Consulting Jobs

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 74 vizitatori și nici un membru online

In Romania, 6 din 10 companii au probleme cu digitalizarea

Daca ar fi sa stam in fata unei harti a digitalizarii in Europa, cu greu am identifica Romania. Geografia raspandirii digitalizarii pare sa ne ocoleasca. In mediul de business exista insule care se remarca prin implementarea solutiilor digitale, asa cum o arata studiul Barometrul digitalizarii in companiile din Romania, realizat de compania de consultanta Valoria in parteneriat cu Doingbusiness.ro.

Potential exista, trebuie doar sa fie accesat, pentru ca digitalizarea reduce costurile, simplifica procesele, creste eficienta operationala, masoara mai bine performantele companiei, ajuta procesul decizional, creste competitvitatea companiilor romanesti. Cel putin asa arata clasamentul beneficiilor facut de directorii exectivi si managerii care au raspuns la intrebarile din studiul Valoria.

Companiile nu scapa de digitalizare

Digitalizarea este un fenomen de care nu va scapa nici un model de afaceri si nici un domeniu de activitate. Chiar daca in momentul de fata mai sunt inca voci care sustin ca nu toate industriile vor avea parte de digitalizare, evolutiile tehnologice din Big Data si cloud, inteligenta artificiala, roboti si drone, Internetul lucrurilor (IoT) fac acest scenariu improbabil. In Romania, 35% dintre companii spun ca digitalizarea a avut deja o influenta mare asupra lor si doar 7% spun ca nu a avut nici o influenta.

In acest moment 31% dintre companiile din Romania spun ca sunt increzatoare in legatura cu digitalizarea deoarece au cunostintele necesare pentru a naviga acest proces. Pe de alta parte, 61% spun ca au dificultati legate de transformarea digitala. Dintre acestea 39% sunt (oarecum) neincrezatoare ca vor valorifica aceasta tendinta. Numai 2% dintre companii spun ca nu au incredere ca digitalizarea este buna pentru companie.

Totusi digitalizarea este un proces dificil pentru companii. Dintre cele puternic influentate de digitalizare, 62% sunt increzatoare si considera ca au cunostintele necesare pentru a parcurge acest proces, dar 38% nu sunt in aceasta situatie. Procentele celor oarecum increzatoare ca vor valorifica aceasta tendinta sunt cele mai mari (27%) in randul companiillor care spun ca au fost mediu influentate de digitalizare.

Nu exista industrii imune la digitalizare

Pe fondul avansului tehnologic rapid, digitalizarea a devenit o prioritate pentru toate industriile, de multe ori schimband radical modelele de business. Dar, in acest moment, doar 19% dintre companiile din Romania considera ca modelele digitale de business au schimbat in foarte mare masura industriile din care fac parte.

Numai 21% dintre companii se asteapta ca modelele digitale de afaceri sa le transforme in foarte mare masura industria in care activeaza in urmatorii 1-3 ani, 38% spun ca modelele digitale de business le vor transforma in mare masura industria, iar 27% prevad ca modelele digitale de afaceri le vor afecta doar intr-o oarecare masura industria in urmatorii 1-3 ani.

Este uluitor ca numai 12% dintre companiile din Romania considera modele digitale de afaceri ca fiind o amenintare, iar 59% se asteapta ca aceste modele noi de business sa le transforme industria in urmatorii 1-3 ani.

Ce este important de inteles?

Costul de oportunitate al digitalizarii va fi scump pentru companiile locale conservatoare. Modelele de afaceri bazate pe digitalizare sau puternic influentate de aceasta se impun in tot mai multe industrii. Vor supravietui si prospera cei care se vor reinventa. Schimbarea are tot mai putina rabdare cu cei inadaptati, iar lipsa fortei de munca forteaza companiile la digitalizare. Pe de alta parte, consumatorii stau tot mai mult cu ochii pe ceas si aleg furnizorii care le respecta acesta importanta resursa – timpul.

Autor: Elena Badea (foto), Managing Partner Valoria

Catalog

AFCAR 2017 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.