Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 316 vizitatori și nici un membru online

Studiu EY: Organizatiile au multe de invatat de la afacerile de familie

Marile afaceri de familie creeaza culturi organizationale agile, inoveaza si recompenseaza prospetimea in gandire, se arata in studiul EY family business survey 2018. Toate aceste elemente alimenteaza fenomenele disruptive din piata, iar ce este mai interesant, putine afaceri de familie globale (12%) se identifica drept factori disruptivi.

Respondentii de pe principalele piete globale recunosc faptul ca au o cultura antreprenoriala distincta (68%), ca stimuleaza agilitatea si schimbarea (67%) si ca isi permit sa faca greseli in demersul lor de a-si  imbunatati afacerea (61%). In mare parte, folosesc mediile sociale (68%), incorporeaza tehnologii Big Data (65%) si folosesc Robotic Process Automation – RPA – in eforturile lor de a mentine ritmul cu ceilalti (50%). Astfel, dezvolta culturi organizationale cu o mare capacitate de a crea sau a fructifica fenomenele disruptive de la o generatie la alta.

„Dat fiind contextul politico-social, cele mai longevive afaceri de familie din Romania abia trec de un sfert de secol de existenta, multe dintre acestea fiind acum in fata primului test major, transferul conducerii catre generatia urmatoare. Cu toate acestea, putem remarca si la afacerile de familie romanesti de succes caracteristicile specifice, necesare, pentru dezvoltare pe termen lung: deschiderea spre inovare si adaptarea la realitatile pietei locale si mondiale. Combinate cu spiritul antreprenorial si flexibilitatea, aceste calitati vor fi cu siguranta elementele cheie in dezvoltarea viitoare”, spune Gabriel Sincu (foto), coordonator al diviziei de consultanta pentru afaceri de familie din EY Romania.

Crestere fara capital extern
Spre deosebire de cresterea modesta de 3,6% a PIB-ului mondial prevazuta de Fondul Monetar International pentru anul 2018, afacerile de familie chestionate au o tinta medie de crestere a veniturilor de 9,1%, conforma cu rata de profitabilitate pe termen lung pentru indicele S&P 500, care este in jurul a 10%.

Acest lucru este remarcabil, avand in vedere faptul ca 62% dintre afacerile de familie au declarat ca nu au pus in vanzare active catre terti pentru a-si asigura linii de investitii. Minoritatea care a utilizat un astfel de mijloc de obtinere de capital a afirmat ca a folosit aceasta solutie doar pe un termen scurt, pentru o medie intre patru si sase ani. Doua treimi din respondenti spun ca isi investesc propriile resurse financiare in crestere si inovare. In acelasi timp, afacerile de familie par mai degraba reticente in privinta contractarii unui credit.

”Spre deosebire de afacerile de familie din strainatate, afacerile de familie romanesti nu sunt atat de reticente in accesarea de fonduri de pe bursele publice, listarile unor business-uri antreprenoriale importante din ultima vreme fiind remarcate in mediul financiar din Romania. De asemenea, putem vedea o serie de afaceri de familie romanesti de succes care au cedat o parte din capitalul social unor fonduri straine de investitii, pastrand totusi controlul asupra business-ului”, subliniaza Gabriel Sincu.

Fenomenele disruptive: o amenintare si o oportunitate
Afacerile de familie intentioneaza sa investeasca in anumite zone de crestere, fie pentru a contracara fenomenele disruptive fie, dimpotriva, pentru a le valorifica.  Printre zonele prioritare de investitii in urmatorii trei ani identificate de afacerile de familie se numara: noi produse si servicii (59%), sisteme si mecanisme de control IT (57%), capitalul uman (53%) si capacitatea de productie (48%).

Generatiile salvatoare X,Y si Z
Multi dintre cei intervievati recunosc rolul important pe care il poate avea generatia urmatoare in dezvoltarea afacerii. 30% dintre respondenti spun ca, in prezent, folosesc "mult" talentele mai tinere din familiei – alti 15% indicand ca se bazeaza "enorm" pe acestia pentru a identifica tendintele care ar putea remodela piata.

Cu toate astea, majoritatea respondentilor (55%) recunosc ca mai sunt multe de facut in directia utilizarii talentelor din interiorul familiei lor – este vorba de primele generatii care au crescut odata cu revolutia digitala. Schimbarea a facut parte in mod natural din ciclul lor de viata – iar aceste generatii ar putea fi cele mai potrivite sa lucreze intr-un univers digital care afecteaza fiecare zona a unei afaceri.

Conform datelor din raport, exista o oportunitate reala de dezvoltare pentru acele afaceri de familie care inca nu au luat in considerare potentialul generatiilor mai tinere. De exemplu, imbunatatirea agendei privind inovarea reprezinta o zona in care membrii mai tineri ai familie ar putea excela cu usurinta. Sunt digitali nativi si sunt gata sa regandeasca totul. Iar antrenarea din timp a mintii si a fortei lor de dedicare contribuie la mentinerea continuitatii afacerii si la cresterea coeziunii familiei – ambele fiind asociate cu performante operationale superioare.

”Zona economiei digitale este, in opinia mea, un urias incubator pentru antreprenorii tinerii care vor pune bazele viitoarelor afaceri de familie de succes din Romania. Noi, la EY, suntem tot timpul in legatura cu ei, ii sustinem si ii incurajam in speranta descoperirii viitorului ”unicorn” romanesc”, spune Gabriel Sincu.

Flexibilitatea puterii lor de angajare
Atentia acordata importantei propriilor oameni reprezinta o trasatura de marca a afacerilor de familie. Acestea recunosc ca e important sa cultivi si sa retii talentele (atat din randul membrilor familiei cat si pe cele din afara acesteia) intr-un mediu de business cu performate de top, in care se regasesc principalele valori ale familiei si ale afacerii. Flexibilitatea, adaptabilitatea, viteza de schimbare si dorinta de a avea o viziune pe termen lung asupra oamenilor si investitiilor reprezinta atributele pe care le tintesc.

Aproximativ 50% dintre respondentii la nivel global intentioneaza sa genereze noi locuri de munca in 2018, 10% estimeaza cresteri mai mari de 5%. Planurile lor de crestere se bazeaza pe optimismul legat de dezvoltarea economiei mondiale in 2018, aproape 59% dintre ei estimeaza o crestere a economiilor lor locale si doar 7% o contractie.

Ce e mai bun urmeaza sa se intample?
In privinta duratei de viata a unei afaceri de familie, una dintre cele mai cunoscute concluzii statistice ale unui "raport de supravietuire a afacerilor de familie" mentioneaza configuratia -  30:10:3 - in care 30% dintre companii supravietuiesc la a doua generatie, 10% ajung la a treia generatie si doar 3% trec dincolo de acest punct. Prin comparatie, durata medie a unei companii din indicele S&P 500 al principalelor companii americane a scazut cu peste 50 de ani in ultimul secol, de la 67 de ani in perioada anilor 1920 la doar 15 ani in prezent, conform lui Richard Foster, profesor la Universitatea Yale.

Catalog

AFCAR 2023 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audit Gold Diana Filip logo portal

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

Ensight logo 23

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 

TUV logo 20

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2024 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.