Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 242 vizitatori și nici un membru online

Cadrul temporar pentru ajutoare de stat pentru sprijinirea economiei din Uniunea Europeana sufera modificari pentru a doua oara in contextul focarului de infectie cu COVID-19

Contextul evolutiei economiei globale pune sub semnul intrebarii care va fi momentul redresarii cu adevarat al acesteia. Un termen rezonabil si foarte optimist era probabil pana la sfarsitul acestui an, dar exista multe semne de ingrijorare pentru Uniunea Europeana tinand cont de rezultatele de pana acum. Acesta este motivul pentru care cadrul temporar pentru ajutoarele de stat pentru sprijinirea economiei din Uniunea Europeana sufera modificari pentru a doua oara in contextul focarului de infectie cu COVID-19.

De la primul amendament din 3 aprilie 2020 in care erau prevazute cinci tipuri de ajutoare pentru statele membre (subventii directe si avantaje fiscale selective, garantii de stat pentru imprumuturi accesate de companii de la banci, imprumuturi publice subventionate catre companii si garantii pentru bancile care canalizeaza sprijinul catre economia reala, asigurare de credit la export pe termen scurt), in luna mai apare si cea de-a doua modificare prin adoptarea unor masuri de recapitalizare si de datorii subordonate.

Pana in prezent Comisia a aprobat acordarea de ajutoare de stat de aproximativ 1,9 trilioane euro, din care Romania a beneficiat doar de 3,3 miliarde de euro. Modificarea din mai stabileste criterii pe baza carora statele membre pot oferi recapitalizari si instrumente de datorie subordonata societatilor aflate in dificultate. Cadrul temporar vizeaza protejarea conditiilor de concurenta echitabile in UE si stabileste o serie de garantii pentru a evita denaturari nejustificate ale concurentei pe piata unica. Acesta va ramane in vigoare pana la sfarsitul lunii decembrie 2020. Pentru masurile de recapitalizare, Comisia a prelungit aceasta perioada pana la sfarsitul lunii iunie 2021.

In ceea ce priveste ajutorul de recapitalizare pentru societati, cadrul temporar permite prin aceasta modificare interventii publice punctuale, sub forma unui ajutor de recapitalizare acordat societatilor nefinanciare aflate in dificultate. Societatile aflate deja in dificultate la 31 decembrie 2019 nu sunt eligibile pentru ajutor in temeiul cadrului temporar.

Conditiile referitoare la necesitatea, caracterul adecvat si amploarea interventiei statului prevad faptul ca ajutorul de recapitalizare ar trebui acordat numai daca nu exista nicio alta solutie adecvata, iar interventia trebuie sa aiba in vedere interesul comun. Recapitalizarile nu ar trebui sa depaseasca minimul necesar pentru a asigura viabilitatea beneficiarului sau ceea ce este necesar pentru a se restabili structura capitalului beneficiarului la nivelul la care se situa aceasta inaintea izbucnirii epidemiei.

Apar si conditii privind participarea statului la capitalul societatilor si remunerarea sa, precum si la incetarea participarii statului la capitalul societatilor in cauza. Astfel, statul trebuie sa fie remunerat suficient pentru riscurile pe care si le asuma. In plus, mecanismul de remunerare trebuie sa incurajeze societatile beneficiare si/sau pe proprietarii acestora sa rascumpere actiunile dobandite de stat prin intermediul ajutoarelor de stat, pentru a garanta caracterul temporar al interventiei.

In plus, societatile beneficiare si statele membre au obligatia sa elaboreze o strategie de incetare a participarii statului, in special in cazul societatilor mari care au primit un ajutor de recapitalizare semnificativ. Exista anumite interdictii cu privire la acordarea de dividende si rascumpararile de actiuni si o limitare stricta a remunerarii acordate conducerii, inclusiv o interdictie privind acordarea de prime salariale.

In cazul in care, la sase ani de la acordarea ajutorului de recapitalizare societatilor cotate la bursa sau pana la sapte ani in cazul altor tipuri de societati, incetarea participarii statului nu este confirmata, va trebui prezentat Comisiei un plan de restructurare a societatii beneficiare.

Pana la rascumpararea a cel putin 75% din valoarea masurilor de recapitalizare, societatilor beneficiare care nu sunt IMM-uri li se interzice in principiu sa achizitioneze o participatie de peste 10% intr-o societate concurenta sau in alti operatori din acelasi sector de activitate.

Cu privire la transparenta si raportarea publica, este prevazut faptul ca in termen de trei luni de la recapitalizare statele membre trebuie sa publice informatii privind identitatea societatilor care au primit ajutor si cuantumul ajutorului. Beneficiarii, altii decat IMM-urile, au obligatii suplimentare de raportare legate de ajutor.

In ceea ce priveste ajutoarele sub forma de instrumente de datorie subordonata acordate societatilor, modificarea cadrului prevede si sprijinirea societatilor care se confrunta cu dificultati financiare prin furnizarea de instrumente de datorie subordonata societatilor in conditii avantajoase.

Datoriile subordonate nu pot fi convertite in actiuni atata vreme cat societatea are capacitatea de a-si continua activitatea, iar statul isi asuma riscuri mai mici. Toate conditiile aplicabile masurilor de recapitalizare mentionate anterior se vor aplica si in cazul in care statele membre doresc sa acorde instrumente de datorie subordonata al caror cuantum este superior pragurilor stabilite.

Cadrul temporar modificat va ramane in vigoare pana la sfarsitul acestui an, iar pentru masurile de recapitalizare, perioada a fost prelungita pana la sfarsitul lunii iunie 2021. Comisia va evalua ulterior daca aceste termene vor fi sau nu prelungite in functie de evolutia crizei actuale.

In concluzie, asteptam cu nerabdare adoptarea de catre guvern a masurilor de ajutor de recapitalizare pentru societati precum si a ajutoarelor sub forma de instrumente de datorie subordonata intrucat este mare nevoie de alte forme de sustinere a companiilor in Romania.

Autor: Mihaela Mitroi (foto), Partener, Asistenta Fiscala si Juridica, EY Romania, lider al activitatii de consultanta fiscala si juridica in clusterul de Sud al regiunii EY Europa Centrala si de Sud-Est si Asia Centrala (CESA)

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.