Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 86 vizitatori și nici un membru online

Patru greseli majore in managementul schimbarii

Schimbarea este inevitabila si este esentiala pentru supravietuirea si succesul organizatiilor. Cu toate acestea gestionarea schimbarii este o provocare pentru multe echipe de top management. Potrivit unei cercetari efectuate de Institutul de Management si Dezvoltare Organizationala (IMDO), 70% din proiectele de schimbare nu reusesc sa isi atinga obiectivele, in mare parte din cauza erorilor de management. Acelasi studiu subliniaza importanta unei abordari atent organizate a schimbarii in mediul de afaceri.

Pe de alta parte, datele Forbes arata ca 31% dintre directori executivi sunt concediati pentru ca nu gestioneaza suficient de bine schimbarea organizationala. Cand schimbarea nu este planificata suficient, ea devine un exercitiu de stingere a incendiilor pentru directori si manageri. Acest lucru se va intoarce de obicei impotriva lor, iar dintre cele mai des intalnite greseli fac parte:

1. Lipsa comunicarii eficiente

Una dintre cele mai frecvente greseli pe care liderii le fac in managementul schimbarii este lipsa comunicarii eficiente. Acest lucru poate duce la confuzie, rezistenta la schimbare si esecul in implementarea relevanta a modificarilor. Potrivit Forbes, peste 60% dintre esecurile in implementarea schimbarilor sunt atribuite unei comunicari inadecvate.

Exemplu: O companie de consultanta a decis sa implementeze un nou sistem de gestionare a proiectelor fara a comunica clar scopul, beneficiile si pasii implicati in schimbare. Echipa a fost confuza si a continuat sa lucreze in continuare cu metodele vechi, ducand la o crestere a rezistentei la schimbare, la pierderea resurselor financiare si umane.

Solutie: Directorii impreuna cu echipa de Comunicare si cea de Resurse Umane trebui sa agreeze o strategie de comunicare clara, sa foloseasca mai multe canale de comunicare si sa fie deschisi la feedback din partea angajatilor. Comunicarea constanta si coerenta va reduce rezistenta angajatilor la schimbare si va da increderea necesara pentru a se sustine schimbarea din interior.

2. Neglijarea implicarii angajatilor

O alta greseala des intalnita este neglijarea implicarii angajatilor in procesul de schimbare. Angajatii sunt resursa cea mai valoroasa a unei organizatii si ignorarea lor poate duce la esecuri majore. Potrivit Harvard Business Review organizatiile care implica angajatii in procesul de schimbare au o rata de succes cu 30% mai mare decat cele care nu fac acest lucru.

Exemplu: In timpul unei restructurari majore, conducerea unei companii de distributie a luat decizii fara a consulta angajatii. Acest lucru a dus la neincredere, scaderea moralului si la o crestere semnificativa a ratei de plecare a angajatilor.

Solutie: Este rolul echipei de top management sa creeze o cultura a implicarii, sa asculte feedback-ul angajatilor si sa ii implice in procesul de luare a deciziilor. Consultarea si colaborarea cu angajatii pot imbunatati semnificativ acceptarea schimbarii si succesul acesteia.

3. Lipsa unei viziuni clare

Un alt aspect crucial in managementul schimbarii este definirea unei viziuni clare pentru organizatie. Liderii care nu au o viziune bine conturata pot face schimbarile in directii nedorite sau pot lasa angajatilor impresia ca nu exista un scop clar al schimbarii. Potrivit McKinsey, 45% dintre esecurile in managementul schimbarii sunt rezultatul lipsei unei viziuni sau al unei viziuni neclare.

Exemplu: Un director financiar a decis sa introduca o noua metoda de lucru, dar nu a definit clar motivele din spatele acestei schimbari si obiectivele pe termen lung. Angajatii au fost confuzi cu privire la scopul schimbarii si nu au fost motivati sa o adopte.

Solutie: Directorii si managerii trebuie sa aiba o viziune clara a rezultatului adus de schimbare, sa o comunice in mod repetat si sa incurajeze angajatii sa o inteleaga si sa o adopte. O viziune puternica poate sa ghideze organizatia in directia dorita si sa motiveze angajatii sa contribuie la schimbare.

4. Ignorarea rezistentei la schimbare

Liderii de business trebuie sa fie constienti ca schimbarea intampina adesea rezistenta din partea oamenilor. Neglijarea acestor aspecte poate duce rapid la esec. Potrivit statisticilor, peste 70% dintre lideri subestimeaza nivelul de rezistenta la schimbare din organizatiile lor.

Exemplu: O companie a decis sa implementeze un nou sistem de gestionare a relatiilor cu clientii, dar nu a anticipat problemele tehnice si dificultatile de adaptare ale angajatilor la aceasta schimbare. Aceste probleme au intarziat implementarea si au crescut costurile.

Solutie: Managerii, impreuna cu echipa de Resurse Umane, trebuie sa faca un plan pentru gestionarea rezistentei la schimbare, sa identifice posibilele obstacole si sa pregateasca diverse tactici pe care sa le aplice pentru a le depasi. In plus, trebuie sa ofere suport angajatilor in adaptarea la schimbare prin training si alte resurse adecvate.

In concluzie

Managementul schimbarii este un proces esential pentru dezvoltarea organizationala, dar este insotit de numeroase provocari si obstacole. Greselile facute de directorii executivi din top managementul companiilor pot avea consecinte semnificative asupra succesului schimbarii.

Prin evitarea acestor greseli si prin aplicarea unei abordari corespunzatoare, liderii pot maximiza sansele de a implementa cu succes schimbarile dorite in organizatie.

Comunicarea eficienta, implicarea angajatilor, definirea unei viziuni clare si pregatirea pentru rezistenta la schimbare sunt factorii cei mai importanti in gestionarea cu succes a schimbarii.

Autor: Elena Badea (foto), Managing Director, Valoria Business Solutions

Catalog

AFCAR 2023 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audit Gold Diana Filip logo portal

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

Ensight logo 23

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 

TUV logo 20

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2023 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.