Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 174 vizitatori și nici un membru online

Ce gasim la rascruce de crize

Situatia actuala este o rascruce importanta la nivel de societate si de individ. Oamenii sunt la o intersectie cu multe directii provocatoare in viata lor. Antreprenorii sunt la o rascruce cu multe provocari pentru afacerile lor. Se uita in viitor si nu pot prognoza nimic clar, structurat, in raport cu care sa ia decizii importante, iar ceea ce observam zilele acestea, este ca aleg:

1. fie o strategie de tipul incercare-eroare: “Facem asa, vedem ce-o iesi.”
2. fie una de asteptare: “Hai sa vedem ce fac si ceilalti si apoi facem si noi.”
3. fie una de actiune cu orice pret: “Pe cai, ostenii mei! Mai bine murim in lupta decat sa ne predam.”

Este o simplificare grosiera, recunosc, dar in lipsa unor repere de tipul “asa, da”, oamenii cauta solutii in care apare mantra “totul sau nimc”. Si nu pot trece pe langa ea ca si cand nu ar exista.
Sa intram putin in destructurarea acestor situatii, fara a avea pretentia ca am inteles totul, sau ca macar stim “de ce-urile” din spate. Doar sa vedem daca putem face ceva pentru a reduce limitarile si a mari sansele de a reusi.

Cand este vorba de “totul sau nimic” luam in calcul trei elemente:
• Atitudinea
• Actiunea
• Rezultatele

Atitudinea de tipul “totul sau nimic”
O atitudine de “totul sau nimic” pare a fi una propice situatiilor de criza. Ingusteaza foarte mult optiunile si nu lasa ca timpul sa fie irosit pe analize inutile. Ne mobilizam pentru ca asa nu avem nimc de pierdut. Nu stim ce vom castiga, dar macar stim ca nu vom pierde.

Intr-un context predictibil ca durata - “va fi o perioada de incercari de o luna” - aceasta atitudine poate da randament pentru ca apare un angajament. Psihologic ne putem inhama la ceva care are o finalitate previzibila si apropiata.

In acelasi timp, daca este depasit acest termen sau rezultatele sunt sub un nivel considerat ok, toata oboseala acumulata si stressul adiacent fac ca orice cazatura sa fie cu zgomot. In echipa pot aparea nemultumiri, renuntari, plangeri, iar boala cea mai grava, neincrederea, face ravagii. Daca “terenul” era slab de dinainte de pandemie, viteza cu care se deterioreaza situatia creste.

Pentru tine: Ca lider, ca antreprenor, cum iti poti gestiona propria atitudine ca sa nu ajungi rapid de la “ceva” la “nimic”? Ce ingredient, ce tip de mesaj folosesti?

Actiunea de tipul “totul sau nimic”
Actiunea de tipul “totul sau nimic” se bazeaza pe atitudinea de mai sus si pe un soi de disperare. Incertitudinea creaza o mare nevoie de a avea cat mai putine optiuni si, cel mai adesea, acestea sunt opozabile si chiar sunt de tipul “ori la bal, ori la spital”.

E nevoie de multa disciplina, de o mana autoritara. Un sef care este autoritar “pe timp de pace”, in situatii de criza va incerca sa mai creasca autoritarismul crezand ca asa va trece trupa peste marile incercari. Orice lacatus stie ca daca strangi un surub dincolo de o limita ceva se intampla: ori se sparge ceva, ori se rupe altceva. Mai bine il arunci. Iar daca un om simte ca, in curand, va fi un moment in care va fi aruncat, loialitatea lui nici din frica nu mai functioneaza.

Pentru tine: Ce alternativa ai pentru a tine corabia pe val fara a arunca marinarii peste bord? Ce lucru paradoxal ai putea face care sa creasca loialitatea fara a creste insa starea de frica a echipei fata de tine si de deciziile tale?

Rezultatele de tipul “totul sau nimic”
Rezultatele de tipul “totul sau nimic” tin de asteptari, de speranta ca, daca facem ceva, sigur va fi bine. Speranta este cea care sta in spatele acestor asteptari. Asteptarile de tipul “totul sau nimic” aduc o presiune in plus care, paradoxal, nu cresc optimismul, ci anxietatea: “dar, daca nu obtinem ce ne-am propus?”

