Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 202 vizitatori și nici un membru online

Masuri noi de fluidizare a traficului de marfuri prin birourile vamale din Romania. Autoritatile incurajeaza operatorii economici sa utilizeze vamuirea la domiciliu

Incepand cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din Romania au fost implementate noi masuri de fluidizare a traficului de marfuri tinand cont de timpii mari de asteptare (intre 30 si 500 de minute), cat si pentru a sprijini operatorii economici in contextul crizei COVID-19.  Aceste masuri sunt menite sa ajute birourile de frontiera si in contextul operatiunii Brexit, ce se va materializa in mai putin de 5 luni (1 ianuarie 2021) si va atrage in vama un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro.

Una dintre masurile avute in vedere, cu efect imediat, este directionarea marfurilor care sunt importate prin birourile vamale de frontiera catre birourile vamale de interior, aflate in raza de activitate a sediului importatorului. La nivelul birourilor vamale de frontiera se vor efectua, cu prioritate, formalitatile de import pentru marfuri vrac, perisabile, grupaje sau a celor ce se supun contingentelor tarifare.

In plan secundar, ca solutie optima, operatorii economici sunt incurajati sa aplice pentru utilizarea procedurilor simplificate de vamuire.  Mai precis pentru: (1) vamuire la domiciliu sau (2) vamuire centralizata disponibila pentru cei care detin certificarea AEO.

La nivelul Romaniei, in prezent, procedurile simplificate de vamuire sunt utilizate intr-o pondere foarte mica, de 10% fata de 65.57%, media in UE.  Ceea ce inseamna ca aproximativ 1 milion de declaratii vamale sunt depuse anual in procedura normala, pe hartie, impreuna cu setul de documente aferent.  Utilizarea simplificarilor vamale poate reduce de 5 sau chiar 10 ori acest numar, cu ajutorul declaratiilor recapitulative, asa cum detaliem mai jos.  

Ce presupune vamuirea la domiciliu?
Pe scurt, vamuirea la domiciliu permite sosirea mijlocului de transport direct la depozitul de destinatie, fara drumuri catre biroul vamal. Controlul vamal si liberul de vama se realizeaza direct la depozitul/sediul importatorului cu implicare minima din partea functionarilor vamali.

Daca utilizeaza o astfel de procedura, importatorii pot beneficia de amanarea platii TVA in vama la import, respectiv sa inregistreze TVA prin mecanismul taxarii inverse evitand astfel prefinantarea TVA.  De asemenea, plata taxelor la import se va face cumulat (pentru o perioada anterioara de 30 de zile) in momentul depunerii unei singure declaratii vamale globale. Aceasta poate fi utilizata si in cazul exporturilor de marfuri, liberul de vama la export fiind obtinut direct la locul de incarcare, fara drumuri catre birourile vamale.

In contextul crizei COVID-19, vamuirea la domiciliu permite diminuarea interactiunii intre personalul importatorului si  functionarii vamali.

Vamuirea centralizata la nivel national
Procedura le permite operatorilor economici care detin certificarea AEO (i.e. atat importatorul, cat si reprezentantul vamal al acestuia) sa depuna declaratia vamala (de import sau de export) la un singur birou vamal, respectiv cel responsabil de aria unde acestia sunt stabiliti, chiar daca marfurile urmeaza sa fie prezentate fizic la alte birouri vamale din tara (de interior).

Astfel, in contextul noilor masuri de fluidizare, procedura va permite ca timpii de stationare a transportatorilor sa se injumatateasca, fiind eliminata necesitatea efectuarii tranzitului vamal. Pana acum, transportul astepta de doua ori: o data la intrarea in tara pentru deschiderea tranzitului, apoi la destinatie pentru inchiderea tranzitului si pentru vamuirea marfurilor.

Procedura se aplica tuturor regimurilor vamale, cu exceptia tranzitului. Totodata, produsele accizabile care intra sub incidenta regimului de antrepozitare si a regulilor privind deplasarea/primirea in regim suspensiv de accize, precum si produsele militare supuse regimului de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni nu pot face obiectul procedurii.  

Concluzie
Reducerea timpilor de vamuire a marfurilor este benefica pentru toti agentii economici din Romania, importatorii si exportatorii mai precis, si implicit pentru consumatorii finali. O zi economisita, in medie, la fiecare livrare, timp in care transportatorul asteapta in camion in fata vamii, va produce efecte in cascada asupra tuturor jucatorilor: distante mai scurte de transport, camioane care nu vor mai intra in orasele mari pentru vamuire, consum mai mic de carburant, reducerea poluarii din marile orase.  

Nivelul de utilizare a simplificarilor vamale si gradul de familiarizare a agentilor economici cu acestea atesta maturitatea procesului de vamuire a marfurilor dintr-o tara.  

O utilizare de 10% a acestora in Romania comparativ cu 65% media la nivelul UE ne arata ca, in Romania, vamuirea se face inca in mod traditional, pe hartie, fata in fata cu agentul vamal la peste 1 milion de declaratii. Aceeasi concluzie rezulta si din ponderea societatilor certificate ca Operatori Economici Autorizati (AEO): in Romania avem aproximativ 200, comparativ cu Germania, de exemplu, unde sunt peste 6000.

Autor: Mihai Petre (foto), Partener Asociat, Asistenta Fiscala si Juridica, EY Romania

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.