Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 42 vizitatori și nici un membru online

Cresterea economica din pietele emergente se confrunta cu provocarile coruptiei

In ultimii cinci ani, pietele emergente au inregistrat schimbari semnificative si o dezvoltare puternica, devenind centre de putere economica si stimuland dezvoltarea globala. Cu toate acestea, schimbarile din zona de reglementare si intensificarea luptei anticoruptie modifica perspectivele legate de riscuri. Iar organizatiile trebuie sa aiba in vedere aceste provocari: desi pietele emergente sunt foarte promitatoare si ofera oportunitati din abundenta, riscurile tot mai prezente legate de frauda, mita si coruptie raman potentiale obstacole in calea cresterii lor.

Mita si practicile corupte sunt percepute ca fiind mai raspandite in pietele emergente
Conform studiului EY care sondeaza perceptia privind situatiile de frauda in pietele emergente,  printre care si Romania, 42% considera ca frauda si coruptia reprezinta unele dintre cele mai mari riscuri pentru afacerile lor, fata de 29% dintre respondentii de pe pietele dezvoltate. Peste 52% dintre participantii chestionati considera ca practicile legate de coruptie sunt mai raspandite pe pietele emergente, unde se produc pe scara larga, comparativ cu 20% pe pietele dezvoltate.

Comparativ cu datele din editia din 2012, nivelurile percepute de mita si coruptie pe pietele emergente s-au dublat fata de cele de pe pietele dezvoltate. Avand in vedere cresterea nivelului de reglementare, eforturile de punere in aplicare si de respectare a conformitatii pe pietele emergente, este ingrigorator faptul ca acest decalaj nu s-a redus.

16% dintre respondentii de pe pietele emergente au recunoscut ca "a da mita este o practica obisnuita pentru a castiga contracte". In acest context, sondajul constata ca exista multe situatii in care organizatiile, angajatii sau reprezentantii considera necesara o anumita forma de stimulare pentru o terta parte pentru a garanta supravietuirea companiei. Activitatile cu risc ridicat includ obtinerea de licente, achizitiile, facturarea, platile pentru materiale si consumabile. O mita poate varia, de exemplu, de la o mica suma de bani pentru a facilita eliberarea marfurilor din vama, pana la sute de mii de USD pentru a castiga o licitatie publica pentru un proiect important de infrastructura.

Riscul de urmarire penala pentru companie trece dincolo de activitatea propriilor angajati legata de activitatea de coruptie in relatia cu reprezentantii tertelor parti, extinzandu-se asupra distribuitorilor, agentilor sau partenerilor.

Mai mult, raportul EY arata ca sunt inca multi directori care cred ca este acceptabila acordarea de plati in numerar in schimbul unor avantaje comerciale. 19% dintre respondentii din pietele emergente au considerat ca acest lucru ar putea fi justificat, comparativ cu doar 6% pe pietele dezvoltate.

In multe tari, traditiile culturale, cum ar fi mesele, oferirea de cadouri si divertisment de calitate sunt considerate a fi parte integranta a relatiilor de business. Cu toate acestea, astfel de practici au devenit mult mai putin obisnuite in ultimii ani, in special in pietele dezvoltate. In pietele emergente, incercarea de a obtine un avantaj comercial prin oferirea unor astfel de dovezi de ospitalitate inainte de a incheia o afacere sau un contract important, pun companiile si pe directorii acestora sub riscul potential de a fi considerati responsabili de dare de mita in temeiul legislatiei anticoruptie in vigoare.

Studiul identifica si o serie de factori economici care pot determina situatii de frauda. In majoritatea pietelor emergente, exista o diferenta semnificativa intre veniturile angajatilor din sectorul privat si ale celor din sectorul public, iar tentatia celor din sectorul public de a dobandi un castig personal poate fi mult mai mare.

Impactul schimbarii legislatiei
In general, directorii de corporatii din pietele emergente afirma ca au vazut doar o usoara imbunatatire a mediului de afaceri in privinta fraudei si coruptiei in ultimii patru ani. In unele tari au avut loc schimbari semnificative de perceptie legate de practicile de frauda si coruptie. De exemplu,  in Romania aceasta perceptie a scazut de la 46% la 34%, iar in India de la 67% la 40%.

Prin urmare, un demers important pe care companiile multinationale care opereaza pe pietele emergente trebuie sa-l sustina este asimilarea si aplicarea mai riguroasa a legislatiei locale anticoruptie in procedurile interne si externe.

Din punct de vedere juridic, majoritatea tarilor, inclusiv multe din pietele emergente, au politici anti-coruptie inglobate in legislatia lor de multi ani si le aplica din ce in ce mai riguros. O parte au semnat Conventia ONU impotriva coruptiei si multe au semnat, de asemenea, Conventia anti-coruptie a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

Reducerea diferentei dintre intentii si comportament
Intr-un mediu din ce in ce mai competitiv, in care suntem martorii folosirii tehnologiei ca facilitator al conduitei imorale, rolul managementului devine vital in redefinirea agendei legate de etica si in actualizare programelor de conformitate pe baza analizei datelor, pentru a minimiza erorile de integritate. Astfel incat, tehnologia sa fie utilizata in detectarea si preintampinarea faptelor ilicite.

In acelasi timp, companiile trebuie sa se asigure ca au implementat proceduri de raportare adecvate, inclusiv mecanisme de semnalare a neregulilor care sa sprijine procesul de receptionare a acuzatiilor de frauda din partea angajatilor si a altor terti.

In concluzie, desi statele au introdus in legislatia lor din ce in ce mai multe prevederi anticoruptie, iar organizatiile investesc mai mult in programele lor de conformitate, lupta nu s-a incheiat.

Autor: Simona Radu (foto), Associate Partner, Forensic & Integrity Services, EY Romania

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.