Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 61 vizitatori și nici un membru online

Remodelarea operatiunilor este importanta pentru revenirea din criza

Domeniul taxelor este cel mai vizat in general si cu atat mai mult in momente de criza. Luarea unor masuri la nivel guvernamental poate sa blocheze sau sa disloce blocaje din mediul de business. Dar la nivel de companie top managerii au nevoie sa remodeleze operatiunile ca sa pregateasca organizatia pentru revenire.

Restructurarile operationale prezinta oportunitati clare de integrare a structurilor fiscale in activitatea operationala a companiei. Preturile de transfer ar trebui sa reprezinte un element cheie in obtinerea unor noi obiective operationale de afaceri. Strategiile de planificare fiscala care influenteaza locatia in care se desfasoara activitatile, pot de asemenea sa creeze oportunitati.

Pregatirea abordarii si a strategiei fiscale a unei companii este esentiala, mai ales acum cand sistemele fiscale sunt in centrul masurilor de ajutor economic. Fie ca este vorba despre masuri privind amanarea termenelor de depunere si plata pentru impozitele pe venit si cele privind taxele indirecte, sau ca este vorba despre depunerea documentelor de calificare pentru masurile mai largi de scutire de la plata anumitori impozite, toate aceste masuri sunt concepute pentru a oferi un colac de salvare companiilor ca sa treaca cu bine prin aceasta criza fara precedent.

Cu toate acestea, ele pot fi utile numai daca organizatiile au o privire de ansamblu asupra operatiunilor lor ca sa solicite cel mai potrivit tip de ajutor si sa-l valorifice in beneficiul revenirii.

Aplicarea diverselor tratamente fiscale necesita o investitie de timp si efort. De exemplu, pentru a rezolva problema preturilor de transfer, o companie trebuie sa constientizeze factorii care aduc valoare adaugata si contributiile economice pe care le aduc partile afiliate din cadrul grupului, inclusiv modul in care acesti factori diferentiaza compania de principalii sai competitori de piata. De aceea este utila colaborarea cu o companie de consultanta care sa acopere aceste nevoi.

Viteza cu care au fost adoptate masurile de stimulare fiscala ca raspuns la COVID-19 ne reaminteste inca o data cat de rapid se poate schimba peisajul fiscal. Si intrucat o mare parte din legislatia privind stimularea de urgenta a revenirii economiei se bazeaza pe mecanisme fiscale, este probabil ca legislatia in domeniu sa continue sa ramana fluida.

In plus, presiunea de a fi la curent cu transformarea digitala si cu tehnologia este implacabila - si costisitoare - intr-un moment in care multe companii sunt supuse presiunii costurilor, ca parte a propriilor planuri de recuperare financiara din socul economic produs de pandemie.

Pe masura ce companiile se stabilizeaza, functiile fiscale si financiare vor fi solicitate sa joace un rol si mai puternic in a ajuta companiile sa-si stabileasca urmatorii pasi din planul de revenire. Transformarea modelului de operare poate ajuta la reducerea costurilor generale, la controlul cheltuielilor imprevizibile necesare digitalizarii si la redirectionarea resurselor interne catre activitati mai strategice. Poate reorienta investitiile spre oameni si tehnologiile atat de necesare pentru a tine pasul cu o lume in continua schimbare.

Pentru reevaluarea modelului lor de operare, companiile ar fi bine:
- Sa isi examineze modelul de operare fiscala si financiara actual si sa-si stabileasca prioritatile organizatiei in ceea ce priveste controlul costurilor, crearea valorii si gestionarea riscurilor, pentru a intelege modul in care functia fiscala si financiara contribuie la strategia generala de afaceri. Dupa ce aceste prioritati sunt clare sunt mai usor de identificat disfunctionalitatile dintre oameni, procese si tehnologie si luarea deciziei privind sustenabilitatea modelului actual.

- Sa-si stabileasca ce capacitati sa dezvolte. Mentinerea activitatilor fiscale si financiare in interior necesita, in general, un anumit grad de transformare interna pentru instruirea persoanelor existente, optimizarea proceselor fiscale generale si tehnologiei. Dar decidentii trebuie sa fie siguri ca le pot efectua cu eficienta si control. Alte sarcini de rutina pot fi mai bine realizate folosind o platforma tehnologica de ultima generatie, detinuta de un furnizor de servicii competent.

- Sa gaseasca mixul potrivit de tactici. Multe companii vor decide ca o abordare hibrida este potrivita pentru ele, acolo unde decid sa continue sa detina anumite functii fiscale si financiare pe care le considera critice, concomitent cu furnizarea prin asociere cu terti a altora. Abordarea hibrida potrivita poate imbunatati atat eficacitatea, cat si eficienta, oferind in acelasi timp oamenilor lor timp sa se concentreze pe activitati care cresc profitabilitatea.

Pentru companiile care au integrat in modelul lor de operare aportul functiei de planificare fiscala, reducerea timpului pentru activitati de rutina si realocarea acestuia pentru gasirea de strategii ce vizeaza strategii mai largi va fi si mai importanta in timpul recuperarii post-pandemice.

Autor: Florentina Susnea (foto), Managing Partner, PKF Finconta

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.