Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 32 vizitatori și nici un membru online

Propunerea Directivei UE privind impozitarea activitatilor digitale - va fi 2019 anul care va schimba era digitala?

La nivel european, asistam la o dezbatere aprinsa intre statele membre pe propunerea directivei privind impozitul pe servicii digitale (“Digital Services Tax” – DST)

De ce ne intereseaza DST?
Propunerea de directiva europeana DST intentioneaza sa stabileasca un sistem comun de impozitare a serviciilor digitale, pentru veniturile rezultate din furnizarea anumitor servicii de acest tip. O companie stabilita intr-un stat membru care ofera servicii digitale in alte state membre ar fi nevoita sa plateasca DST, un impozit stabilit la 3%, in fiecare stat membru din care respectivele venituri au fost generate.

Un exemplu de serviciu digital mentionat de propunerea de directiva ar putea fi punerea la dispozitia utilizatorilor (persoane fizice sau juridice) a unei interfete digitale multilaterale care sa permita utilizatorilor sa gaseasca alti utilizatori si sa interactioneze cu acestia. Alte exemple sunt cele privind reclamele sau colectarea de date despre utilizatorii de pe interfete digitale.  

Insa, din punct de vedere administrativ, inca nu este clar daca declararea si plata DST de catre o companie ar urma sa aiba loc intr-un singur stat membru, urmand ca de aici sa se asigure si sa se transfere partea ce corespunde celorlalte state membre, asa cum prevedea prima propunere de directiva DST. Sau compania ar trebui sa plateasca DST direct fiecarui stat membru, conform ultimelor propuneri de modificare a propunerii de directiva.

Aceasta propunere de directiva, ce se doreste a fi doar o masura temporara de impozitare a veniturilor obtinute din prestarea serviciilor digitale, pana in momentul obtinerii si implementarii unei solutii solide si de lunga durata, a aparut ca urmare a lucrarilor la nivel UE si OCDE privind asigurarea unor reguli echitabile privind impozitarea economiei digitale intre tari si este orientata catre companiile care ofera servicii digitale. Astfel, obiectivul este de a aloca impozitul de 3% aplicat veniturilor obtinute de aceste companii, fiecarui stat membru, proportional cu valoarea veniturilor generate in fiecare stat.

Abordare unitara in randul Statelor Membre? Nu tocmai!
Parerile statelor membre privind utilitatea acestei masuri temporare de impozitare a serviciilor digitale sunt impartite, fara a reusi inca, dupa mai multe intalniri, sa se contureze o abordare unitara, desi intentiile initiale erau promitatoare.

Austria, care detine in acest moment presedintia Consiliului UE si este unul dintre jucatorii de baza ai echipei “pro-DST”, si-a exprimat suportul continuu in implementarea unui sistem temporar de impozitare a serviciilor digitale pana la sfarsitul anului 2018.

Franta si Germania, de asemenea sustinatori DST, au avut, din nou, in cadrul intalnirii ECOFIN din 4 decembrie 2018, o pozitie solida, supunand dezbaterii o declaratie comuna ce continea inclusiv o recomandare ferma la adresa Consiliului de a adopta directiva DST pana in martie 2019 si intrarea acesteia in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2021, in masura in care o solutie internationala permanenta nu este agreata pana atunci.

In tabara adversa, cei mai hotarati jucatori par sa fie tarile nordice, motivand ca DST poate genera costuri de administrare mult mai mari decat veniturile ce pot fi obtinute din colectarea acestei taxe si de aceea, o astfel de masura ar trebui gandita cu atentie.
 
Alte state membre, care par sa nu fie de acord cu DST, au avut reactii mai putin transante, mentionand ca lucrarile pentru identificarea unei solutii permanente de impozitare a tranzactiilor digitale ar trebui sa continue, fara a implementa o solutie temporara.

Nu putem sa nu remarcam pozitia Marii Britanii, programata sa devina un outsider oficial al UE incepand cu sfarsitul lunii martie 2019, care va implementa un DST incepand cu aprilie 2020, similar cu cel propus la nivelul UE. Cu toate acestea, intre sistemul DST avut in vedere de Marea Britanie si cel de la nivelul UE, observam cateva diferente, respectiv un impozit de 2% in Marea Britanie, comparativ cu 3% la nivelul UE si praguri diferite ale veniturilor peste care sa se aplice DST. Totusi, mecanismul de functionare pare sa fie asemanator.

Se schimba regulile jocului?
Indiferent de rezultatul final al adoptarii DST, una dintre initiativele importante din domeniul taxarii, mentionata de Jean-Claude Juncker – Presedintele Comisiei Europene, este aceea de a schimba modelul de vot, prin trecerea de la modelul de votare unanim, aplicabil in prezent, catre cel majoritar.

Aceasta modificare ar putea schimba semnificativ regulile jocului, fiind in defavoarea celor aflati in minoritate, al caror cuvant ar putea sa valoreze din ce in ce mai putin in contextul deciziilor importante.

Care este pozitia Romaniei?
Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, precizeaza ca Romania sustine eforturile la nivelul UE si pledeaza pentru identificarea unei solutii comune si echitabile pe termen lung pentru toate statele membre.

Totusi, o pozitie concreta pro sau contra DST se lasa inca asteptata. Un lucru este sigur, Romania va trebui sa analizeze impactul unei astfel de directive si sa decida, in baza unei analize temeinice, in ce echipa joaca. Mai devreme sau mai tarziu, o astfel de directiva va trebui adoptata in legislatia fiscala romaneasca.

Avand in vedere ca sectorul IT este un sector dinamic ce reprezinta in momentul de fata aproximativ 6% din produsul intern brut al Romaniei, miza implementarii unei astfel de directive nu este una (doar) teoretica. Astfel, deciziile (inclusiv cea privind DST) din urmatoarea perioada - cand Romania va asigura presedintia Consiliului UE - vor fi extrem de importante pentru economia tarii si isi vor pune serios amprenta pe urmatorii ani (cand estimarile arata ca sectorul IT se va ridica la un nivel de aproximativ 11-12% din produsul intern brut, conform calculelor EY).

La ce sa ne asteptam in continuare?
Principala intrebare ar fi: vor ajunge statele membre la o intelegere privind continutul directivei DST? Greu de spus in acest moment, avand in vedere parerile impartite in randul reprezentantilor statelor membre.

Un lucru cert este acela ca dezbaterile si lucrarile privind directiva DST vor continua si la inceputul anului urmator. Conform discursului lui Pierre Moscovici, comisarul european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama, in cadrul intalnirii ECOFIN din 4 decembrie 2018, termenul de definitivare a unei abordari unitare privind impozitul pe servicii digitale este stabilit pentru martie 2019.

Autor: Alexander Milcev (foto), Partener, Liderul Departamentului de Asistenta Fiscala si Juridica, EY Romania

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2017

ey agenda fiscala 2017 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2017 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.