Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 78 vizitatori și nici un membru online

Este consultanta potrivita pentru mine? A fi sau a nu fi consultant in Romania

Vrei sa devii consultant? Probabil ca totul depinde cel mai mult de personalitatea ta. Dar inainte de toate este bine sa stii ca a fi consultant, in general, trebuie sa cunosti o serie de pro si contra-uri, din care voi enumera si eu in cele ce urmeaza. Apoi voi incerca o scurta contextualizare in spatiul de afaceri romanesc.

Pro
• Generezi un impact
Se presupune ca esti expert, ca aduci in organizatia clientului un ”intel” extern si deci ca ai un set de abilitati superioare. De obicei esti solicitat atunci cand organizatia are nevoie de o schimbare si vor sa primeasca o directie in plus, un sfat profesionist.

• Jobul este interesant si adeseori plin de satisfactii
Problemele ce au nevoie de rezolvare sunt complexe, cer o perfectionare constanta, o adaptare la noi tactici in industrie, la cai inovative de operare, la tehnici care ofera avantaje competitive si astfel ca zona de expert nu atinge niciodata un nivel maxim, mereu exista loc de mai bine si ne intalnim cu diferiti oameni in tot acest proces.

Beneficiile consultantei depasesc costurile. Un consultant bun va fi doar acel om care isi doreste sa fie printre cei mai buni si sa invete mereu. Un consultant bun isi dezvolta multe abilitati si invata mai multe meserii intr-una. Pe langa tehnici de specialitate, trebuie sa stie sa vanda, sa convinga, sa prezinte, sa comunice, sa ofere si sa accepte feedback, sa evalueze corect asupra eficientei sale proprii, sa faca estimari realiste, de fapt - sa vada in trecut, in prezent si in viitor, sa fie un foarte bun co-echipier, sa fie capabil sa se motiveze singur, sa fie rezistent la stres in mod nativ, sa fie deosebit de harnic din fire etc. etc. etc.

• Esti interesat de un castig peste medie
In principiu da, un consultant bun castiga destul de bine, desi trebuie sa fie pregatit si cu ideea ca nu va avea acelasi nivel, in mod constant. Totusi, arareori am vazut pe cineva sa se imbogateasca rapid din consultanta cinstita…

• Iti cladesti fundatia pentru o cariera de success
A fi consultant asigura premisele unei cariere de success in acel domeniu, daca te orientezi la un job intern intr-o organizatie, ulterior activitatii de consultanta.

• Setezi tendinte in industrie, ajuti inovatia, evolutia, oferi suport in tehnologii emergente
Desigur ca, inovatia, ca parte esentiala in activitatea unui consultant, va genera noi dimensiuni, deci esti obligat sa inveti mereu lucruri noi, sa cunosti noi culturi, noi tehnologii, multiple exemple din realitate, care pot sa ofere pe tava noi practici de lucru, intr -un cuvant, poti sa fii cu un pas inaintea celorlalti.

• Jobul ideal anti-rutina
Evident ca daca genul tau este sa vrei provocari noi, dificile, interesante, ci nu sa preferi sa efectuezi un set de actiuni repetitive, alegi corect a fi consultant, din acest punct de vedere. Aici nu prea ai cum sa te plictisesti, dimpotriva.

• Ai mult mai multe sanse ca “sa evadezi”
Este usor de inteles la ce ma refer. Daca a lucra intr-o organizatie pe un anume rol asuma ca ar cam fi indicat sa suporti cativa ani acolo, indiferent de cum se poarta seful, de cat de slab este acesta sau colegii etc., pentru ca adeseori a da bir cu fugitii din diferite situatii, chiar si daca ai tu dreptate, este privit cu ochi tulburi, pe cand a fi consultant inseamna, de regula, o perioada a unui proiect punctual de realizat si cam atat. Mai mult, chiar si in timpul derularii acelui proiect, daca oamenii cu care interferezi sunt ostili, macar nu esti tot timpul in bataia pustii si vei gasi in final o cale de iesire eleganta. Vei sti mai bine ce tip de client sa nu alegi apoi. ”One deal won’t break me” – precum zice englezul. Necazul nostrum, al tuturor, nu este neaparat cu o companie anume, ci cu omul cu care trebuie sa relationam din acea companie, pentru o vreme. Poate ca odata plecat acel om, revii la acea companie si va fi poate apoi cel mai fain client.

Contra:
• Munca grea
Consultantul profesionist nu are de fapt odihna. Fara ore lungi petrecute in munca, fara o preocupare intensa si constanta, fara o dedicare totala in proiecte si/sau catre clienti, uneori incluzand si multe calatorii, nu se poate reusi in cariera de consultant. Deci acel mult discutat ”work-life balance” este cam un mit in consultanta.

Exista o presiune mare in relatiile cu Clientul atunci cand esti descoperit insuficient pregatit sau in intarziere etc. Pe termen lung, daca tii enorm la linistea personala, acest stres poate deveni daunator.

• Multa “politica”
Fiind vorba de obicei de firme mari ca si clienti ai consultantei, firme care iti protejeaza veniturile sau caile de obtinere a unor venituri mari, au clienti mari, proiecte de volum etc. si atunci cand banii multi sunt la risc apar si diferite politici nesanatoase, atat in firma de consultant, cat si in companiile client.

