Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 47 vizitatori și nici un membru online

Studiu Valoria: Managerii spun ca scaderea taxarii muncii este principala masura care ar conduce la imbunatatirea mediului de afaceri

Noua editie a studiului „Evolutia afacerilor in 2019” lansat azi de Valoria si realizat in parteneriat cu Doingbusiness.ro, prezinta datele comparative din primul si al doilea semestru, oferind o perspectiva unica a modului in care companiile au previzionat evolutia afacerilor in 2019.

In opinia directorilor generali ai companiilor din Romania, dintre masurile care ar imbunatati mediul de afaceri din Romania pe primul loc este scaderea taxarii muncii (84%), urmata de controlul si limitarea evaziunii fiscale (72%) si dezvoltarea infrastructurii (61%) dintre cele 421 de raspunsuri.

Cercetarea Evolutia afacerilor in 2019 arata care este feedback-ul companiilor la masurile economice si conditiile de piata din ultimul an. Factorii si contextul in care functioneza companiile le afecteaza capacitatea de a-si obtine si utiliza resursele ca sa genereze valoare. Perceptia riscurilor, climatul economic, obiectivele propuse, riscul de industrie si riscul de companie ghideaza deciziile cu privire la investitii, angajati si salarii. Rezultatele cercetarii arata ca “Romania companiilor“ este putin increzatoare in “Romania statisticilor oficiale” si ne ofera perspectiva realitatii “din teren”, spune Constantin Magdalina (foto stanga), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Prognoza privind evolutia cifrei de afaceri

Fata de editia de la inceputul anului 2019, perspectiva de crestere a companiilor in semestrul doi este mai conservatoare. Vedem o scadere de 8pp (puncte procentuale) a companiilor care se asteapta la cifre de afaceri mai mari cu 5%-10%, contrabalansata partial de o crestere de 5pp a celor care prognozeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 10%-20%. Totodata creste cu 6pp procentul companiilor care se asteapta la mentinerea cifrei de afaceri in 2019. La nivel de industrii, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri de 20%-30% este previzionata de 19% dintre firmele de alimentatie si agricultura.

Prognoza privind evolutia profitului

Previziunile privind evolutia profitului din semestrul al doilea al anului 2019 sunt ceva mai pesimiste pe palierul de crestere 5%-10%, dar mai optimiste pe palierele superioare. Desi 32% dintre companii (fata de 26% anterior) se asteapta ca profitul lor sa creasca intre 10% si peste 30% in acest an, vedem cresteri pe unele paliere de evolutie negativa. Se mentine aproximativ acelasi procent (9% fata de 8%) al companiior care spun ca profitul lor nu va creste in 2019. La nivel de industrii, cea mai importanta crestere a profitului, de 10%-20%, o preconizeaza 32% dintre firmele din industria farmaceutica si de sanatate.

Comparativ cu rezultatele cercetarii din prima jumatate a anului, cele din cea de-a doua jumatate releva ajustari la cifra de afaceri si profitul ce pot fi realizate in anul 2019 fata de estimarile de la inceputul anului. Chiar daca intr-o usoara ameliorare, criza de incredere persista si antreneaza comportamente economice din ce in ce mai precaute, spune Dumitru Ion (foto dreapta), CEO Kompass Romania si Doingbusiness.ro, co-autor al cercetarii.

Prognoza privind evolutia investitiilor

Fata de semestrul intai, cand 23% dintre companii spuneau ca nu vor creste investitiile in anul 2019, in semestrul al doilea 21% sunt de aceesi parere. Observam, de asemenea, ca 43% dintre firme vor sa isi creasca investitiile cu 1%-10% fata de 36% anterior. Doar 14% dintre companii spun ca vor creste investitiile cu 20%-30% si peste 30% in semestrul doi, comparativ cu 11% in semestrul unu al anului. La nivel de industrii, cea mai mare crestere a investitiilor o preconizeaza 23% dintre firmele din Agricultura si Alimentatie  care spun ca vor creste investitiile cu 10%-20% in acest an.

Prognoza privind evolutia numarului de angajati si a salariilor

29% dintre companiile romanesti nu se asteapta la nici o crestere a numarului de angajati in semestrul doi fata de 26% in semestrul unu. In acelasi timp in ambele semestre, 41% dintre companii au spus ca se asteapta ca personalul lor sa creasca in acest an intre 1%-10%. Pe palierele superioare, de la 20% la peste 30%, 11% dintre companii au previzionat ca numarul lor de angajati sa creasca in semestrul al doilea, fata de 5% in semestrul intai.

Dintre industriile analizate cea care estimeaza cele mai mari cresteri este industria de Agricultura si Alimentatie, in care 24% dintre firme asteapta cresteri de 5%-10% ale numarului de angajati in acest an.

Daca la inceputul anului 2019, 22% dintre companii nu previzionau cresteri salariale, in semestrul al doilea procentul scade la 18%. Scade cu 2pp procentul companiior care vor creste salariile cu 5%-10% in 2019, dar creste procentul companiilor care asteapta o crestere de 10-20%, de la 12% in semestrul unu la 17% in semestrul doi.

Cresterea salariilor din sectorul public nu este la fel de sustinuta in sectorul privat, iar increderea ca anul acesta va unul favorabil, desi la cote scazute, arata o marginala crestere in semestrul al doilea comparativ cu primul. Dupa ce vom parcurge un sfarsit de an dominat de miza electorala, urmeaza sa vedem rezultatele din 2020, spune Diana Dumitrascu, Executive Director Doingbusiness.ro, co-autor al cercetarii.

Top 5 provocari si oportunitati

Cele mai importante provocari pentru companii in semestrul al doilea din 2019 sunt: atragerea si retentia fortei de munca (62%), cresterea concurentei (55%), gestionarea extinderii afacerii (34%), cresterea costurilor (28%) si colectarea facturilor (26%).

Pentru companiile romanesti, cele mai importante oportunitati raportate in semestrul al doilea din 2019 sunt: cresterea cererii (43%),noi produse si linii de business (41%), retehnologizare si digitalizare (34%), dezvoltarea pe piete externe (28%) si accesarea fondurilor europene (28%).

Evolutia afacerilor in 2019 dezvaluie portretul pe care mediul de afaceri din Romania il face economiei reale.Datorita raspunsurilor oferite de managerii si directorii companiilor in ce priveste evolutia cifrei de afaceri, profitului, investitiilor, numarului de angajati si salariilor avem acces la realitatea concreta a operatorilor economici. Prin comparatie cu rezultatele editiei de la inceputul anului 2019, rezultatele editiei din a doua jumatate se ajusteaza negativ, pe fondul unor provocari venite mai ales din zona fortei de munca (atragere, retentie, motivare, taxare). Receptivi la schimbarile legislative si evolutia mediului de  in care functioneaza, managerii se pregatesc ”de iarna”, spune Elena Badea (foto stanga), Managing Partner Valoria.

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EY logo 2019

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2019 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.