Consulting Jobs

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 44 vizitatori și nici un membru online

Articole

Functia de HR in era digitala

In multe cazuri companiile nu reusesc sa depaseasca decalajul dintre a sti si a face ceea ce este necesar pentru a pune tehnologia impreuna cu cele mai noi procese si abilitati pentru a aduce functia de HR in secolul 21. Chiar daca unele companii anunta ca isi schimba tehnologia, rolul si procesele de HR raman neevoluate, in timp ce altele pur si simplu scriu istorie prin felul in care integreaza aceste elemente si functioneaza pe baza noii paradigme digitale in HR.

Studiul Valoria Tendinte si provocari in HR sondeaza perceptiile directorilor executivi din top managementul companiilor si ale directorilor de HR cu privire la provocarile strategice care stau in fata functiei de HR. Chestionarul, la care s-au primit 207 raspunsuri, a fost aplicat in perioada la finalul anului 2017, iar raspunsurile la acesta arata discrepante majore intre companii cu privire la aportul staregic al functiunii de HR la dezvoltarea afacerii.

Citește mai departe...

Tendintele anului 2018 in digitalizarea companiilor

Exista notiuni care prin frecventa folosirii lor conduc la un fel de satietate. Parca nu vrei sa le mai auzi. Se poate spune, cu unele argumente, ca digitalizarea este intr-o astfel de situatie. Si totusi subiectul se impune companiilor prin impactul pe care il genereaza. Integrezi digitalizarea, ai sansa cresterii afacerii. Nu faci asta, poti sa devii istorie.

Daca digitalizarea este un proces care pleaca din interiorul companiei, atunci trebuie sa inceapa cu functiunile interne ale acesteia. Iata care sunt tendintele anului 2018 in digitalizare tinand cont de principalele 5 functiuni interne ale unei companii.

Citește mai departe...

Another year - Another change

The year 2017 was one when many changes were proposed by the Government, but these changes were not always implemented. Some important changes in the field of taxation have taken place however and will take effect from 1st January 2018. I set out below some of these changes which I feel will have the most impact on individuals and companies. This is not a definitive list and specific advice should be taken as necessary either with your Romanian lawyer or accountant. Whilst there is still much discussion with respect to some of these changes as to their impact and effect, they will become part of the law from 1st January and therefore need to be observed.

Citește mai departe...

Provocari de leadership in companiile antreprenoriale

Conducerea unei organizatii antreprenoriale este un lucru provocator. Departe de a beneficia/de a avea nevoie de gradul de procedurizare al unei corporatii, firma antreprenoriala ajunsa la un colectiv de 50-80 de angajati poate testa abilitatile de lider ale oricarui executiv de top.

Atunci cand, insa, este condusa chiar de antreprenorul fondator apar niste elemente suplimentare care fac acest exercitiu si mai dificil. Iata de ce, in cele ce urmeaza, voi puncta cele mai mari provocari pe care le poate intampina un antreprenor pe acest drum.

Citește mai departe...

Revolutia fiscala - bilant preliminar inainte de sarbatori

Subiectul care a tinut mediul de afaceri pe jar in ultimele luni pare ca se apropie de o finalitate. Caruselul TVA split a pornit cu aplicare universala, amenzi disproportionate si incalcarea legislatiei europene. Initiativele de temperare a acestor reglementari au tinut cateva luni, urmare a presiunilor mediului de afaceri si negocierilor constante cu autoritatile fiscale si factorii decizionali. Legislatia a trecut prin diferite forme: pana a fost publicata in Monitorul Oficial, s-a aflat in dezbatere in comisiile Senatului si ale Camerei Deputatilor sau a fost aprobata in plenul Camerei Deputatilor.

Citește mai departe...

Retentia angajatilor valorosi, principala provocare din HR in 2017

Conform studiului „Tendinte si provocari in HR 2017” realizat de Valoria in colaborare cu Business Mark, 60% dintre companii spun ca cea mai importanta provocare strategica de la nivelul functiei de HR este retentia angajatilor cu potential ridicat si cu performante deosebite. In anul 2016, principala provocare din HR a companiilor era mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor.

„Companiile inseamna oameni carora li se creeaza mediul de cooperare pentru ca ei sa performeze, iar compania sa fie profitabila. Conditiile in care acestia isi desfasoara activitatea, valorile companiei, tehnologia, influenteaza implicarea angajatilor si activitatea de HR. Aflat la cea de-a doua editie, studiul Tendinte si provocari in HR este singurul din Romania care da perspectiva comparativa a directorilor generali si directorilor de HR. Provocarile strategice, cele operationale, de resurse, dar si actiunile de implementat in HR sunt developate de acest studiu de referinta”, spune Constantin Magdalina (foto), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Citește mai departe...

Povara fiscala pentru salariat versus PFA: ce se schimba de la 1 ianuarie 2018?

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 aduce modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. In acest context, reducerea impozitului pe venit si transferul de contributii sociale de la angajator la angajat (cu reducerea doar la nivel procentual a acestora si asta limitat la doar 2%) au reprezentat subiectele cel mai dezbatute in ultima perioada. Modificari substantiale sunt aduse nu doar veniturilor de natura salariala, ci si celor din activitati independente. Daca modificarile pentru veniturile din salarii au starnit multe dezbateri controversate, cele privind activitatile independente au parut sa treaca mai mult neobservate sau extrem de putin atinse.