In consultanta, pentru a oferi un exemplu, nu poti fi total sincer adeseori fara sa risti veniturile firmei tale. Intai ca trebuie sa fii amiabil si credibil si chiar mult peste multi concurenti.

Ori a vinde consultanta ca si in general servicii atat de intangibile este deosebit de greu. Pana la proba contrarie ai nevoie de a construi incredere si de a atrage.

Apoi, in decursul derularii proiectelor, apar multe situatii cu caracter sensibil. Se petrec ore indelungate de cum sa formulezi mai bine si mai diplomat anumite prezentari, raspunsuri, tactici, sfaturi oferite unui client, fara sa risti sa te vezi aruncat pe usa afara. In organizatiile clientilor consultantei ajungi sa cunosti multe dedesubturi si sa observi din afara multe nereguli, care tin mai ales de caracterul decidentilor interni, al sefilor din acele companii. Sinceritatea ta poate fi cel mai adeseori punctul de rupere a relatiilor.

Astfel, se petrec multe ore si resurse in cum sa aparem cat mai buni, decat in a ne concentra mai mult pe cum sau daca putem sa rezolvam cu adevarat problemele clientilor. Acest lucru este stresant, mai ales ca se asuma ca un consultant sa fie un om foarte etic si incoruptibil.

• Problemele clientilor sunt problemele tale
Oricat de irational ar parea, ori de cate ori un client are o problema, aceea devine instant problema ta. Asteptarile sunt mari de la consultant si se considera ca au angajat un consultant atunci cand nu isi pot rezolva singuri acele probleme. Nu multi inteleg sa faca o echipa cu consultantul, pentru a reusi. Deciziile insa nu iti apartin! Ca si consultant, poti influenta decizia daca esti ascultat, dar deciziile finale se iau de catre Client. Efectul acelor decizii poate fi contrar asteptarilor si atunci vei primi problema ivita ca pe o vina a insuficientei tale prevederi, abilitati samd. Cum nu esti superman, uneori, desigur poti sa nici nu fi anticipat anumite lucruri, mai ales daca esti la inceputurile carierei de consultant.

• Tapul ispasitor
Ideea aceasta se leaga de cele de mai sus. Adeseori vina unor nereusite in proiecte se arunca convenabil pe consultant, mai ales ca nefiind de fata de obicei, ramane un factor exterior sau cu o prezenta inconstanta in organizatia clientului, deci este cu mult mai simplu de blamat.

Va las pe voi toti care ati citit sa va ganditi si la alte Pro si Con. Este util sa reflectam impreuna ca viata nu este perfecta, mai ales pentru ca si noi, oamenii, ne-o facem astfel.

Dar daca este sa ne aruncam o privire spre conditia de consultant la noi in RO, lucrurile sunt inca mult mai dificile decat in tarile avansate. A fi consultant in Romania presupune ca te lupti cu un mediu de afaceri care inca nu respecta cu adevarat consultanta. La noi, vei vedea ca multi managerii sau actionari de firme sunt deja ei insisi “consultanti”, ca fiecare stie deja mai bine ce est de facut, de fapt.

In anul 2018 (sursa start up café) mentionau ca exista un numar record de firme in domeniul consultantei de business si management, in Romania. Si faceau urmatoarea remarca: “Mai profitabil sa dai sfaturi, decat sa faci afaceri”. Oare asa sa fie? Nu cred. Intai ca nu putem compara deloc mere cu pere. Dealtfel, in anul 2019, un studiu AMCOR ne spune ca dimensiunea pietei de consultanta din Romania nu depaseste 2,5 miliarde lei. Pe piata locala de consultanta activeaza circa 1.500 de firme cu 15.000 de angajati.

Dar, asa dupa cum observati si dintr-un comentariu public, exista un soi de dispret asumat, poate chiar inascut in generatiile noastre, pentru consultanta. Este subminata aceasta munca de cele mai multe ori din oficiu. Paradoxul numarul unu este si ca multe firme mari contracteza consultanti, dar cu toate acesta cam prea adeseori nici nu ii asculta. Apoi, se mira ca nu am obtinut eficienta scontata. Romanul porneste cam des la drum cu prezumtia de vinovatie. Respectul mutual ramane mult subapreciat. Multi manageri occidentalii, dupa ce vin la noi (care mai vin inca…), imbratiseaza adeseori aceasta prezumtie falsa, fiindu-le mai usor sa afirme ca aici am fi inferiori pe planul consultantei.

Desigur, toate aceastea indica faptul ca, la noi, exista inca mult loc de afirmare a consultantei. Este nevoie de munca, in plus, de educare a pietei, dar si de curaj si de atitudine. Cred ca noi, ca natie, am castiga mai mult daca am fi mai putin politici, ci in schimb, mult mai sinceri in relatiile de tip consultant-client. Astfel, vom lua ce este bun la noi, la romani si nu doar ce este demult defect la straini.

Autor: Irina Vasile (foto), Country Manager Antal International Network

Catalog

AFCAR 2022 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2022 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.