Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 163 vizitatori și nici un membru online

Impactul AI: Motivatia trece de la ”a face” la ”a fi”

Care este unul dintre subiectele fierbinti ale acestor zile? Dincolo de modificarile la Codul Fiscal, as spune ca este povestea de ”dragoste-si-ura” pe care o avem cu Inteligenta Artificiala (AI).

Multi ii saluta aparitia si ii folosesc la maximum potentialul. Altii o vad drept cea mai mare amenintare cu care umanitatea s-a confruntat vreodata.

In lumea afacerilor, progresele pe care le face tehnologia bazata pe inteligenta artificiala continua sa remodeleze modul de lucru, crescand productivitatea si chiar generand concedieri, ici si colo, in anumite domenii de activitate.

Dar intr-o lume in care „a face” este transferat pas cu pas catre masini, roboti si sisteme bazate pe AI (Artifficial Inteligence), ce sursa de motivatie mai pot avea oamenii pe termen lung?

Timp de multe generatii oamenii s-au identificat cu profesia lor cand au spus: sunt notar, sunt asistenta medicala, sunt profesor, sunt invatatoare, sunt tamplar, sunt inginer informatician, etc. Ceea ce faceau, meseria sau ocupatia lor, a devenit element de reprezentare idenditara si o sursa de stima de sine, de statut social, precum si de motivatie pentru ca altii sa urmeze aceeasi cale.

Dar accentul traditional pe „a face” si identificarea cu ”ceea ce fac” s-ar putea sa  evolueze acum spre „a fi”, cu accent pe calitatile, abilitatile si valorile noastre intrinseci.

Asadar, care sunt implicatiile pe care aceasta schimbare le va aduce pentru multi dintre noi?

1. Regandirea motivatiei

Intr-o lume in care AI poate indeplini sarcini repetitive mult mai eficient decat oamenii, este timpul sa redefinim motivatia dincolo de realizarile externe. Trecerea de la motivatorii extrinseci la cei intrinseci ne permite sa ne folosim creativitatea, empatia si abilitatile de gandire critica – calitati pe care AI nu le poate replica cu succes acum.

Prea multi oameni nu au timpul si contextul necesar sa invete si sa exploreze cine sunt sau cine vor sa fie. Prea multi oameni nu stiu care le sunt emotiile, motivatiile, trasaturile de personalitate si aspiratiile.

In loc sa urmareasca doar rezultate tangibile, indivizii ar trebui sa-si exploreze sinele, resursele interioare, valorile si pasiunile.

Invatarea despre lumea noastra interioara si trasaturile care ne definesc ca oameni, cum ar fi constiinta, compasiunea, recunostinta, ofera un nou tip de motivatie: aceea de a fi o fiinta umana constienta, inteleapta, completa si creativa.

Cautand implinirea si cresterea prin dezvoltarea personala, putem cultiva un sentiment profund al misiunii pe care o avem in aceasta viata, al unei aspirati care cu siguranta depaseste limitele indeplinirii sarcinilor.

2. Cultivarea aptitudinilor umane

Cum spuneam, Inteligenta Artificiala exceleaza in automatizarea sarcinilor de rutina, dar nu poate replica calitatile unice pe care le avem ca oameni. Pe masura ce masinile se ocupa de responsabilitati banale, avem ocazia sa ne concentram pe dezvoltarea si perfectionarea abilitatilor noastre umane.

Inteligenta emotionala, rezolvarea complexa a problemelor, creativitatea, adaptabilitatea si luarea deciziilor etice sunt toate trasaturi care pot fi explorate, intelese mai bine si dezvoltate.

Cultivarea acestor calitati le permite oamenilor sa faca performanta in domenii care necesita viziune, ingeniozitate compasiune si conexiune, aducand companiilor un avantaj competitiv intr-o lume in care ne bazam pe ajutorul inteligentei artificiale.

Este important sa alocam timp pentru a cunoaste si intelege natura umana si potentialul uman. A face acest lucru nu ar trebui sa fie un lux, ci un dat. A avea timpul necesar ca sa ai grija de bunastarea corpului, mintii si sufletului tau devine acum posibil pentru un numar tot mai mare de oameni.

3. Cultivarea evolutiei personale

Trecerea de la „a face” la „a fi” ii incurajeaza oamenii sa investeasca in cresterea personala continua. Aceasta implica explorarea de noi domenii de interes, extinderea cunostintelor si dezvoltarea unor seturi diverse de abilitati.

Adoptand o mentalitate de crestere si imbratisand invatarea pe tot parcursul vietii, ne putem adapta la cerintele in continua schimbare si putem folosi inteligenta artificiala ca pe un instrument care ne amplifica abilitatile.

Dezvoltarea personala si imbunatatirea abilitatilor interpersonale devine forta motrice din spatele motivatiei, permitandu-ne sa ramanem inaintea progreselor AI si sa gasim implinire in procesul propriei deveniri.

Urmarirea pasiunilor la orice varsta este acum ceva ce multi oameni isi doresc acum. Curiozitatea si creativitatea merg mana in mana si le permit sa-si exploreze adevaratul potential in orice etapa a vietii.

4. Valorificarea potentialului de colaborare

In timp ce AI poate eficientiza procesele, colaborarea umana ramane un atu de neinlocuit. Noul context incurajeaza munca in echipa, empatia si cooperarea.

Concentrandu-ne pe construirea de relatii puternice, pe promovarea increderii si valorificarea inteligentei colective, putem crea sinergie si inovatii pe care inteligenta artificiala inca nu le poate replica.

Colaborarea devine astfel o sursa de motivatie, permitandu-ne sa abordam colectiv provocari complexe si sa cream un impact semnificativ.

In concluzie

Cu inteligenta artificiala gata sa preia sarcinile de rutina, aceasta trecere de la „a face” la „a fi” devine imperativa pentru a stimula cresterea personala, implinirea si adaptabilitatea in fata evolutiilor tehnologice. Imbratisand aceasta schimbare, putem merge cu incredere inspre un viitor bazat pe inteligenta artificiala, dar care sa ne puna in valoare adevaratul nostru potential.

Aceasta schimbare ne aduce cel mai bun context pentru a ne valorifica trasaturile noastre unice, umane, pentru ca pe masura ce ne adaptam la cerintele in schimbare sa gasim implinire, dincolo de indeplinirea sarcinilor. Cunoscandu-ne calitatile intrinseci, investind in cresterea personala si imbratisand colaborarea, putem sa ne punem in valoare calitatile unice fara sa suferim ca nu mai suntem definiti de „a face”.

Cu totii avem un potential nelimitat de „a fi” si avem acum oportunitatea de a construi un viitor in care inteligenta artificiala si ingeniozitatea umana coexista, creand un echilibru armonios care stimuleaza inovatia, creativitatea si implinirea personala.

Elena Badea (foto), Managing Director, Valoria Business Solutions

Catalog

AFCAR 2023 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audit Gold Diana Filip logo portal

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

Ensight logo 23

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

 

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.