Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 353 vizitatori și nici un membru online

Startup de crestere pentru companiile mari

Recesiunile sunt adesea perioade de inovatie si, surprinzator poate pentru unii, de investitie. Dar cresterea interesului directorilor generali pentru dezvoltarea companiilor ar putea arata ca marile companii au iesit la cumparaturi de sau au pornit start-up-uri. Este bine cand este asa, doar ca si atunci cand se intampla procentul decidentilor care reusesc sa-si creasca companiile este mic.

Potrivit unui studiu McKinsey doar 24% dintre companiile care s-au lansat in ultimii 10 ani sunt companii mari si viabile astazi. Cu toate acestea companiile care dau prioritate construirii de afaceri tind sa creasca mai repede decat competitia, raspund cu o rezilienta mai mare la volatilitate si socuri economice si, pe masura ce castiga experienta in construirea de afaceri, reusesc sa aiba mai mult succes.

Aproximativ 74% dintre companiile care au ales demararea unui start-up ca strategie principala de crestere au inregistrat rate de crestere peste media industriilor lor.

Cauzele reusitei sau insuccesului sunt multiple: determinant pentru rezultat ramane leadership-ul. Acesta este diferentiatorul cel mai important pentru reusita construirii oricarei companii noi. In fond in spatele rezultatelor sunt oamenii, conducerea si deciziile pe care aceasta le ia. Prin deciziile luate, atat in plan strategic cat si operational, lideri modeleaza si inspira actiunile angajatilor.

Oricat de neevident uneori, adevarul performantei companiilor tine de leadership. Potrivit aceleiasi surse 52% dintre directori considera ca demararea de start-up-uri este o prioritate pentru crestere. Valoarea este maximizata atunci cand cel care o detine sau o conduce poate genera cele mai mari fluxuri de numerar.

Multe firme cu capital de risc cred ca nimic nu conteaza la fel de mult ca antreprenorul/decidentul si echipa care conduce noua afacere. Spre deosebire de acestea companiile-mama, asemenea unui parinte care isi creste copilul, ofera companiei pe care o construieste sprijin continuu pentru dezvoltare. Ii da finantare, ii da informatie, ii transfera cunostinte si identitatea de brand, ii da oameni care sa o orienteze corespunzator pentru a avea succes de piata. Si tocmai aceasta asistenta ii da avantaj competitiv fata de start-up-rile de sine statatoare.

Ce asteapta companiile mama? Recompensa veniturilor suplimentare, a noilor produse, servicii si modele de business. Sunt acestea usor de obtinut? Nimic nu garanteaza reusita. Este dificil de reconciliat stabilitatea si uneori inertia de operare a unei companii mari cu agilitatea unui start-up. Si tocmai aici intervine importanta leadership-ului. Liderul unei companii mari are de depasit obstacolele interne individual dar si la nivel de companie ca sa porneasca proiectul unui start-up. Daca mai este si listata, compania-mama este pandita de suspiciunea investitorilor ca modelul de business in care si-au bagat banii nu mai este actual. Prin urmare liderul are dilema demararii, sau nu, a construirii unui start-up.

De unde sa fie luat liderul care incepe proiectul unui start-up cu asistenta unei companii-mama? Ei bine datele McKinsey arata ca in 2 din 3 cazuri liderul startup-lui provine din interiorul organizatiei. Este bine? Este rau? Nu stim. Ce stim este ca procentul de reusita este scazut, cum spuneam la inceput.

Poate ca, marcat de inertiile unei organizatii dominante in piata, liderul de start-up provenit din organizatia-mama nu mai adaptabilitatea si dorinta de reusita provenita dintr-un instinctul de supravietuire la care te obliga conducerea unui start-up.  

Se intampla deseori ca interfata cu compania-mama este importanta pentru cablarea la realitatea interna a acesteia, accesarea persoanelor si resurselor relevante pentru dezvoltarea proiectului de start-up asociat companiei-mama. De aceea gestionarea cu succes a provocarii sta in identificarea unei persoane cu spirit intraprenorial, cineva cu un impuls extraordinar pentru dezvoltarea proiectului, instinct de vanzare si o dorinta, chiar de fronda, fata de retetele patinate ale trecutului.

• Unii lideri de start-up adauga valoare prin legaturi cu alte activitati din portofoliul lor, cum ar fi utilizarea canalelor de vanzari deja stabilite pentru a ajunge la clienti noi sau partajarea unei infrastructuri de productie existente.
• Alti lideri adauga valoare prin replicarea unor abilitati distinctive precum excelenta operationala sau de marketing.
• Unii adauga valoare oferind o mai buna guvernanta si stimulente pentru echipa de management.
• In cele din urma, altii adauga valoare prin relatii distincte pe care le intretin la nivel guvernamental, autoritati de reglementare sau clienti.

Demararea de startup-uri ofera o oportunitate unica companiilor-mama: mixul dintre intelepciunea si resursele unei companii consacrate cu agilitatea si potentialul de crestere rapida ale unui start-up.

Aceasta este o combinatie cu potential semnificativ de succes. Diversificarea veniturilor, accelerarea cresterii organice, inovatia sau raspunsul rapid la nevoile in schimbare ale clientilor sai vechi si noi sta uneori in decizia liderilor companiilor-mama de a porni un start-up.   

Autor: Constantin Magdalina (foto), Expert, Tendinte si tehnologii emergente

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.