Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 44 vizitatori și nici un membru online

Date comparative 2017-2019 in noua editie a studiului Valoria privind evolutia afacerilor

Noua editie a studiului „Evolutia afacerilor in 2019” lansat azi de Valoria si realizat in parteneriat cu Doingbusiness.ro, prezinta datele comparative pentru trei ani, oferind o perspectiva unica a modului in care companiile au previzionat evolutia afacerilor la inceput de an in 2017, 2018 si 2019. La intrebarea ‘cum credeti ca va fi anul 2019 pentru afaceri comparativ cu anul 2018?’, scorul total al raspunsurilor exprimate pe o scala de la 1 – total nefavorabil la 10 – total favorabil a fost de 3,90 fata de 4,40 anul trecut.

Evolutia afacerilor in 2019 inseamna continuarea cercetarilor pe care le-am inceput in 2013 privind mediul de afaceri din Romania. Aceasta editie are premiera comparativitatii rezultatelor din ultimii 3 ani. In intervalul 2017-2019 putem observa in cifre evolutia sentimentului de business la nivelul companiilor din Romania. Dincolo de speculatii si ipoteze, alterarea sentimentului de business este tot mai clara. Apetitul pentru investitii continua sa se erodeze si in 2019, proiectia de crestere a numarului de angajati este conservatoare pentru o piata care se confrunta cu un deficit important al fortei de munca, increderea ca anul acesta va fi mai favorabil decat 2018 este la cote extrem de scazute. Cresterea economica decelereaza simultan cu un context de evolutie economica internationala similar si va expune curand vulnerabilitatile generate de stimularea consumului bazat pe deficite. Poate ca evolutiile fiscale si legislative din acesti 3 ani ar fi fost benigne daca ar fi fost mai intai pro-dezvoltare si ulterior pro-consum”, spune Constantin Magdalina (foto stanga), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Prognoza privind evolutia cifrei de afaceri
Fata editiile de la inceputul anului 2017 si 2018, perspectiva de crestere a companiilor este putin mai conservatoare in 2019. Vedem o scadere de 3pp (puncte procentuale) a companiilor care se asteapta la cifre de afaceri mai mari cu 5%-10%, contrabalansata de o crestere de 2pp a celor care prognozeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 20%-30% si de mentinerea celor care se asteapta la o cifra de afaceri mai mare cu peste 30% in 2019.

La nivel de industrii, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri de 20%-30% este previzionata de firmele de alimentatie si agricultura, urmate de 20% dintre firmele de IT, 27% dintre firmele din industria farmaceutica si de sanatate si 37% din transporturi care se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri de 10%-20%.

Prognoza privind evolutia profitului
Previziunile privind evolutia profitului de la inceputul anului 2019 sunt ceva mai pesimiste decat la inceputul anului trecut. Desi 25% dintre companii (fata de 24% anterior) se asteapta ca profitul lor sa creasca cu 5%-10% in acest an, vedem stagnari pe toate palierele de crestere semnificativa. De asemenea se mentine aproximativ acelasi procent al companiior care spun ca profitul lor va scadea in 2019 fata de anul 2018.

Cea mai importanta crestere a profitului,de 10%-20%, o preconizeaza 20% dintre firmele din alimentatie si agricultura, precum si 32% ditntre cele din industria farmaceutica si de sanatate.

Prognoza privind evolutia investitiilor
Conform rezultatelor cercetarii, 23% dintre companii spun ca nu vor creste investitiile in anul 2019, fata de numai 18% in 2018 si 10% in 2017. Observam, de asemenea ca 36% dintre firme vor sa isi creasca investitiile cu 1%-10% fata de 46% anterior. In timp ce, doar 11% dintre companii spun ca vor creste investitiile cu 20%-30% si peste 30% in 2019, comparativ cu 15% in anul 2018 si 24% in 2017.

Cele mai multe firme din energie si utilitati (45%) spun ca vor creste investitiile cu 1%-5% in acest an, dar cele mai multe din agricultura si alimentatie (23%) spun ca vor creste investitiile cu 10%-20%.

Prognoza privind evolutia numarului de angajati si a salariilor
26% dintre companiile romanesti nu se asteapta la nici o crestere a numarului de angajati in 2019 fata de 24% in anul 2018 si 17% in 2017. In acelasi timp, 41% dintre companii fata de 48% in 2018 si 63% in 2017 spun ca se asteapta ca personalul lor sa creasca in acest an intre 1%-10%. Mai mult, 17% dintre companii se asteapta ca numarul lor de angajati sa scada in 2019, fata de 13% in 2018 si 4% in 2017.

La nivel de industrii, 41% dintre firmele din cercetare si dezvoltare, urmate de 21% dintre cele de constructii si imobiliare spun ca vor mentine in 2019 acelasi numar de angajati ca in 2018. Pe de alta parte, 24% dintre companiile din industria de agricultura si alimentatie, se asteapta ca numarul de angajati sa creasca cu 5%-10% in urmatoarele 12 luni.

Daca la inceputul anului 2017, 4% dintre companii nu previzionau cresteri salariale, in 2018 procentul creste la 17%, pentru 2019 procentul creste la 22%. Scade cu 4pp procentul companiior care vor creste salariile cu 10%-20% in 2019, fata de anul 2018 si cu 13% fata de anul 2017.

Top 5 provocari si oportunitati
Cele mai importante provocari pentru companii la inceputul anului 2019 sunt: atragerea si retentia fortei de munca (72% in 2019 fata de 59% in 2018), modificarile fiscale frecvente (56% in 2019 fata de 62% in 2018), cresterea concurentei (47% in 2019 fata de 18% in 2018), cresterea costurilor (32% in 2019 fata de 21% in 2018) si instabilitatea mediului economic si social (24% in 2019 fata de 19% in 2018).

Cele mai importante oportunitati ale anului 2019 pentru companiile romanesti sunt: cresterea economica (52% in 2019 fata de 72% in 2018), cresterea consumului (60% in acest an fata de 69% anul trecut), cresterea exporturilor si deschiderea altor piete (50% fata de 52%), digitalizarea si oportunitatile din online  (57% fata de 41%) si accesarea fondurilor europene si a finantarilor pentru IMM-uri (42% fata de 36%).

„Cercetarea Evolutia afacerilor in 2019 este modalitatea prin care mediul de business din Romania isi face auzita opinia. Decidentii isi estimeaza performanta companiei in functie de perceptia riscurilor, contextul economic, obiectivele propuse si influentele emotionale si cognitive. Riscul de tara, riscul de industrie si riscul de companie ghideaza luarea deciziilor cu privire la investitii, politica de personal, nivelul salariilor. Aceasta cercetare surprinde dinamica perceptiei decidentilor in 2019 cu privire la acesti indicatori. Contextul masurilor fiscale si legislative din ultimii 3 ani pare sa fi afectat perceptia riscului la nivelul decidentilor si a condus la deprecierea sentimentului de business. Exacerbarea consumului stimuleaza decizii de valorificarea momentului, dar aminteste si de perioada premergatoare crizei inducand comportamente decizionale precaute. Pe acest fond rezultatele cercetarii arata adancirea neincrederii in favorabilitatea evolutiilor economice in 2019 fata de 2018”, spune Elena Badea (foto dreapta), Managing Partner Valoria.

Catalog

AFCAR 2018 coperta1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.