta de sustenabilitate la nivelul Uniunii Europene.
Fondul general de transformare se coreleaza cu asteptarile schimbate ale consumatorilor cu privire la branduri, cu un comportament schimbat al companiilor cu privire la sustenabilitate, dar si felul nou in care directorii generali se pozitioneaza in legatura cu sustenabilitatea.

Odata ce restaurarea economica va fi o realitate, intentia consumatorilor va fi sa plateasca chiar mai mult pentru produsele sau serviciile companiilor care sustin sanatatea, mediul, comunitatile defavorizate, educatia si alte cauze care aduc beneficiu societatii.

Companiile vad aceasta tendinta ca pe o oportunitate

Putini au insa reflexul instalat al actiunii concrete care sa sprijine aceste cauze altfel decat cu portofelul. Apare astfel o oportunitate pentru companiile care inteleg aceasta tendinta de sustenabilitate in randul consumatorilor si care se transforma ca sa le valorifice.

Ce pot sa faca companiile? Sa creeze produse care sa adreseze preocuparile nuantate ale consumatorilor avizati si sa se asigure ca lantul de valoare care le sustine brandurile poate sa raspunda relevant asteptarilor acestora.

Ce pot sa faca directorii generali? Sa adopte sustenabilitatea ca factor care genereaza valoare. Sa fie autentici si s-o demonstreze. Sa-si regandeasca modelul de business pentru sustenabilitate.

Contextele viitoare vor remodela sistemele de valori

Dincolo de pasagere relaxari ale restrictiilor impuse de pandemie, tot mai multe tari trag semnale de alarma privind urmatorul val al pandemiei. Oamenii din intreaga lume sunt inca profund ingrijorati de viitorul lor, iar in aceste momente dificile, este important sa privim interesul crescut al consumatorilor pentru problemele de sustenabilitate ca pe o oportunitate de crestere, nu doar ca pe un alt risc sau cost.

Trebuie sa intelegem ca experienta pandemiei a remodelat atitudinile in legatura cu sustenabilitatea. In functie de magnitudinea pandemiei, impactul in plan economic, educatia, generatia, venitul si valorile comunitare putem sa intuim diferente de la o tara la alta in legatura cu ceea ce valorizeaza consumatorii.

Multe dintre acestea premize sunt validate de studiul McKinsey privind sentimentul de consum. Studiul, realizat in varf de pandemie, afirma ca prin diferite comportamente de cumparare, peste 65% dintre consumatori exprima o intentie ridicata sa incorporeze aceste comportamente in viitor.

Dincolo de sensibilitatea in legatura cu pretul si mutarea obiceiurilor de achizitie online, valoarea adaugata si misiunea brandului sunt principalele motive de cumparare pentru consumatori. Prin misiunea brandului centrata pe sustenabilitate se inteleg patru aspecte principale: 1. sa sustina sanatatea; 2. sa sustina mediul de afaceri local; 3. sa sustina mediul social; 4. sa sustina mediul natural.

In concluzie

Multi consumatori doresc sa cumpere ghidati de criterii de sustenabilitate, dar au nevoie de companii care sa le faca posibil acest lucru.

Chiar daca ar vrea, consumatorii nu isi permit sa plateasca mai mult pentru sustenabilitate; pretul ramane criteriul lor de cumparare numarul unu. Si multi dintre acei consumatori care sunt dispusi sa faca o alegere apropiata sustenabilitatii nu au acces la produse care reflecta valorile lor in schimbare.

Ca sa faca accesibile consumatorilor produsele relevante sustenabilitatii, companiile pot:
1. Sa lanseze produse care genereaza mai putine deseuri sau emisii si dureaza mai mult reducandu-si astfel costurile si facandu-le mai accesibile.
2. Sa conceapa produse, servicii si noi modele de afaceri care sa serveasca in mod profitabil clientii si mediul ca parte din economia circulara.
3. Sa coopereze chiar si cu concurenta pentru combaterea chestiunilor cu impact asupra intregii industrii, gasind solutii rapide care sa scada costurile de productie.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Catalog

AFCAR 2021 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.