Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 62 vizitatori și nici un membru online

Studiu EY Romania: Sustenabilitatea va juca un rol important in redresarea companiilor

Rolul pe care il are sustenabilitatea in strategia de dezvoltare a companiilor incepe sa devina tot mai bine definit la nivelul managementului, fie ca este vorba de gestionarea impactului general pe care il are activitatea companiei, fie despre crearea de valoare pe termen lung pentru partile interesate. Conform studiului derulat de EY Romania “Sustenabilitate si investitii responsabile in contextul COVID-19“, 80% dintre respondenti afirma ca integrarea sustenabilitatii in procesul decizional are un impact pe termen lung asupra performantei operationale.

In privinta investitiilor responsabile, bazate pe criterii legate de factorii de mediu, sociali sau de guvernanta corporativa (factorii ESG: environmental, social and governance), reprezentantii mediului de afaceri nu prevad insa o schimbare substantiala pentru piata din Romania: aproape jumatate (49%) dintre respondenti se asteapta la o crestere minora a investitiilor sustenabile, iar 18% afirma ca nu pot estima ce se va intampla dupa epidemia COVID-19 cu acest tip de investitii.

Laura Ciobanu (foto), Manager, Schimbari Climatice si Sustenabilitate, EY Romania: “Factorii ESG si valoarea pe termen lung pot fi considerati doua fete ale aceleiasi monede, sunt interdependenti. Lumea se schimba, iar aceste schimbari pot afecta rapid mediul de afaceri, asa cum am observat recent. Este important ca societatile sa inteleaga faptul ca includerea principiilor de sustenabilitate in procesele decizionale poate contribui la crearea unui avantaj competitiv, raspunzand in acelasi timp la presiunea partilor interesate privind adoptarea practicilor de responsabilitate sociala. Acceptarea acestei tendinte va presupune o serie de schimbari in cultura organizationala, in procesele si tehnologiile existente, insa, pe termen lung, aceste eforturi pot duce la crearea de noi oportunitati, la imbunatatirea performantelor, dar si a reputatiei companiei.”

Sustenabilitatea in mediul de afaceri din Romania
Odata cu introducerea legislatiei privind protejarea mediului, siguranta si protectia angajatilor si a comunitatilor, precum si obligativitatea raportarii nefinanciare, conceptul de sustenabilitate a devenit din ce in ce mai popular, in ton cu dialogul purtat la nivel global pe tema dezvoltarii sustenabile.

In Romania, raportarea aspectelor nefinanciare este reglementata prin Ordinul nr. 1802/2014, care include modificarile aduse prin Ordinul MFP nr. 1938/2016 si Ordinul MFP nr. 3456/2018, si prevede obligativitatea companiilor cu peste 500 de angajati de a raporta informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita.

Conform sondajului derulat de EY, aproape 74% dintre respondenti sustin ca integrarea principiilor de sustenabilitate in strategia de business si managementul operatiunilor este o prioritate pentru companiile pe care le reprezinta.

Peste 43% dintre companiile respondente cu mai putin de 500 de angajati raporteaza deja aspecte non-financiare. Din categoria intreprinderilor cu peste 500 de angajati, 85% dintre companiile respondente publica un raport de sustenabilitate/ declaratie nefinanciara, avand in vedere ca indeplinesc criteriul de obligativitate.

Aproximativ 80% dintre respondenti considera ca factorii de mediu, sociali sau de guvernanta corporativa sunt luati in considerare atunci cand companiile lor iau decizii in ceea ce priveste managementul operational si strategia de investitii. 10% afirma ca factorii ESG nu reprezinta un element important pe agenda strategica a companiilor din care provin.

In contextul noii pandemii, cel mai important factor ESG luat in considerare de catre respondenti este „sanatatea si siguranta la locul de munca”, fiind prioritar pentru aproape trei sferturi dintre profesionistii cu putere de decizie din cadrul companiilor.

Pe urmatoarele locuri ca importanta se situeaza „transparenta decizionala” (40%), „eficienta energetica” (29%) si „impactul general al activitatii companiilor asupra mediului” (27%).

Pe ultimele locuri se afla „evaluarea furnizorilor pe criterii de mediu si sociale”, „libertatea de asociere a angajatilor” si „protejarea biodiversitatii”.

Cum va influenta pandemia strategia de sustenabilitate a companiilor din Romania?
Peste jumatate din respondenti (52%) afirma ca epidemia COVID-19 a determinat o regandire a strategiei de business pentru companiile pe care le reprezinta, sustenabilitatea jucand un rol in redefinirea prioritatilor pe termen lung.

Pentru 20% dintre respondenti, noua epidemie nu a determinat o schimbare a strategiei de business, iar pe 28% criza COVID-19 i-a determinat sa faca schimbari strategice la nivelul companiilor lor, insa sustenabilitatea nu a avut un rol in acest proces.

Proiectele de implicare in comunitate reprezinta una dintre modalitatile prin care companiile pot integra sustenabilitatea in activitatea lor, avand astfel un impact pozitiv la nivel social si generand valoare pe termen lung. Volumul activitatilor de implicare in comunitate ale companiilor private este, insa, in mare parte, determinat de bugetul anual alocat catre proiecte CSR, direct influentat, la randul sau, de profitul anual al fiecarei companii.

Investitiile sustenabile joaca si ele un rol in strategia de dezvoltare sustenabila a companiilor si pot varia ca volum in functie de domeniul de activitate. In aceasta privinta, epidemia COVID-19 a generat o crestere a bugetelor de sustenabilitate, in special pentru companiile care directionau peste 10% din bugetul anual in activitati de implicare in comunitate si pentru investitii responsabile.

Pentru companiile care alocau intre 0% si 10%, se pot observa stagnari sau reduceri ale bugetelor de sustenabilitate, ilustrand vulnerabilitatea companiilor cu bugete anuale mai mici.

Cele mai populare investitii responsabile in randul respondentilor sunt cele directionate pentru eficienta energetica, tehnologii care reduc impactul de mediu si achizitii responsabile. Peste 60% dintre profesionistii cu putere de decizie chestionati sustin alocarea de fonduri la nivelul companiilor lor pentru aceste tipuri de investitii.

Reducerea amprentei de carbon, precum si dezvoltarea de produse si servicii destinate incluziunii sociale si grupurilor dezavantajate ocupa locuri secundare, fiind considerate mai putin atractive de catre respondenti si companiile pe care le reprezinta.

Ce rol va juca sustenabilitatea post-pandemie?
Este inca incert in ce masura sustenabilitatea va juca un rol central in revenirea economica post-pandemie si ce principii de sustenabilitate vor lua in considerare companiile romanesti pentru investitiile viitoare. Insa, la nivel operational, sustenabilitatea pare sa devina un element tot mai important.

Epidemia COVID-19 poate reprezenta un moment important pentru companiile romanesti, in care pot intelege provocarile atipice ale prezentului si se pot replia strategic pentru a se dezvolta sustenabil, creand valoare pentru toti stakeholderii.

Catalog

AFCAR 2019 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.