Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 132 vizitatori și nici un membru online

Directorii generali si reformatarea raspunderii lor privind comunicarea

In 2016 am facut o cercetare in randul angajatilor companiilor din Romania referitoare la prezenta directorilor generali in social media. La acel moment, rezultatul aparent optimist de 63% prezenta in social media ascundea adevarul ca doar 44% dintre manageri si 46% din personal stiau despre prezenta sefilor lor in retelele sociale. Oare cati dintre clienti stiau asta?

Nevoia de comunicare top-down a crescut

Ceea ce atunci nu era urgenta, acum este. Nu indemn directorii generali sa ia cu asalt retelele sociale. Au multe alte lucruri de facut. Vorbesc despre comunicarea 360°a liderilor care nu mai poarta doar raspunderea angajatilor si rezultatelor companiei lor, ci sunt chemati de conjunctura pandemica sa se exprime si in legatura cu comunitatea, in care compania pe care o conduc, isi desfasoara operatiunile.

Impactul comunicarii directorilor generali

De ce sunt aceste aspecte mai importante acum? Deoarece pandemia i-a obligat pe top manageri sa gestioneze impactul inchiderii economiei, volatilitatea lantului de aprovizionare, relatia cu angajatii, politicile interne adaptate la munca de acasa, etc. Cu alte cuvinte directorii generali au fost nevoiti de context sa dea mesaj, directie si incredere tuturor factorilor interesati, de buna seama nelinistiti cu privire la impactul deciziilor asupra viitorului lor.

Comunicarea 360° a devenit o necesitate

Directorii generali au depasit nivelul raportarii rezultatelor doar catre actionari, si undeva acolo, discret, si a trimiterii mesajelor de comunicare interna catre angajati. Astazi ei trebuie sa comunice catre o serie intreaga de factori interesati, de la actionari la clienti si angajati, de la furnizori la organisme de reglementare si comunitate. Pe retelele de socializare, directorii executivi sunt trasi acum la raspundere in moduri cat se poate de publice. Fiecare cuvant rostit si actiune pe care o intreprind sunt atent examinate si are potentialul de a declansa controverse, demola reputatii, afecta brandul de companie.

Relatia cu partile interesate este prioritara

Partile interesate (in engleza stakeholders) vor acum sa inteleaga nu numai tintele si obiectivele companiei, ci si scopul si valorile acesteia. Atunci cand apar probleme sociale sau de reglementare, companiile sunt asteptate, si chiar presate, sa vorbeasca despre modul in care acestea intra in conflict cu misiunea lor.

Extinderea arenei publice in mediul online a extins si conceptul de chestiuni de afaceri (in engleza business affairs). Acum, companiile iau in considerare deopotriva subiecte precum securitatea datelor, sanatatea mintala si echilibrul dintre viata profesionala si cea profesionala, diversitatea, reglementarea, conformitatea sau relatiile cu clientii.

Este responsabilitatea directorului general sa descopere cum sa navigheze in mod eficient aceasta noua realitate, pastrand o atentie distributiva  asupra obtinerii de profit pe termen scurt si asupra initiativelor de sustenabilitate pe termen lung.

Comunicare, accesibilitate, delegare

Delegarea este o noua dimensiune care se schimba in actul de conducere. Gestionand un sistem de conducere bazat pe ierarhie, directorii generali erau obisnuiti ca angajatii sa-si treaca propunerile printr-un lant de comanda spre a fi aprobate si la final sa primeasca acces la rolurile de conducere.

Pandemia da relevanta unei tendinte care castiga tot mai mult teren: liderul ca facilitator pentru performanta angajatilor. Cu alte cuvinte, el are un rol clar in angajarea celor mai buni profesionisti, le da acces la resurse si le asigura mediul propice ca acestia sa performeze, dupa care face un pas inapoi si ii lasa sa gestioneze initiative, proiecte, echipe, departamente.

In acest mod, directorul general isi imputerniceste managerii sa initieze o idee, sa rezolve o problema sau sa formeze o echipa fara sa astepte parerea sau permisiunea lui. In plus, aceasta abordare faciliteaza inovarea, care este o prioritate pentru multi directori generali.

Liantul schimbarii este comunicarea

Si pentru ca am vorbit de schimbare in ce priveste raspunderile directorului general, pentru gestionarea schimbari, liantul este comunicarea. Sigur nu vorbesc aici despre o comunicare de forma, un limbaj de plastic ce rateaza tocmai claritatea pe care si-o propune. Si nici de o comunicare ce suspenda actiunea concreta pentru rezolvarea provocarilor operationale.

Vorbesc despre comunicarea autentica, plina de empatie, motivare, de recunoasterea dificultatilor, feedback si feedforward. Adica o comunicare care sa modeleze schimbarile dorite si sa consolideze continuu impactul acestora asupra companiei. Iar aici, rolul central il are directorul general.

Comunicarea frecventa despre ceea ce face compania pentru a asigura securitatea financiara a angajatilor si pentru a-i mentine sanatosi, despre perspectivele afacerii si despre schimbarile si oportunitatile de pe piata care trebuie abordate, ii apartine directorului general.

In loc de concluzie

Nu este deloc usor sa fii director general in acest moment. Sa asumi pozitia liderului eficient pentru actionari, liderul care da directie si scop angajatilor pentru a dezlantui energia lor colectiva, preocupat de probleme comunitatii, cu reactie la ultimele reglementari in domeniu dar si la nedreptatile sociale, este in sine foarte complicat. Haosul este disipat de claritate si a devenit clar ca directorii generali trebuie sa adapteze modul in care isi dezvolta strategiile, isi conduc companiile si comunica rolurile si responsabilitatile lor in cadrul organizatiei si in afara acesteia.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

Catalog

AFCAR 2021 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.