Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 52 vizitatori și nici un membru online

Studiu EY: doar 48% dintre companiile din Romania au o agenda de schimbare disruptiva a organizatiei

• In Romania, procentul celor care au la dispozitie un fond de capital de risc intern este de doar 15%, jumatate din procentul inregistrat la nivel global, iar 5% finanteaza start-up-uri inovatoare din acest fond

• 17% dintre companiile intervievate cauta noi surse de venituri, iar 21% doresc sa dezvolte parteneriate in afara industriei

• 10% dintre companiile respondente au echipe dedicate monitorizarii tendintelor disruptive si in doar 18% angajatii isi pot aloca timp pentru a inova

Majoritatea companiilor din Romania se concentreaza pe exploatarea succesului modelului de business actual si sunt mai putin atente la tendintele din piata, care le pot zdruncina pozitia, arata cel mai recent sondaj EY derulat in Romania.  

Sondajul a avut la baza un chestionar online aplicat la nivelul a 310 lideri de organizatie din Romania, pentru a masura cat de pregatite sunt companiile locale sa raspunda provocarilor disruptive. Acesta este parte a unui demers mai vast al think-tank-ului EY-EYQ.  

Pe baza chestionarului aplicat, EY distinge trei niveluri ale pregatirii companiilor pentru schimbarile aduse de cea de a patra revolutie industriala. Acestea sunt asociate, la modul metaforic, celor trei etape din viata unui fluture: stadiul de omida, stadiul de crisalida si o metamorfoza spectaculoasa la stadiul de adult, ca fluture.

Omida - majoritatea companiilor, adica 263, se afla in acest stadiu, in care exploateaza produsele si serviciile existente deja in modelul de business actual, fara sa investeasca in pregatirea pentru schimbarea  disruptiva.
Crisalida - reprezinta un grup mai mic de 42 de companii, care si-a asumat transformarea digitala si care formeaza o cultura a inovatiei in interiorul companiei.
Fluture - cel mai mic grup de companii - 5, cele care s-au transformat deja si care si-au asumat misiunea de a fi disruptive, mai degraba decat de a fi doar inovatoare.

In studiul global EY, nivelul de pregatire pentru schimbarile disruptive, asa cum este evaluat de respondenti, este impartit oarecum egal intre cei care considera ca sunt foarte bine pregatiti sau bine pregatiti si cei care nu cred ca sunt pregatiti sau sunt prea putin pregatiti. Si in Romania, raspunsurile sunt aproximativ echilibrate intre cei foarte pregatiti si cei mai putin pregatiti, dar extremele sunt mai bine reprezentate.

In Romania, in jur de 48% dintre companiile respondente considera ca sunt pregatite pentru a face fata schimbarilor disruptive. De fapt, nivelul de pregatire pentru schimbare este mult mai scazut decat cel care rezulta din autoevaluarea initiala, atunci cand se iau in calcul initiativele specifice de leadership, cultura, inovatie si deschidere la ce se intampla in exterior.

”Lumea se schimba rapid, iar noile tehnologii au potentialul de a schimba din temelii industrii. Aceasta realitate inseamna, in primul rand pentru companii, oportunitati care asteapta sa fie fructificate. Companiile de succes ale viitorului vor fi cele care nu doar adopta noile tehnologii, ci care genereaza ele insele schimbarea”, a declarat Aurelia Costache (foto), Partener EY Romania, Liderul Departamentului de Asistenta in Afaceri .

Fortele disruptive cu cel mai mare impact in sectorul de activitate al companiilor au fost identificate ca fiind urmatoarele:
• Schimbarea comportamentului consumatorilor si clientilor (64%)
• Tehnologiile digitale si transformarea modelului de business ca rezultat al acestora (39%)
• Competitia in crestere (31%)
• Amenintarea din partea competitorilor foarte digitalizati (17%)

Atributele care tin de stimularea inovatiei  prin colaborari externe si deschidere catre exterior au inregistrat unele dintre cele mai mici procente atat la nivel global, cat mai ales la nivel local. Astfel, atat in Romania, cat si la nivel global, doar 36% dintre companii identifica si evalueaza semnele care pot indica tendinte in stadiu incipient.

54% dintre companiile respondente declara ca dezvolta initiative privind stimularea angajatilor pentru a gandi inovator, iar in cazul a doar 18% dintre companii, angajatii isi pot aloca timp pentru a inova.

Sub presiunea de a raspunde schimbarilor disruptive din economie, de multe ori companiile ajung sa intre intr-un “teatru al inovatiei”. Ceea ce implica investitii in initiative cu vizibilitate mare, dar fara sa se ajunga ca aceste eforturi sa fie internalizate intr-o strategie de business, care sa si sustina in mod consistent efortul de a inova in cadrul organizatiei.

In acest moment, companiile de top din Romania se afla in fata unei alegeri: se pregatesc pentru  transformare, mai intai ca si crisalida, apoi ca fluture, sau raman blocate in stadiul de omida? Daca aleg sa ramana ca in prezent, va fi pusa sub semnul intrebarii pozitia pe care o vor ocupa in piata in viitor, in cazul in care riscurile disruptive se materializeaza.

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.