Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 39 vizitatori și nici un membru online

Comportamentul companiilor, un nou factor in decizia de cumparare a consumatorului?

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale romanilor cu privire la produse, servicii, canale media si experiente sociale accesate. Calitatea si pretul au devenit criteriile principale pentru optiunea consumatorilor romani. In plus, acest context atipic a generat schimbari si in comportamentul companiilor in fata crizei neobisnuite. 

Consumatorul roman a devenit mai atent la companiile responsabile

In ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic in randul companiilor din Romania: stoparea sau, dimpotriva, cresterea comunicarii comerciale, implicarea crescuta in comunitate sau atentia sporita pentru angajati. Multe dintre companiile romanesti si-au dezvoltat strategii si capabilitati pentru a gestiona criza si pentru a-si continua activitatea pe timp de pandemie.

Consumatorii romani au inceput sa urmareasca cu tot mai multa atentie responsabilitatea sociala a companiilor. Deocamdata, este inca incert in ce masura o strategie de business care integreaza sustenabilitatea si responsabilitatea sociala poate determina in mod direct cresterea reputatiei unei companii si, indirect, migrarea consumatorilor catre produsele si serviciile companiilor responsabile, dar in mod cert, aceste aspecte apar in preferintele consumatorilor, asa cum o demonstreaza studiul.

Pandemia a determinat o implicare mai puternica a companiilor in comunitati

Pandemia a schimbat puternic dinamica implicarii sectorului privat in comunitati, iar acest fapt poate fi observat in volumul mare de donatii din partea companiilor, directionate catre sprijinirea sistemului public de sanatate.

Aproape 85% dintre consumatorii romani declara ca modul in care se comporta companiile este la fel de important pentru ei ca si produsele/ serviciile pe care acestea le furnizeaza, 80% sustinand ca mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbari in lume. In contextul COVID-19, 59% dintre participantii la studiu declara ca pot vedea impactul pozitiv al companiilor in societate.

Mai mult, majoritatea respondentilor (61,32%) afirma ca activitatile de implicare in comunitati i-ar determina sa achizitioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajati si transparenta se numara de asemenea printre factorii pe care consumatorii ii iau in considerare in deciziile de achizitie. Peste 70% dintre consumatori declara ca publicitatea nu le mai influenteaza deciziile de consum.

Noul consumator, sub influenta pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic si mai atent la comportamentul companiilor. Si consumatorul roman urmareste comportamentul adoptat de companii in contextul crizei COVID-19, si, deopotriva, strategia lor de business generala.

Ce a primat in aceasta perioada au fost investitiile publice in infrastructura din sanatate si donatiile destinate activitatilor de igiena si medicina si, totodata, sustinerea oferita de companii angajatilor.

Cele mai bine clasate companii in topul increderii consumatorilor romani in ceea ce priveste gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) si companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se afla pe o pozitie inferioara, doar 58% din respondenti considerand ca Big Pharma a raspuns eficient in situatia actuala.

Companiile trebuie sa faca mai multe eforturi ca noul consumator sa se simta in siguranta

In acest context atipic, atentia sporita pentru siguranta si protectia consumatorului poate fi decisiva in cimentarea fidelitatii lui. Comunicarea non-comerciala, a masurilor intreprinse in situatia actuala si implicarii in comunitati,  dar si cea comerciala sunt foarte importante pentru consumatorii romani, care spun ca doresc sa fie cat mai bine informati.

Avand in vedere ultimele schimbari din comportamentul consumatorilor (atentia catre sanatate si siguranta – 60% sunt preocupati de sanatatea proprie; accentul pe calitate – pe primul loc ca importanta in topul criteriilor de achizitie, migrarea catre cumparaturile online), asimilarea acestor tendinte vor fi vitale pentru supravietuirea business-urilor. Flexibilitatea si optimizarea portofoliului de produse oferite, migrarea catre campanii digitale, dar si atentia sporita la toate nevoile curente ale consumatorului sunt cateva dintre solutiile pe care companiile le pot folosi pentru a se adapta la noile conditii din piata.

Stabilitatea, noua regula generala

La nivel global, stabilitatea pare a fi dorinta predominanta a consumatorilor, 40% din ei fiind in prezent dornici ca situatia sa revina cat mai repede la normal. Peste jumatate dintre consumatori considera ca viata lor va continua sa se schimbe semnificativ.

Consumatorii se asteapta sa faca schimbari profunde si de durata atat in obiceiurile de consum, cat si in activitatile lor uzuale, 62% indicand ca vor fi mai constienti si mai precauti in ceea ce priveste sanatatea lor fizica si 58% se vor concentra din ce in ce mai mult pe valoarea creata de produsele si serviciile achizitionate.  In noua segmentare a consumatorilor din cel mai nou Future Consumer Index, mediul inconjurator, binele comun al societatii, sanatatea fizica sunt considerate prioritare de catre majoritatea consumatorilor.

Asadar, companiile vor trebui sa se indrepte catre un consumator dornic de stabilitate, mai preocupat de calitate si de sanatatea fizica, ce cauta in acelasi timp brand-uri cu care sa se identifice in ceea priveste valorile lor de mediu si sociale. Transparenta si adaptabilitatea companiilor sunt necesare pentru a atrage si fideliza noul consumator.

Studiul Comportamentul consumatorului roman in contextul COVID-19, initiat de EY Romania, este menit sa analizeze comportamentele de consum din Romania din ultimele luni, precum si modul in care ne asteptam sa arate o societate „post COVID-19”, privita din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY in mai multe piete dezvoltate. Mai multe informatii despre studiu: https://www.ey.com/en_gl/future-consumer-index

Autor: Cristian Carstoiu (foto), Partener, Consultanta, EY Romania

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.