Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 149 vizitatori și nici un membru online

Studiu EY: Tendinte si modele de lucru in administrarea resurselor de personal si salarizare ale companiilor din Romania

• Majoritatea companiilor din Romania (68%) deruleaza activitatea de administrare personal cu resurse interne si doar 32% au externalizat serviciul
• Aproape 44% dintre firmele chestionate lucreaza cu un singur angajat pentru partea de administrare personal
• Peste jumatate (57%) din firmele romanesti din sondaj au indicat ca activitatea de salarizare este asigurata de o echipa interna, iar diferenta de 43% cu resurse externe
• 46% din companiile romanesti continua sa tina manual evidenta timpului lucrat (pontajul angajatilor)

In contextul aparitiei solutiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar si de calculul al salariilor angajatilor, o concluzie ar fi ca o mare parte din firmele romanesti prefera, in continuare, sa deruleze intern ambele servicii.

Raportul intre companiile care lucreaza cu resurse interne pe cele doua componente si cele care au externalizat aceste servicii este relativ apropiat, deci este foarte posibil ca majoritatea firmelor romanesti sa opteze pentru cele doua variante „la pachet”. Sondajul a evidentiat faptul ca unele companiile lucreaza doar pe una dintre componente cu echipa interna, iar pentru celalalt serviciu apeleaza la un furnizor extern. Este de presupus, insa, ca acest model mixt de lucru este mai putin aplicat, din considerente de flux de lucru si decizii integrate pe cele doua componente - administrare personal si salarizare.

Modele de lucru in administrarea personalului companiei

Pe acest segment, mai mult de doua treimi dintre companiile participante la studiu (68%) au spus ca deruleaza intern aceasta activitate, in timp ce restul (32%) au preferat varianta externalizarii. Comparativ cu anul anterior, nu se observa nicio schimbare majora, proportiile fiind similare celor din 2022, ceea ce releva o stagnare in intentia exprimata anul trecut, aceea de a lua in calcul externalizarea acestui serviciu.

Cele mai multe companii din Romania care asigura din resurse interne administrarea personalului (44%) au indicat faptul ca aceasta activitate este realizata de o singura persoana, pe locul doi (26%) situandu-se firmele care au alocat, intern, doua persoane. Doar 12% utilizeaza trei persoane, iar restul de 18% lucreaza cu mai mult de trei persoane. Rezultatele sunt similare celor de anul trecut si este de presupus ca, pe fondul unei situatii economice sensibile, companiile au preferat sa mentina un numar redus de persoane care sa acopere aceasta activitate.

Mentiunea importanta aici este faptul ca la sondaj au participat, aproape la egalitate ca pondere in total, companii avand intre 1 si 250 de angajati – 58% (mici si medii) si companii avand de la 251 pana la 1.000 angajati si peste – 42%.

La intrebarea privind modul in care este generat pontajul angajatilor - automat sau manual - raspunsurile au fost relativ echilibrate, cu un mic avans al companiilor care au apelat la metode automate pentru pontaj, respectiv 54% dintre respondenti, restul de 46% folosesc in continuare metoda manuala de lucru. Nici la acest capitol nu s-a consemnat vreo diferenta fata de anul trecut, cand a fost inregistrat aceleasi raport intre cele doua metode de procesare, ceea ce poate fi interpretat drept un aspect relativ ingrijorator.

„Evident, este loc de crestere pentru accesarea solutiilor digitale de catre companiile romanesti, avand in vedere ca pe piata exista furnizori de softuri specializate care pot ajuta la automatizarea pontajului salariatilor si ulterior la extragerea facila a datelor necesare pentru calculul salarial”, a explicat Florentina Gheorghe, Manager, Global Compliance & Reporting, HR and Payroll Services, EY Romania.

Cat priveste erorile de raportare din ultimele 12 luni la inregistrarile in Revisal, platforma oficiala din Romania in care trebuie sa figureze angajatii si miscarile de personal, majoritatea covarsitoare a respondentilor (94%) a bifat intervalul minim (1 – 5 erori), in timp ce restul de 6% au avut intre 6 si 20 de erori.

Ca numar de raportari intarziate catre inspectoratul teritorial de munca in ultimele 12 luni, 87% dintre companiile respondente au declarat ca nu au avut nicio intarziere, iar restul 1-2 intarzieri. De asemenea, in marea lor majoritate (84%), respondentii au indicat faptul ca nu au existat erori in raportare, iar restul 1-2 erori.

Modelul externalizarii serviciilor de salarizare

Potrivit datelor studiului, aproape 60% dintre respondenti au indicat faptul ca deruleaza activitatea de salarizare cu resurse interne, iar ceilalti 40% lucreaza externalizat, printr-un furnizor de servicii specializat. Diferenta fata de anul trecut este aceea ca a crescut, cu 3 puncte procentuale, numarul companiilor care au optat pentru asigurarea serviciilor de salarizare cu resurse interne, in 2022 procentul de companii care isi desfasurau activitatile de salarizare cu resurse interne fiind de 57%, iar restul de 43% prin servicii externalizate.

Putin peste jumatate dintre companiile romanesti (56%) au nevoie, potrivit respondentilor, de trei pana la cinci zile pentru a intocmi si a transmite, conform procedurilor interne, documentele si informatiile catre echipa de administrare personal, in timp ce restul de 44% au nevoie de numai doua zile pentru aceasta activitate. Aceeasi intrebare a vizat timpul necesar transmiterii informatiilor catre echipa de salarizare, conform procedurilor interne, intrebare la care exact doua treimi dintre respondenti (66%) au spus ca intervalul este de 3 – 5 zile, iar restul (34%), de numai doua zile.

