Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 71 vizitatori și nici un membru online

Care sunt industriile cele mai digitalizate din Romania?

La inceputul acestei lunii a fost lansat studiul Barometrul digitalizarii in companiile din Romania. Pe fondul aprinselor dezbateri de pe scena publica ecoul acestei a doua editii a studiului nu s-a distins usor. Cu toate acestea studiul aduce in atentie evolutia implementarii digitalizarii in randul companiilor, capitol la care Romania este pe ultimul loc in clasamentul realizat de Comisia Europeana. Asadar un subiect important care, cu atat mai mult merita adus in atentie, cu cat acest studiu da perspectiva comparativa din 2017 si 2018 a nivelului digitalizarii in companiile din Romania.

Realizat de compania de training si consultanta Valoria, in colaborare cu Doingbusiness.ro, Barometrul digitalizarii in companiile din Romania sondeaza perceptiile managerilor si directorilor executivi cu privire la impactul digitalizarii asupra companiilor din Romania. Chestionarul, la care s-au primit 369 de raspunsuri, a fost aplicat in perioada 15 martie – 30 aprilie 2018. Selectez datele comparative ale cercetarilor din anul 2017 si 2018 relevante pentru stadiul digitalizarii la nivelul celor 13 industrii respondente cu increderea ca acestea vor binemerita de acesta data atentia cuvenita.

Industriile puternic influentate de digitalizare

Daca in 2017 firmele cel mai puternic influentate de digitalizare erau 100% cele din cercetare si dezvoltare, 80% dintre cele din IT si 80% dintre cele din media si publicitate, urmate de 75% dintre cele din servicii financiar-bancare. Industriile cel mai putin sau deloc  influentate de digitalizare in Romania erau cele din constructii/imobiliare, alimentatie/agricultura si transporturi.

Vedem ca in anul 2018 firmele cel mai puternic influentate de digitalizare sunt 92% dintre cele din IT, 63% dintre cele din serviciile profesionale, 62% dintre cele din serviciile financiar-bancare si 56% dintre cele din media si publicitate. Industriile cel mai putin sau deloc influentate de digitalizare in Romania sunt din alimentatie si agricultura si din constructii si imobiliare.

Increderea in procesul de transformare digitala

Daca cele mai multe dintre companiile din industria de utilitati si energie erau increzatoare in digitalizare in 2017, dar nu aveau cunostintele necesare pentru a valorifica aceasta tendinta, cele mai multe companii din transporturi (50%) erau increzatoare si spuneau ca stiu cum sa faca acest lucru.

In 2018, cele mai multe companii care spun ca sunt oarecum increzatoare ca vor valorifica beneficiile digitalizarii sunt din transporturi (39%), comert (38%), media si publicitate (37%). Cele mai multe companii care sunt increzatoare, dar nu au cunostintele necesare pentru a valorifica procesul de digitalizare sunt cele din R&D (33%), turism (29%), comert (21%) si utilitati si energie (19%).

Responsabilitatea pentru digitalizare

In anul 2017, industriile care au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii erau: cercetare si dezvoltare (83% dintre companii), utilitati si energie (50%), industria farmaceutica si de sanatate (50%), comert retail si en gros (44%). Industriile care sunt pe ultimele locuri la acest capitol includ: constructii si imobiliare (83% nu au facut acest lucru), productie (72%) si servicii, altele decat financiar-bancare (57%).

In studiul realizat in anul 2018, industriile care au dat responsabilitatea unui lider din top management pentru dezvoltarea digitala a afacerii sunt: turism (61% dintre companii), IT (61%), media si publicitate (56%), servicii financiar-bancare (55%). Industriile care sunt pe ultimele locuri la acest capitol includ: constructii si imobiliare (81%), agricultura si alimentatie (79% nu au facut acest lucru) si transporturi (77%).

Expertiza la nivelul top managementului

Din pacate cele mai multe companii nu au, la nivelul top managementului, expertiza necesara pentru a dezvolta un model digital de afacere. Astfel, in 2017, 75% dintre companiile financiar-bancare nu au facut acest pas, desi aceasta industrie este una dintre cele mai impactate de digitalizare, 71% dintre companiile care furnizeaza alte tipurii de servicii pentru afaceri sunt in acceasi situatie, la fel si 60% dintre companiile din media si publicitate si 50% din energie si utilitati.

In 2018, 52% dintre companiile din constructii si imobiliare, 50% dintre cele din turism si 47% din comert si 46% din serviciile financiar-bancare spun ca nu au suficienta expertiza la nivelul top managementului ca sa evalueze si sa dezvolte un model de afacere digital. Toate aceste industrii spun insa ca dau prioritate construirii unei astfel de expertize.

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.