In momentul in care transmiti acest tip de asteptari in echipa, aparent lumea simte un impuls de energie, numai ca indoiala dilueaza incet-incet increderea. Si, astfel, predictiile de tipul “nu vom obtine” se adeveresc.

In situatia de fata e multa loterie, dar daca, macar un singur rezultat este implinit, hormonul reusitei – dopamina –isi face treaba si poate schimba starea de spirit inspre optimism. Sperantele desarte, iluzorii sunt otrava cu efect intarziat. O reusita, cat de mica, poate schimba perceptia conducand spre acel optimism sanatos.

Pentru tine: Cata relativitate transmiti in mesaj? Cat de mult asteptarile sunt despre a trai la limita, cu multa adrenalina? Sau cata plasa de siguranta si alternative transmiti?

La rascruce de crize
Suntem la o rascruce de crize. Daca ne epuizam toata energia acum, de unde sa mai avem si pentru etapa x+1? Este o calatorie de anduranta cu care nu suntem obisnuiti, pentru ca viitorul, tintele de atins sunt foarte incerte. Ce putem face?

Nassim Taleb, celebrul autor al cartilor „The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable” (2007) si “Antifragile: Things That Gain from Disorder” (2012) vorbea de o reevaluare a caracteristicilor in astfel de perioade:

• Fragile sunt aspectele care sunt deteriorate prin expunerea la distorsiunile mediului, mai ales cand nu ne dorim astfel de provocari, de dezordine
• Robuste sunt aspectele care nu se modifica, ci par a ramane aceleasi, iar
• Anti-fragile sunt aspectele care beneficiaza prin expunere, chiar daca e vorba de o vulnerabilitate anterioara.

Pentru o mentalitate de tip anti-fragil, care sa ne ajute sa trecem prin crize, nu trebuie sa indragim dezordinea sau haosul; avem nevoie, insa, sa intelegem si sa actionam in consecinta:

• Mai mult ca oricand, oamenii resimt nevoia unui cerc al sigurantei in interiorul echipei. Mesajele si actiunile noastre ca lideri, ca antreprenori, induc starea de siguranta sau, dimpotriva, de nesiguranta. Suntem onesti daca le spunem oamenilor din echipa ca nu stim inca cum arata viitorul, dar ca avem datoria sa ne uitam fara sperante desarte, dar cu optimism.
• Fundamental, in aceasta perioada, desi multe industrii par bulversate, provocarile sunt aceleasi: gasirea de clienti noi, mentinerea celor existenti, gestionarea corecta a cash-ului. Contextul insa este atat de diferit pentru ca nu intelegem inca comportamentul clientilor, iar sursele de finantare cer garantii de cel putin 4 ori mai mari decat ceea ce ofera.
Dupa fiecare etapa, sa pretuim ceea ce am reusit si sa extragem lectiile. Chiar daca pare un exercitiu de scoala primara, ciclul incercare-eroare insotit de invatare pare un mod mai bun de a actiona decat “totul sau nimic”, deoarece avem nevoie de o cale de retragere si de reconsiderare a actiunilor.
Recompensarea actiunilor de echipa si nu a celor individuale este esentiala. Mai mult ca oricand “a reusi impreuna” este o dezirabilitate, dar si o conditie a depasirii situatiei curente.
• A nu face nimic a reprezentat o posibila solutie la inceput; a astepta sa vedem ce fac ceilalti, la fel. Dar, una dintre consecinte este ca ne diminuam apetitul de a actiona, de a ne asuma riscuri. Poate ca miza este de supravietuire si nu de profituri. Cine stie?

In loc de concluzie
Asa cum spunea un client drag mie: “Poate ca, de fapt, nu ne pregatim sa trecem prin aceste crize, ci ne pregatim sa crestem pentru etapa de dezvoltare de dupa criza. Iar echipele cu care reusim sa trecem prin criza sigur vor fi pregatite de dezvoltare”. Si acest antreprenor este la rascruce de crize. Prefera, insa, sa se uite in zare si sa fie cu picioarele pe pamant.

Autor: George Agafitei (foto), Trainer & Coach, Partener al brandului Valoria

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 

 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.