Christian Gurny, Partener BearingPoint Romania: "Avantajul nostru este ca oferim un plus de valoare clientilor datorita experientelor internationale multiple"
Dle Christian Gurny, cine este BearingPoint in date si cifre?
BearingPoint este o firma europeana de consultanta de management si tehnologie, avand ca principale arii de competenta: implementare de strategii de management, implementare si optimizare de sisteme informatice, managementul schimbarii, dezvoltare software si suport tehnic in functie de nevoile specifice ale clientilor nostri. In prezent avem 29 de birouri in 18 tari, in care lucreaza 3350 de consultanti pentru clienti din intreaga lume. Serviciile noastre se adreseaza organizatiilor publice, multinationalelor si companiilor de talie medie – mare din domeniul comercial, financiar, dar si din sectorul public.
Care sunt segmentele de industrie care aduc venituri mai importante pentru BearingPoint pe piata din Romania?
In general, cred ca venituri substantiale au jucatorii de pe piata locala de consultanta din serviciile publice sau companiile de stat care au fost privatizate, din industrii precum: energie, industria petroliera, telecomunicatii. In cel de-al doilea caz este nevoie de servicii de consultanta pentru modernizarea acestor companii, pentru ca trebuie sa le demonstrezi actionarilor ca lucrezi mai eficient si mai bine. Pentru BearingPoint in Romania cele mai mari cresteri au fost inregistrate in industriile auto, energie, farma si chimice, precum si telecomunicatii. In afara de asta ne asteptam sa avem cresteri in urmatorii ani si in domeniul bancar si piete de capital.
Ne puteti enumera cateva proiecte de succes la care si-au adus aportul consultantii dvs?
Pentru un mare jucator de pe piata de retail am implementat sistemul SAP conform modelului global, pentru a face transparente procesele logistice si fluxul marfurilor, pentru a reduce stocurile si pentru a optimiza procesele. De asemenea, pentru o companie farmaceutica de top am revizuit toate procesele de vanzari, dupa care le-am modernizat cu ajutorul unor tehnologii noi. Un al treilea proiect important pe care l-am avut in Romania a fost unul de consultanta strategica pentru un producator de mobilier, in vederea optimizarii intregii activitati comerciale. In urma proiectului s-au eficientizat procesele de achizitie a materiei prime, s-au imbunatatit relatia cu furnizorii, dar si procesele de planificare si productie. Per total s-a optimizat intregul flux de achizitie, productie si desfacere.
Ce segmente de afaceri considerati a fi cele mai afectate de criza economica si unde vedeti zone de crestere?
Pe timpul crizei a fost afectata in special industria bancara, din aceasta cauza s-au luat masuri de reglementare si supraveghere, stabilite prin acorduri precum Basel II, III, Solvency. Asa s-a ivit pentru noi o oportunitate: am dezvoltat suita de produse ABACUS, pentru a sprijini bancile sa-si indeplineasca obligatiile statutare de raportare, portofoliul nostru de clienti din domeniul financiar-bancar crescand considerabil.
Care sunt diferentele dintre multinationala BearingPoint si un jucator national? In teorie fac acelasi lucru. Ce avantaje avem daca optam pentru serviciile dvs?
Avantajul major ar fi acela ca noi oferim un plus de valoare clientilor datorita experientelor internationale multiple pe care le-au acumulat consultantii nostri. Noi ne putem raporta la aceste experiente, putem face comparatii, ne folosim de «best practices» si putem apela oricand la colegi din alte tari, pentru ca avem experti pe partea tehnica, dar si pe cea de business. In acelasi timp, jucatorii de pe piata locala au o experienta limitata din acest punct de vedere.
Care este diferenta dintre Romania si alte tari in care exista reprezentante ale companiei BearingPoint, vorbind aici de nevoia de servicii specializate de consultanta?
Alte entitati BearingPoint au multe proiecte de consultanta strategica si de business, iar in Romania ne concentram pe livrarea de solutii IT pentru imbunatatirea proceselor clientilor.
Care sunt cel mai des intalnite cereri ale companiilor din mediul de business local catre firma dvs de consultanta?
Cele mai frecvente cereri se refera la zone de nisa, ca de exemplu SAP FI cu pachet de localizare pentru Romania, noul General Ledger, solutii de raportare, arhitectura data warehouse, dashboards.
Ce schimbari ati sesizat pe piata de profil in ultimii ani si cum ati caracteriza perioada actuala din perspectiva varietatii ofertei firmelor de consultanta si a diversificarii si complexitatii nevoilor clientilor?
Am observat ca nu exista o “cultura” pentru cumpararea serviciilor de consultanta. Piata de consultanta este competitiva si exista multi jucatori care ofera rate foarte mici pentru o zi de consultanta. In afara de asta, bugetele de IT ale firmelor locale sunt limitate, din acest motiv exista o tendinta de a dezvolta solutii in-house si nu de a apela la servicii externe. Totusi, companiile incep sa vada ca sunt importante serviciile de consultanta, dar si implementarea de noi solutii IT, toate acestea presupunand pentru ele cresterea veniturilor si productivitatea.
Cum vedeti BearingPoint Romania in urmatorii 2-3 ani, care sunt prioritatile companiei si, de ce nu, cum vedeti evolutia pietei de consultanta in general?
Pietele noastre cheie sunt cele din vestul Europei, iar unul dintre obiectivele noastre este sa dezvoltam in birourile din Romania servicii de BPO, dar si de suport pentru diverse aplicatii si proiecte. Am gasit tineri foarte bine pregatiti si pasionati de segmentul IT si numarul angajatilor a crescut semnificativ in anul 2013, iar in 2014 planuim sa crestem in continuare.