Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 29 vizitatori și nici un membru online

Sondaj EY Romania: Cadrul legislativ lacunar - principala provocare intampinata de contribuabilii romani in indeplinirea obligatiilor catre Fondul pentru Mediu

Identificarea tuturor contributiilor fiscale catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) reprezinta in continuare o problema majora in randul companiilor, desi prevederile privind aceste taxe si contributii sunt in vigoare inca din anul 2005, conform unui sondaj EY Romania derulat in luna iunie 2019.  

Sondajul a avut ca scop masurarea impactului ultimelor modificari legislative asupra mediului de afaceri romanesc, cu referire specifica la contributiile si taxele catre Fondul pentru Mediu si asteptarile contribuabililor in relatia cu autoritatile competente.

Un procent de 97% dintre respondenti considera ca actualul cadru legislativ privind contributiile catre Fondul pentru Mediu nu este clar si nici corelat cu realitatea economica. Intrebati care sunt principalele provocari pe care le intampina in indeplinirea obligatiilor legale privind taxele si contributiile catre AFM, participantii au mentionat cadrul legislativ lacunar, dar si relatia cu autoritatile competente, care nu ofera informatii concrete, iar raspunsurile transmise fac referire tot la articolele din legislatie.

In ceea ce priveste contributia de 2 lei/kg pentru ambalajele introduse pe piata nationala, 54% dintre respondenti au mentionat ca determinarea cantitatilor de ambalaje se realizeaza prin estimari din documente (prin calcularea diferentei intre valoarea bruta si valoarea neta, pe baza CMR-urilor etc.). Doar 22% calculeaza aceasta contributie pe baza proceselor verbale de cantarire a ambalajelor, ceea ce este recomandat, fiind una dintre cele mai sigure metode de calcul.

Intrebati daca au siguranta ca au identificat toate obligatiile catre AFM ce decurg conform activitatii pe care o desfasoara, doar 51% dintre respondenti au raspuns afirmativ. Totodata, numai 16% dintre participanti considera ca, in cazul unei inspectii fiscale din partea Administratiei Fondului pentru Mediu, nu li se vor impune sume de plata suplimentare.

De asemenea, sondajul EY Romania a relevat faptul ca, in contextul actual, automatizarea proceselor privind determinarea taxelor catre Fondul pentru Mediu reprezinta o necesitate.

Astfel, 82% dintre respondenti considera ca utilizarea unei aplicatii IT i-ar ajuta sa-si gestioneze mai eficient problema ambalajelor.

Importanta automatizarii acestor procese a fost semnalata de faptul ca determinarea contributiilor este un exercitiu consumator de timp si resurse, iar identificarea bazei de calcul poate implica mai multe departamente si, totodata, detinerea unor date si informatii atat de natura tehnica, cat si juridica sau fiscala.

“Provocarile semnalate de catre clientii nostri sunt aceleasi de la un an la altul. Acest studiu ne confirma faptul ca majoritatea companiilor nu sunt pregatite sa faca fata unui control fiscal pe tema contributiilor catre Fondul pentru Mediu. Modificarile frecvente ale legislatiei reprezinta o provocare continua pentru mediul de afaceri, iar identificarea unor posibilitati de procedurare si automatizare a fluxurilor de date ar trebui sa reprezinte o prioritate pentru contribuabili”, a declarat Laura Ciobanu (foto), Manager, Consultanta de Mediu, EY Romania.

Conform sondajului, 31% folosesc in prezent o forma de automatizare in cadrul procesului de determinare, calculare si declarare a obligatiilor. Dintre acestia, 52% folosesc tabele Excel, 19% au o aplicatie dezvoltata independent si dedicata doar calculului ambalajelor, iar 29% folosesc o aplicatie integrata in sistemul actual de gestiune.

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.