Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 108 vizitatori și nici un membru online

Comoditizarea IMM-urilor – punct de inflexiune in mediul de afaceri romanesc

In acest moment companiile romanesti se confrunta cu cresteri ale bugetelor, pe toate palierele, iar mai mult decat atat, se lucreza asiduu pentru mentinerea si imbunatatirea fluxurilor logistice. Consumul continua sa genereze cerere, vanzari, si desi se exprima anumite temeri, focusul principal il reprezinta operationalul cu toate provocarile sale.

Atata vreme cat preturile sunt in crestere si exista lichiditati acestea sunt orientare pentru rezerve de stoc, care sa fie transformate in profituri suplimentare, pe un trend ascendent.

Aceasta este spirala inflationista, in care nu mai masuram corect valoarea banilor, a castigurilor, si este gresit sa ne raportam in acelasi mod la cifre.

In calitatea mea de strateg financiar urmaresc aceste tipare de lucru ale antreprenorilor si observ ca acestia se zbat sa opreasca marjele in scadere, din neputinta de a transfera in pret cresterile costurilor materiilor prime, energiei, logisticii, salariilor.

In acelasi timp, vedem companii care isi continua dezvoltarea, destul de calculat, cu precautie, insa diferenta o face modul cum lucreaza, destul de apropiat de corporatii:

• Monitorizeaza incasarile, anticipeaza riscurile si ofera optiuni de esalonare partenerilor
• Sunt extrem de atenti cu discounturile, chiar in dealuri mari
• Masoara costul financiar al capitalului blocat in stocuri si credit clienti
• Extind liniile de finantare
• Monitorizeaza bugetele si jongleaza eficient cu bugetele de marketing.

Desi aflate in proces de crestere a operatiunilor, aceste companii decid sa aloce resurse pentru a contracara fenomenul de comoditizare, inca in faza incipienta. Acest lucru se poate face cel mai sigur prin dezvoltarea de noi linii de business, de produse noi, in completarea gamei actuale, cu scopul de a pastra activ interesul clientului, de a il pastra captiv, multumit de oferta.

Daca degradarea tehnologica isi pune amprenta pe produse, scaderea marjelor vine cu o presiune suplimentara pentru a genera o reactie.

In acest context doresc sa ofer cateva recomandari la nivel strategic:

• Analiza matricei cota relativa de piata – rata relativa de crestere a pietei. Din aceasta evaluare a pozitionarii strategice a portofoliului de produse rezulta capacitatea de a genera lichiditati si nevoia de a interveni cu componente inovative in oferta pentru a mentine produsele intr-o pozitie strategica favorabila.
• Imbunatatirea proceselor astfel incat sa nu fie irosite resurse scumpe in procese care nu genereaza valoare.

In timp, valoarea adaugata se dilueaza si trebuie reconstruita. Un director financiar bine ancorat in procesul strategic poate identifica modalitati de repozitionare financiara a ofertei comerciale care sa securizeze businessul.

Ioana Arsenie (www.ioanaarsenie.ro) - strateg financiar, fondator Trusted Advisor Strategy & Finance si Trusted App (www.trustedadvisor.ro), cu experienta solida in multinationala, lucreaza alaturi de IMM-uri pentru a construi strategii financiare sanatoase si clare.

Catalog

AFCAR 2021 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF Finconta logo 21

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2022 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.