Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 67 vizitatori și nici un membru online

Optiuni strategice pentru companiile de servicii profesionale

In acest moment in Romania se observa o proliferare a companiilor de consultanta. Optimizarea fiscala, auditul, fuziunile si achizitiile nu mai au niciun secret. Firme de avocatura, boutique-uri specializate, freelanceri si companii mai mult sau mai putin consacrate aglomereaza piata. In calitate de proprietar de business cand nu mai ai solutii la problemele cu care te confrunti, apare imediat o companie care ofera exact serviciile de care ai nevoie.

Dar cum iti poti da seama care este compania de servicii profesionale care are solutia cea mai potrivita pentru afacerea ta? Care sunt elementele care fac cu adevarat diferenta?

La nivel strategic trei factori sunt cei mai importanti pentru succesul de piata al unei companii de consultanta:

1. Excelenta operationala
2. Calitatea de top a produselor si serviciilor
3. Cunoasterea profilului clientului

1. Excelenta operationala
Aceasta include atat aspecte interne, de exemplu modul cum cresti nivelul de utilizare a resurselor, cat si aspecte externe, de exemplu cum sa livrezi proiectele la timp. Concentrarea exclusiva pe excelenta operationala interna poate avea un impact negativ asupra aspectelor externe.

Folosirea eficientei interne drept unic criteriu de masurare a performantei companiei poate pune in pericol calitatea si consistenta serviciilor profesionale. De aceea sistemul de management al performantei trebuie sa mapeze corect relatia dintre operatiunile interne si externe.

2. Calitatea de top a produselor si serviciilor
Dezvoltarea unei idei este inventie, implementarea si comercializarea acesteia este inovatie. Numai ca multe dintre companii au sisteme care impiedica inovatia. Au provocari inca din faza de impartasire a ideilor. Angajatii nu stiu unde si cum sa-si socializeze ideile, unde si cum sa fie inspirati de ideile celorlalti colegi. Astfel de companii, sfarsesc prin a fi prea inertiale si fara apetit la risc.

O companie de servicii profesionale trebuie sa aiba mecanisme de testare, rafinare si comercializare a ideilor. De aceea este necesar sa fie implementat un model de management al cunostintelor, care sa fie completat de o strategie de creare de cunostinte. Vanzarea expertizei nu mai este un factor de diferentiere din moment ce toate celelate companii o fac, ci doar generarea de produse inovative de top.

3. Cunoasterea profilului clientului
Dincolo de des-intalnita formula descrisa pe website-uri si prin brosuri ca „relatia cu clientul este cheia afacerii”, in multe companii de servicii profesionale nu exista procese clare pentru construirea de relatii cu clientii. Cheia este de fapt relatia angajatilor cu oamenii relevanti din piata. Dincolo de expertiza si livrarea celor serviciilor catre client un factor important, dar de multe ori carent, este buna-cunoastere a companiei clientului. Adica masura in care furnizorul de consultanta arata un interes autentic pentru nevoia clientului.

De cele mai multe ori angajatii isi intalnesc clientii sau prospectii si vorbesc foarte mult despre ei si serviciile extraordinare oferite de compania pe care o reprezinta. Prin aceasta abordare pot fi mandria companiei, doar ca nu sunt de valoare pentru client si contruiesc o incredere marginala.

Solutia este o companie de servicii profesionale cu adevarat centrata pe client, care sa aiba in ADNul ei valori legate de ascultarea si intelegerea nevoilor clientului cu empatie, competenta si profesionalism. Pentru a se ajunge la acest nivel de orientare spre client, este nevoie de o echipa de conducere care sa puna accentul pe aceste valori si sa le operationalizeze in mod relevant in toate procesele companiei.

Programele de instruire a angajatilor pe toate nivelurile de senioritate ar trebui sa le dezvolte acestora intelegerea clientului si pozitionarea acestuia in centrul preocuparilor companiei. Rolul fiecarui angajat este sa construiasca relatii in piata bazate pe incredere si, in egala masura, pe expertiza tehnica.

In concluzie
Schimbarile tactice sau operationale din cadrul companiilor de servicii profesionale vor fi fara rezultat daca aspectele critice privind strategia si leadershipul nu sunt adresate.

Daca acest aspecte strategice ar fi usor de adresat, atunci am asista la o cascada de modificari ale design-ului organizational al companiilor de servicii profesionale. Ceea ce nu se intampla deoarece, in multe situatii, modelul de afaceri pe care il au inca functioneaza, iar compania are venituri.

Schimbarea va aduce, insa, oportunitati semnificative companiilor de servicii care vor completa expertiza profesionala cu puterea brandului si cu centrarea autentica pe client.

Autor: Florentina Susnea (foto), Managing Partner , PKF Finconta

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.