Facand un calcul simplu al nivelului de contributii sociale care ar urma sa se datoreze pentru cele doua tipuri de venit, constatam o discrepanta semnificativa, care nu poate sa nu ridice niste semne de intrebare cu privire la scopul avut prin introducerea unor astfel de modificari, precum si la tentatiile care ar putea sa apara in viitor cu privire la forma de munca sau colaborare intre companii si persoanele fizice.

Citește mai departe...

Guvernanta corporativa in antreprenoriatul romanesc

In ultimii ani a crescut nivelul de interes pentru guvernanta corporativa. Actionari si directori executivi si-au aratat intentia de a face mai transparenta comunicarea informatiilor financiare si non-financiare. Aceasta evolutie a mediului de afaceri este reflectata si in legislatia din Uniunea Europeana.

In Romania subiectul guvernantei corporative a aparut pe agenda publica odata cu aderarea la UE, dar nu a avut niciodata un impact real asupra mediului de business. Crearea unor institutii dedicate, dupa modelul statelor membre, fara mecanisme potrivite de implementare, a condus la o neasimilare a acestor structuri.

Asa se face ca, in randul multor companii antreprenoriale mari din Romania, rolul principal este jucat fie de manager, fie de actionarii majoritari, fie si de unii si de altii. De multe ori managerul general este totodata si proprietarul sau actionarul majoritar al companiei. De unde si riscul ca, dincolo de rigorile de raportare contabila impuse de legislatie, sa stea la panda stergerea diferentei dintre proprietate si control.

Citește mai departe...

Tax Update in Romania: All Change – Perhaps?

Hammond Nicholas articolThe Romanian Government has done what very few Governments in the past have done and that is that they have united both employers and Unions in a common cause. They have done this by implementing the measures set out in Emergency Ordinance 79/2017 (“Ordinance “). This Ordinance was published on 10th November 2017 and has amended the Tax Code.

The Ordinance reduces the number of social contributions to be paid in Romania in respect of employment to only three. However, it has raised the amount of the contributions and placed the obligation to pay them on the employee, rather than on the employer as currently. One good aspect is that personal income tax is reduced from 16% to 10%.

Citește mai departe...

Studiu EY: 87% dintre directorii financiari intentioneaza sa isi majoreze investitiile in tehnologiile pentru raportare corporativa in urmatorii doi ani

Pe masura ce mediul politic si social se schimba, regulile si normele de business - standarde de reglementare, standarde contabile, protocoale juridice si regimuri etice – se transforma pentru a raspunde acestor schimbari.

In plus, tehnologiile inovatoare si analizele sofisticate de date devin esentiale in respectarea  cerintelor crescande de conformitate. 71% dintre directorii financiari (CFO) din intreaga lume considera ca modificarile cerintelor de conformitate la nivel local si international au devenit atat de complexe, incat afecteaza eficacitatea raportarii. Mai mult, 56% dintre CFO au cel putin 11 standarde de raportare cu care trebuie sa se conformeze si utilizeaza cel putin 11 sisteme de raportare (sisteme de contabilitate, planificarea resurselor intreprinderii („ERP”) si Excel).

Citește mai departe...

In Romania, 6 din 10 companii au probleme cu digitalizarea

Daca ar fi sa stam in fata unei harti a digitalizarii in Europa, cu greu am identifica Romania. Geografia raspandirii digitalizarii pare sa ne ocoleasca. In mediul de business exista insule care se remarca prin implementarea solutiilor digitale, asa cum o arata studiul Barometrul digitalizarii in companiile din Romania, realizat de compania de consultanta Valoria in parteneriat cu Doingbusiness.ro.

Potential exista, trebuie doar sa fie accesat, pentru ca digitalizarea reduce costurile, simplifica procesele, creste eficienta operationala, masoara mai bine performantele companiei, ajuta procesul decizional, creste competitvitatea companiilor romanesti. Cel putin asa arata clasamentul beneficiilor facut de directorii exectivi si managerii care au raspuns la intrebarile din studiul Valoria.

Citește mai departe...

Plata TVA defalcata – optionala in stadiu de proiect, realitatea “obligatorie” si capcanele practice

Dupa cum stim, ideea initiala a guvernului de a face obligatoriu din 2018 mecanismul de plata a TVA defalcata a starnit multe proteste si discutii in ultimele luni. Drept rezultat, guvernul a promis ca va modifica OG23 si ca va face acest mecanism optional din 2018. Desi, momentan, Monitorul Oficial contine in continuare doar versiunea obligatorie si nu pe cea optionala, oamenii de afaceri romani si straini – crezand ca problema TVA e ca si rezolvata – si-au indreptat atentia catre alte probleme fiscale de actualitate, precum transferul de asigurari sociale, directiva anti-abuz etc.

Insa, pericolul consecintelor neintentionate nu a trecut in ceea ce priveste acest split TVA (cum se mai numeste mecanismul) incepand din 2018. Atrag atentia ca si astazi (in perioada 1 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017) exista un sistem de split TVA optional, insa este foarte diferit calitativ fata de ce isi propune guvernul de la 1 ianuarie 2018. Si aici multa lume – chiar si printre specialisti - nu isi da seama inca de consecintele practice nefaste ale noului sistem “optional”.

Citește mai departe...

Catalog

AFCAR 2017 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.