Rezultatele sondajului EY releva de asemenea faptul ca, din exemplele companiilor unde activitatea de calcul salarial este externalizata, la intrebarea privind media zilelor de intarziere la plata salariilor companiile au bifat zero zile de intarziere (97%) si doar 3% dintre respondenti au spus ca a fost vorba despre o zi de intarziere, ceea ce arata eficienta ridicata a acestui model. De asemenea, la intrebarea privind media numarului de reluari de calcul salarial (pe luna), 95% dintre respondenti, au raspuns ca nu s-au aflat in aceasta situatie, astfel incat se poate aprecia ca externalizarea serviciilor ofera siguranta companiilor ca procedurile sunt respectate.

Doar 5% dintre respondenti au declarat ca au avut intarzieri o data sau de doua ori. In contextul cifrelor de mai sus, foarte relevant este faptul ca majoritatea companiilor care au externalizat serviciile nu au intampinat intarzieri la plata salariilor si nu au fost necesare calcule aditionale.

Strategii pentru viitor

Din punct de vedere al strategiei de administrare a resurselor de personal si salarizare, in continutul sondajului s-a regasit intrebarea privind intentia de externalizare a acestor servicii si intervalul de timp planificat pentru a face acest pas. Intre cele trei variante de raspuns oferite de sondajul EY s-a inregistrat o egalitate perfecta, astfel: in urmatoarele 6 -12 luni – 33,33% dintre respondenti, peste 12 luni – 33,33% si sub 6 luni – 33,33%, proportii identice cu cele inregistrate anul trecut.

La intrebarea privind rationamentele care ar motiva companiile sa externalizeze serviciile de salarizare si administrare personal, peste jumatate dintre acestea (52%) au declarat ca nu isi doresc externalizarea acestor activitati, desi constientizeaza avantajele externalizarii. Eficienta activitatii, economia de costuri si, mai ales, expertiza pe care o asigura o companie specializata, in conditiile dificultatilor atragerii resurselor umane bine pregatite pe acest segment, sunt avantaje pentru care companiile nu exclud aceasta optiune in viitor.

Respondentii care au indicat faptul ca exista deja pe agenda externalizarea serviciilor de salarizare si administrare personal, au fost invitati sa precizeze si cat de importante sunt urmatoarele aspecte in selectarea viitorului furnizor. Calitatea serviciilor oferite a fost bifata de peste doua treimi dintre companiile participante la sondaj (67%), urmata de solutia software – 16%, costul serviciilor oferite – 12% si durata tranzitiei – 6%.

„Firmele romanesti ar putea lua in considerare externalizarea serviciilor, pentru ca un alt avantaj al externalizarii ar fi si scaderea costurilor interne asociate cu recrutarea si formarea unor specialisti care sa acopere cele doua arii, in conditiile in care pe piata muncii se resimte lipsa personalului specializat in domeniu”, adauga Florentina Gheorghe.

In cealalta jumatate a respondentilor (48%), respectiv a celor care ar opta pentru externalizare,  parerile au fost impartite, cel mai bun argument fiind cresterea calitatii serviciului, invocat de 19% dintre companii, apoi urmarirea unui model de business – 13%, scaderea costurilor interne asociate serviciului – 10% si, respectiv, reducerea numarului de angajati – 6%.

Rezultatele sondajului arata cateva beneficii majore ale externalizarii serviciilor de administrare de personal si de salarizare, printre acestea fiind acuratetea, respectarea termenelor de raportare catre autoritati si a platii salariilor, respectarea procedurilor interne ale companiei de catre furnizorul de servicii.

Deciziile privind politica de personal si sursele de informare legislativa

Decizia finala referitoare la externalizarea activitatilor de salarizare si administrare personal va fi luata la nivel de grup, au spus cele mai multe companii (45%), de catre departamentul financiar local – 26%, la nivel regional – 21% si de catre departamentul HR local – 8%.

In final, vizavi de sursele de informare legislativa utilizate de catre companie pentru modificarile din domeniul salarizarii si al resurselor umane, cei mai multi (46%) au spus ca utilizeaza un abonament la un portal legislativ, 34% apeleaza la servicii de consulanta externa specializata, 15% utilizeaza surse media si doar 5% consultanta interna la nivelul grupului.

„Este important de mentionat, referitor la acest aspect, faptul ca un abonament legislativ, in opinia mea, este obligatoriu intr-o companie. Actele normative sunt de multe ori ambigue si/sau interpretabile si este necesar ca decizia aplicabila, cea care se va implementa, sa fie dublata de asistenta de specialitate si opinia unui expert. O analiza atenta, bazata pe expertiza, in orice componenta a zonei de resurse umane si salarizare, poate fi salvatoare in cazul unui audit din partea autoritatilor”, explica Simona Tudor (foto), Manager, Tax,Global Compliance & Reporting, HR and Payroll Services.

Faptul ca sunt companii din Romania care apeleaza la mijloace moderne in activitatea curenta de administrare a personalului angajat si pentru calculul salarizarii, daca avem in vedere raportul relativ egal dintre pontajul automat si manual, la fel in cazul serviciul intern HR versus externalizare, este un aspect pozitiv, ca tendinta. Cea mai buna veste este insa aceea ca exista companii care vor externaliza aceste servicii (impreuna ori separat) in mai putin de 6 luni sau in urmatoarele 6 – 12 luni (insumand 67% dintre respondenti).

Chiar si in cazul companiilor care intocmesc pontajele manual ori ezita sa externalizeze serviciile de personal si de calcul al salariilor, este probabil ca, sub presiunea implicita a proceselor de digitalizare si accelerare a proceselor, aceasta varianta sa devina o alegere in viitor.

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.