Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 293 vizitatori și nici un membru online

Studiu Valoria: 67% dintre companii mizeaza pe eficientizarea portofoliului de produse/servicii si a canalelor de vanzare pentru a creste in 2021

Noua editie a studiului „Evolutia afacerilor din Romania” realizat de Valoria in parteneriat cu Doingbusiness.ro aduce perspectiva modului in care managerii prognozeaza evolutia afacerilor in anul 2021.

„Fata de editia de la inceputul anului 2020, cercetarea din 2021 indica atitudinea rezervata a companiilor privind evolutia cifrei de afaceri, a profitului si investitiilor. Totusi managerii si directorii executivi se astepta ca anul 2021 sa fie mai favorabil pentru afaceri comparativ cu anul 2020. Chiar daca vom vedea o revenire diferentiata a diferitelor sectoare de activitate, raman foarte solicitate transportul, logistica, IT-ul, comunicatiile, deoarece s-a schimbat modul de consum si modul de viata.”, spune Constantin Magdalina (foto stanga), Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al cercetarii.

Prognoza privind evolutia cifrei de afaceri

Fata de prognozele de la inceputul anilor 2019 si 2020, perspectiva de crestere a companiilor este mai rezervata in 2021. Dintre companiile respondente 22% in 2021, fata de 11% in 2020, se asteapta la cifre de afaceri mai mici, iar 13% in acest an, fata de 4% anul trecut se asteapta la stagnare. Totusi, 21% dintre companii prognozeaza ca cifra lor de afaceri sa creasca cu 5%-10%, urmate de 16% care au bugetat o crestere de 10%-20%. Pe de alta parte, procentul companiilor care se asteapta la cresteri de peste 20% scade de la 18% in 2020 la 12% in 2021.

La nivel de industrii, o crestere a cifrei de 10%-20% este previzionata de 29% dintre  companiile de productie industriala, 25% dintre firmele de servicii profesionale, 39% dintre firmele de IT si de 49% dintre cele din industria farmaceutica.

Prognoza privind evolutia profitului

Previziunile privind evolutia profitului de la inceputul anului 2021 se aliniaza tendintei privind cifra de afaceri, fiind mai pesimiste. Desi 26% dintre companii (fata de 25% anterior) se asteapta ca profitul lor sa creasca cu 1%-5% in acest an, vedem o scadere semnificativa pe palierul 10%-20% de la 25% in 2020 la 15% in 2021. De asemenea scade procentul companiilor care spun ca profitul lor va creste cu peste 5%-10%, de la 26% in 2020 la 18% in 2020. Din pacate, procentul companiilor care prevad o scadere a profitului aproape se dubleaza, de la 10% in 2020 la 22% in 2021.

La nivel de industrii, o crestere a profitului de 10%-20% este prognozata de 38% dintre firmele de comert, 34% dintre cele din agricultura si alimentatie, si de 55% de cele din industria farmaceutica si de sanatate.

Prognoza privind evolutia investitiilor

Din rezultatele analizei observam ca aproape se tripleaza procentul companiilor care spun ca isi vor reduce investitiile, de la 6% in 2020 la 17% in 2021. Mai mult, procentul firmelor care spun vor creste investitiile cu 10%-20% este acum de 10% comparativ cu 16% anul trecut, iar procentul celor care spun vor creste investitiile cu 5%-10% scade de la 24% in 2020 la 19% in acest an.  

La nivel de industrii, cele mai multe firme de servicii profesionale (42%), din industria farmaceutica (57%) si transporturi (33%), spun ca vor creste investitiile cu 10%-20% in acest an.

Prognoza privind evolutia numarului de angajati si a salariilor

In 2021, 26% dintre companiile respondente nu se asteapta la nici o crestere a numarului de angajati, fata de 25% in anul 2020 si 26% in 2019. La acest inceput de an 22% dintre companii, fata de 23% in 2020 si 27% in 2019, spun ca se asteapta ca personalul lor sa creasca intre 1%-5%, iar 6% dintre companii, fata de 12% in 2020 si 10% in 2019, se asteapta ca numarul lor de angajati sa creasca intre 10% si 20%. Din pacate, datele arata ca procentul companiilor care vor reduce din numarul de angajati creste de la 13% in 2020 la 28% in 2021.

Totodata rezultatele studiului arata ca 23% dintre firmele de constructii si imobiliare, 34% din tehnologia informatiei, 32% din agricultura si alimentatie, 29% din telecomunicatii si 37% dintre companiile din industria farmaceutica si sanatate estimeaza cresteri ale numarului angajatilor de 5%-10% in acest an.

La inceputul anului 2021, 36% dintre companiile respondente nu previzioneaza cresteri salariale, maximul ultimilor 5 ani. In schimb creste de la 2% in 2020 la 11% in 2021 procentul companiilor care spun ca vor reduce salariile in urmatoarele 12 luni. Mai mult, scade de la 82% la 53% procentul companiilor care spun ca vor face cresteri salariale in 2021. Pe de alta parte, 52% dintre firmele din productie industriala, 49% din comert, 39% din telecomunicatii vor creste salariile cu 1%-5%.  

Top 5 provocari si oportunitati

Cele mai importante provocari pentru companii la inceputul anului 2021 sunt urmatoarele: dezvoltarea afacerii (71%), cresterea costurilor (67%), fluxul de numerar (58%), cresterea concurentei (46%) si schimbarea comportamentelor consumatorilor (43%).

Cele mai importante oportunitati ale anului 2021 pentru companiile romanesti sunt urmatoarele: realizarea de noi produse/servicii si accentul pe inovare (56%), digitalizarea si  automatizarea (43%), extinderea pe piata unica europeana (38%), masurile guvernului de redresare economica (35%) si piata in crestere (27%).

Prioritatile strategice ale companiilor

Principalele trei prioritati strategice ale companiilor respondente la inceputul anului 2021 sunt urmatoarele: eficientizarea portofoliului de produse si/sau servicii si a canalelor de vanzare (67%), imbunatatirea relatiilor si loializarea clientilor (61%) si consolidarea situatiei financiare a companiei (55%).

Mai mult, directorii executivi si managerii companiilor respondente spun ca principalele trei masuri care ar conduce la imbunatatirea mediului de afaceri din Romania sunt: digitalizarea institutiilor statului (78%), stabilitatea politica si fiscala (71%) si acordarea de facilitati si grant-uri (63%).  

„Raspunsurile directorilor executivi cu privire la perspectivele de crestere ale companiilor pe care le conduc indica o perspectiva rezervata. Comparativ cu rezultatele din 2020 ale cercetarii Evolutia afacerilor din Romania, cele din 2021 releva dublarea procentelor companiilor care se asteapta la scaderi ale cifrei de afaceri, profitului si numarului de angajati si triplarea celor care prevad scaderea investitiilor. Asadar, ce va creste cel mai putin in 2021? Salariile si investitiile. Ce va scadea cel mai mult in 2021? Numarul angajatilor si profitul.”, spune Dumitru Ion (foto dreapta), CEO Kompass Romania si Doingbusiness.ro, co-autor al studiului.

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

 


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2021 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.