Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 97 vizitatori și nici un membru online

6 greseli frecvente in managementul schimbarii si costul acestora pentru echipa

Managementul schimbarii este un proces important in orice organizatie care doreste sa evolueze si sa ramana competitiva. Totusi, implementarea schimbarilor nu este niciodata usoara si poate aduce cu sine o serie de provocari si greseli.

Se greseste mult si mai ales costa mult! Iar greselile in managementul schimbarii nu doar ca pot impiedica succesul proiectului, dar pot submina moralul si increderea echipei in conducere, precum si in viabilitatea viitoarelor initiative de schimbare.

Dar care sunt cele mai comune greseli in managementul schimbarii? Pentru a raspunde la aceasta intrebare propun o abordare in oglinda a greselilor si a costurilor pentru echipa, dupa cum urmeaza:

1. Lipsa comunicarii eficiente
Una dintre cele mai frecvente greseli in change management este comunicarea insuficienta sau ineficienta. Fara o comunicare clara si continua, angajatii pot simti ca nu sunt informati despre schimbarile care au loc si de ce sunt acestea necesare. Acest lucru poate duce la confuzie, speculatii si, in cele din urma, la o rezistenta crescuta la schimbare.

Costul pentru echipa
Lipsa comunicarii eficiente poate duce la scaderea moralului si a increderii in conducere. Angajatii care simt ca nu sunt implicati in proces sau ca nu inteleg motivele schimbarii vor deveni reticenti la viitoarele proiecte de schimbare. Aceasta reticenta poate incetini considerabil implementarea noilor initiative si poate reduce eficienta organizationala pe termen lung.

2. Ignorarea culturii organizationale
O alta greseala majora este ignorarea culturii organizationale. Fiecare organizatie are propriile valori, norme si comportamente care pot influenta modul in care sunt primite si implementate schimbarile. Neglijarea acestor aspecte poate duce la un esec in adoptarea schimbarilor dorite.

Costul pentru echipa
Cand cultura organizationala nu este luata in considerare, angajatii pot simti ca schimbarile sunt impuse de sus, fara a fi luate in considerare nevoile si valorile lor. Acest lucru poate crea un sentiment de alienare si poate submina coeziunea echipei. In plus, schimbarile care nu sunt aliniate cu cultura organizationala au sanse mari sa fie respinse sau ignorate, ceea ce poate duce la pierderi semnificative de timp si resurse.    

3. Subestimarea rezistentei la schimbare
Multi lideri subestimeaza gradul de rezistenta la schimbare care poate exista in cadrul organizatiei. Rezistenta poate veni din frica, incertitudine sau pur si simplu din obisnuinta cu vechile moduri de lucru. Ignorarea acestei rezistente poate duce la o implementare defectuoasa a schimbarilor.

Costul pentru echipa
Subestimarea rezistentei la schimbare poate crea tensiuni si conflicte in cadrul echipei. Angajatii care se simt fortati sa accepte schimbari pentru care nu sunt pregatiti sau pe care nu le inteleg pot deveni demotivati si chiar ostili. Aceasta nu doar ca afecteaza productivitatea, dar poate si deteriora relatiile de lucru si poate duce la o crestere a ratei de plecari voluntare din companie.

4. Lipsa pregatirii si a resurselor
O alta greseala comuna este implementarea schimbarilor fara a oferi pregatirea si resursele necesare pentru ca angajatii sa poata face fata noilor cerinte. Fara training adecvat si suport, angajatii pot fi coplesiti si incapabili sa se adapteze.

Costul pentru echipa
Fara pregatire si resurse adecvate, angajatii pot experimenta frustrare si stres crescute, ceea ce duce la o scadere a performantei. In plus, lipsa suportului necesar poate face ca angajatii sa simta ca nu sunt valorosi pentru companie, ceea ce poate afecta negativ moralul si loialitatea acestora.

5. Nerealizarea evaluarilor intermediare
Neglijarea evaluarilor intermediare si a feedback-ului in timpul implementarii schimbarilor poate fi o greseala costisitoare. Fara evaluari periodice, liderii pot pierde din vedere problemele emergente si pot rata oportunitatile de ajustare a strategiilor pentru a asigura succesul proiectului.

Costul pentru echipa
Fara evaluari si feedback continuu, angajatii pot simti ca eforturile lor nu sunt recunoscute sau apreciate. Acest lucru poate duce la demotivare si la un sentiment de inutilitate. In plus, problemele minore care nu sunt identificate si rezolvate la timp pot escalada, afectand negativ intregul proces de schimbare.

6. Concentrarea exclusiva pe tehnologie
In era digitalizarii, multe organizatii se concentreaza prea mult pe implementarea noilor tehnologii si prea putin pe impactul acestora asupra angajatilor. Tehnologia poate fi un catalizator al schimbarii, dar nu poate inlocui importanta factorului uman.

Costul pentru echipa
O concentrare excesiva pe tehnologie poate duce la neglijarea nevoilor si preocuparilor angajatilor. Aceasta poate crea un sentiment de devalorizare in randul echipei, care poate simti ca este doar un pion in jocul tehnologic al companiei. In consecinta, angajatii pot deveni mai putin implicati si motivati, afectand astfel productivitatea si inovarea

In concluzie

Implementarea schimbarilor intr-o organizatie este o provocare complexa care necesita o planificare atenta si o comunicare eficienta. Greselile in change management nu doar ca pot compromite succesul proiectelor, dar pot avea si un impact profund asupra moralului si coeziunii echipei. Prin evitarea acestor greseli, companiile pot implementa mai eficient procesele de schimbare si pot asigura un mediu de lucru pozitiv si productiv pentru angajati.

Autor: Elena Badea (foto), Managing Director, Valoria Business Solutions

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Relians logo portal

 

 Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trusted Advisor logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2025 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.