Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 88 vizitatori și nici un membru online

5 tendinte majore in Facility Management

Profesia de Facility Manager continua sa evolueze in din ce in ce mai multe directii. Schimbari globale – tehnologice si economice – influenteaza domeniul de Facility Management in mai multe moduri. Pentru a satisface cererea, managerii care se ocupa de aceste trebuie sa-si modifice sau sa-si adapteze strategiile conform cu aceste tendinte.

1. Workplace management

Companiile sunt interesate si implementeaza tot mai multe solutii alternative si metode noi pentru gestionarea spatiului de lucru, pe de o parte pentru a-si promova identitatea corporativa si pe de alta parte pentru a crea un mediu de lucru mai eficient. Flexibilitatea, agilitatea, inovatia si productivitatea sunt doar cativa factori de care se tine cont in noul mediu de business. Spatiul de lucru traditional va deveni in curand o alternativa pentru cel actual. Pentru Facility Manageri acest lucru va atrage de la sine folosirea unor aplicatii specializate/dedicate pentru Workplace Management, care va aloca spatiile de lucru catre utilizatori. Aceasta abordare va asigura in prima faza o ocupare eficienta a cladirii, urmand ca pe viitor sa determine chiar modul in care va fi construita o cladire si, implicit, designul acesteia.

2. Sanatate si wellbeing

In urmatorii 10 ani o atentie sporita va fi acordata sanatatii la locul de munca. Ne vom confrunta cu o crestere a numarului afectiunilor sau imbolnavirilor datorate stressului acumulat la locul de munca, cum ar fi diabetul sau hipertensiunea arteriala. Digitalizarea va contribui semnificativ la eliberarea oamenilor de sarcinile de rutina, repetitive, prin cresterea capacitatii masinilor de a completa sau inlocui factorul uman. Statistic, in Europa, in acest moment, peste 30% din veniturile serviciilor de Facility Management integrate vin din sectorul de sanatate publica. Prin urmare tendinta va duce la proiectarea si construirea de cladiri care sa promoveze un stil de viata mai confortabil si mai productiv in viitor.

3. Sustenabilitate

Incalzirea globala este si va fi una dintre cele mai mari provocari in domeniul sustenabilitatii in urmatorii ani, pe termen mediu si lung. Pentru a deveni mai eficiente din punct de vedere al emisiilor de carbon si a reducerii consumului de energie, tarile lumii vor fi nevoite sa-si restructureze economiile si infrastructura. Aceste provocari au si vor avea un impact major si consecinte crescute in industria serviciilor de Facility Management. Ele vor afecta atat procesele si procedurile legate de mentenanta dar mai ales design-ul cladirilor.

4. Trenduri demografice

Atragerea, recrutarea si retentia de forta de munca este si va fi in continuare o provocare pentru toate tipurile de organizatii. Aceste procese vor deveni cu atat mai complexe cu cat factorii ce tin de motivarea oamenilor din generatii diferite si niveluri diferite de varsta, vor fi din ce in ce mai diferiti. Pentru Facility Manageri cea mai mare provocare va fi sa identifice si sa inteleaga factorii motivationali pentru fiecare grupa de varsta si apoi sa aiba cunostintele, disponibilitatea si flexibilitatea de a raspunde asteptarilor acestora.

5. Evolutia tehnologica

Facility Managerii deja incorporeaza multe tehnologii inovative cu scopul de a creste productivitatea, de a reduce costurile sau pur si simplu pentru a reduce sau elimina riscul erorii umane in exploatarea echipamentelor, toate acestea cu scopul cresterii calitatii serviciilor. Termenii urmatori vor deveni tot mai folositi in sfera de activitate a Facility Management-ului: smart buildings, smart wi-fi, IoT, tehnologia blockchain, realitate virtuala, inteligenta artificiala.

Facility Managerii trebuie sa includa in setul lor de competente nu doar pe cele legate de gestionarea proprietatiilor, ci sa participe pe deplin la nivelul strategiei corporative. Cladirile si alte proprietati trebuie sa fie proiectate, construite si gestionate astfel incat sa completeze brandul organizatiilor, sa sprijine cultura corporativa si sa contribuie la o valoare mai mare a comunitatilor pe care le deservesc. De aceea proiectantul, dezvoltatorul si facility managerul trebuie sa colaboreze permanent ca sa furnizeze aceasta valoare strategica atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Acum si in viitor, accentul va fi pus pe maximizarea utilizarii si a caracterului practic – ambele corelate orice noua abordare care ofera o mai mare rentabilitate a investitiilor.

Autor: Alexandru Miculas (foto), Head of Facility Management Services FMS

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.