Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 89 vizitatori și nici un membru online

4 aspecte vitale pentru succesul proiectelor cu finantare nerambursabila

De cele mai multe ori companiile care aplica pentru a-si finanta proiectele cu fonduri europene sunt putin constiente de modul in care anumite aspecte vitale devin factori de succes esentiali pentru obtinenerea finantarilor nerambursabile dorite. Pentru a veni in ajutorul aplicantilor care acum iau in considerare acest demers pentru prima oara sau a celor cu ceva mai multa experienta cu aceste tipuri de proiecte, am sintetizat aici elementele pe care le consideram ca fiind cele mai importante.

1. Disponibilitatea unei surse de cofinantare

Chiar daca pe majoritatea liniilor de finantare nu se mai cere dovada cofinantarii la momentul depunerii proiectului ci inainte de a semna contractul de finantare, este absolut vital pentru solicitant sa stie fie ca are o sursa proprie de cofinantare (de exemplu profit nerepartizat) sau o sursa atrasa (de exemplu banca, IFN).

Inainte de a semna contractul de finantare, solicitantul trebuie fie sa aiba in cont suma necesara cofinantarii (un IFN poate acorda imprumuturi pe termen scurt, la un cost relativ mare), fie sa prezinte un contract de credit. Ulterior, dupa ce a semnat contractul de finantare, beneficiarul poate utiliza creditul de la banca sau poate discuta cu potentiali furnizori sa accepte sa incaseze in termen de 60-90 zile de la livrarea echipamentelor, cand beneficiarul incaseaza de la Autoritatea Contractanta.

2. Terenul intravilan, liber de sarcini si pe care sa existe un drept real

Situatia terenului la momentul depunerii proiectului este un aspect foarte important. In primul rand, aplicantul trebuie sa aiba un drept real asupra terenului, sa aiba minim un drept de superficie pe 10 ani sau concesiune de la o autoritate publica; pe baza unui contract de inchiriere nu mai este posibil sa construiasca, date fiind schimbarile aduse Legii 50/1991.

Terenul nu poate fi ipotecat, trebuie sa fie liber de sarcini si trebuie sa fie intravilan. Un teren pentru care se solicita PUZ (Plan Urbanistic Zonal) prin Certificatul de urbanism nu este eligibil, caci un PUZ dureaza minim 6 luni, iar fara PUZ nu se primeste Decizia de la Mediu, un alt document obligatoriu la depunere.

3. Studiu de fezabilitate corect intocmit, conform HG 907/2017

Pentru un proiect ce vizeaza constructii solicitantul trebuie sa depuna un studiu de fezabilitate conform HG 907/2014. In acest caz este extrem de important ca arhitectul sa aiba in portofoliu lucrari similare. De exemplu daca se doreste sa se finanteze un hotel, respectivul arhitect sa fi proiectat minim 2-3 hoteluri. Este foarte important sa isi asume un termen de livrare a documentatiei si un termen pentru obtinerea avizelor, intrucat sunt linii de finantare, cum este si cazul POR 2.2 sau Schema de ajutor de Stat (HG 807/2014), unde se aplica principiul primul venit, primul servit. De preferat ar fi ca studiul de fezabilitate si intreaga documentatie sa fie pregatite la momentul deschiderii sesiunii pentru a fi doar incarcate in MYSMIS-POR sau depuse pe format hartie, in cazul schemelor de ajutor de stat.

4. Grilele de conformitate administrativa si de punctaj

Este absolut vital ca aplicantul sa stie din start ce documente trebuie sa pregateasca si sa le faca din timp, in termenele agreate cu consultantul, pentru ca acesta sa finalizeze planul de afaceri si cererea de finantare inainte de deschiderea sesiunii. Este esential ca solicitatnul sa furnizeze documentele din timp, alocand o persoana dedicata pentru proiect si organizand minim doua sedinte intermediare pentru a verifica statusul proiectului.

Este vital sa nu lipseasca documente solicitate ca obligatorii caci in caz contrar, proiectul este respins din start. In pasul urmator este important sa stie ce punctaj optim pot atinge; de obicei sunt punctati indicatorii pe anul fiscal anterior, cei prognozati, dar si experienta firmei in domeniul pentru care solicita finantare.

In loc de concluzie

Toti cei patru factori de succes mentionati aici sunt extrem de relevanti pentru companiile care au proiecte de investitii de minim 1,5 mil euro in intervalul 2020-2023 si care pot primi maxim 70% nerambursabil pe POR 2.2. Grantul este de minim 1 mil euro si maxim 5 mil euro. Bucuresti si Ilfov sunt excluse de la finantare, iar Regiunea Vest primeste maxim 55% nerambursabil. Proiectele se aproba dupa principiul “PRIMUL VENIT, PRIMUL SERVIT”, iar companiile care primesc minim 75 puncte intra direct la contractare.

Companiile care doresc sa afle daca sunt eligibile pot trimite codul unic de inregistrare (CUI) al firmei si un rezumat al proiectului de investitii prin email la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., sau pot suna la 0755.046.434.

Autor: Roxana Mircea (foto), Managing Partner, REI Finance Advisors

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.