Consulting Jobs

Cumpanasu Partners is looking for talented versatile attorneys

Cumpanasu Partners is currently expanding its cons...

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 240 vizitatori și nici un membru online

Mircea Jinga, Managing Partner Jinga Maravela & Asociatii: “O casa de avocatura «full service» este capabila sa livreze un produs complet, care sa asigure un nivel ridicat de protectie si expertiza“

Dle Mircea Jinga, vorbim azi de casa de avocatura Jinga Maravela & Asociatii. Ce schimbari aduce noua titulatura?

In primul rand, o echipa considerabil mai puternica. Ma refer in special la cei trei noi parteneri, respectiv Gelu Maravela si Alina Popescu, fosti parteneri in cadrul Musat & Asociatii si avocati recunoscuti pe piata de business pentru nenumaratele proiecte de mare anvergura pe care le-au coordonat cu succes, precum si Marius Patrascanu, fost senior associate in cadrul Musat & Asociatii, care este apreciat de un mare numar de companii de stat si private pentru asistenta acordata acestora de-a lungul timpului. De altfel, anul acesta ne-am si dublat numarul de avocati, recrutand la toate nivelurile (junior associate, associate si senior associate) si intentionam sa crestem in continuare.
Totodata, in aceasta noua formula am demarat proiectul Jinga Maravela Tax Advisory, o entitate specializata care ofera toata gama de servicii in materia de consultanta fiscala sub coordonarea lui Alexandru Boboc, fost senior tax manager in cadrul PwC si consultant cu experienta deosebita, care a lucrat inclusiv in cadrul biroului Deloitte de la Londra.
Nu in ultimul rand, asocierea cu echipa lui Gelu Maravela ne-a determinat sa ne deschidem mai mult catre presa si sa incepem sa facem cunoscute publicului larg realizarile pe care le-am avut in cei peste 8 ani de la infiintarea firmei, si care pana in prezent erau cunoscute doar la nivelul mediului de business, de catre partenerii cu care ne-am intalnit in numeroase tranzactii si proiecte.

Prin ce se individualizeaza noul brand de alte firme de avocatura din piata locala? Cum se va pozitiona si care sunt obiectivele pe care le veti aborda pentru urmatoarea perioada?

Clientii ne cunosc si ne apeciaza pentru orientarea pragmatica, pro-business. Nu vom fi niciodata avocatii care vor pune bete in roate unei tranzactii sau care se vor multumi sa insire teorii de drept intr-un limbaj tehnic care sa nu fie pe intelesul clientului sau fara a oferi o solutie practica. Astfel, ajungem sa dezvoltam relatii foarte apropiate cu clientii nostri, bazate pe incredere si respect reciproc, intrucat intelegem foarte bine ca rolul nostru este in primul rand acela de a-i sprijini si de a-i ajuta sa se dezvolte, iar eforturile noastre sunt canalizate in acest sens. Spre exemplu, cautam intotdeauna sa intelegem business-ul clientului si prioritatile comerciale, astfel incat aspectele juridice sa fie structurate pe cat posibil in jurul acestora, si nu invers. Nu in ultimul rand, avem o politica de onorarii flexibila, care se poate mula pe nevoile, asteptarile si posibilitatile clientilor ceea ce e foarte benefic pentru relatia avocat – client.

"Sunt cazuri in care tranzactiile cad sau sunt intarziate considerabil, urmare a excesului de zel al avocatilor"

Care sunt atuurile pe care ar trebui sa le detina un bun avocat de business?

O foarte buna cunoastere si intelegere a mediului de business este esentiala, atat din perspectiva modalitatii de abordare/structurare a lucrarilor si a implicatiilor juridice aferente, cat si din aceea a identificarii potentialelor sectoare de dezvoltare a firmei. Pe de alta parte, un avocat de business trebuie sa stie sa separe riscurile majore pentru client sau de cele care pot fi gestionate sau asumate in vederea incheierii unei tranzactii sau implementarii unui proiect. Dupa cum stim cu totii, sunt cazuri in care tranzactiile/proiectele cad sau sunt intarziate considerabil, urmare a excesului de zel al avocatilor, care se blocheaza in tehnicalitati pentru care un avocat de business experimentat poate gasi foarte usor o solutie.

Credeti ca o casa de avocatura performanta trebuie sa aiba avocati specializati pe o singura nisa sau e de preferat sa acopere cat mai multe arii de competenta?

Sunt modele de firme de avocatura – asa-numitele «buticuri» – care se axeaza pe una sau doua arii de nisa. Acest model poate functiona foarte bine pe pietele dezvoltate, care genereaza un volum de business considerabil. Cu toate acestea, consider ca adevarata performanta profesionala poate veni numai atunci cand o firma de avocatura este capabila sa ofere servicii intr-un numar cat mai mare de arii de practica. Motivul este evident acela ca, de cele mai multe ori, un proiect nu poate fi analizat exclusiv din perspectiva unei materii de drept. In marea majoritate a cazurilor, este necesara interventia unei echipe de avocati cu specializari multiple. Pentru a da cel mai simplu exemplu, in functie de continut, redactarea unui contract comercial poate necesita cunostinte de drept fiscal, concurenta, proprietate intelectuala, arbitraj international etc. pe langa cele strict de drept comercial/civil. O firma «full service» va fi prin urmare capabila sa livreze un produs complet, care sa asigure un nivel ridicat de protectie si expertiza.

Credeti ca mediul de business constientizeaza din ce in ce mai mult importanta consultantei juridice permanente sau apeleaza in continuare in ultimul moment? Cat de importanta este asistenta specializata in aceasta perioada dificila, de instabilitate economica si fiscala?

In ciuda dificultatilor financiare prin care trece intreaga economie din Romania constat, cu placere de altfel, ca mediul de business este din ce in ce mai receptiv la nevoia de a consulta un specialist din domeniul juridic. A preveni este in general mult mai ieftin decat a repara, si din ce in ce mai multe companii realizeaza acest aspect. Din pacate insa, exista inca impresia ca un proiect dat pe mana avocatilor se poate bloca in discutii interminabile pe teme juridice, ceea ce nu este cazul atunci cand ai alaturi un bun profesionist. De asemenea, exista intotdeauna o temere legata de buget si potentiale facturi exagerate pentru servicii juridice. Aici insa intervine capacitatea unui avocat de a structura onorariul si activitatile juridice in functie de bugetul clientului, complexitatea si valoarea tranzactiei, de a oferi estimari realiste cu privire la costuri inca de la inceputul proiectului si de a nu “umfla” facturile peste valoarea reala a serviciilor. Avand in vedere aceste aspecte, clientii nostri se simt mult mai confortabil sa ne solicite serviciile.

Ce strategie de atragere de noi clienti veti adopta?

Strategia noastra este bazata pe principii care pot parea evidente: calitate, promptitudine, responsabilitate, dinamism, flexibilitte, abordari pragmatice, o buna cunoastere mediului de business, precum si implicare in recomandari si solutii ce separa pentru client riscurile majore de riscurile minore si comensureaza/ajusteaza in acelasi timp bugetele de resurse, energii si timp ale clientului in legatura cu un anumit proiect. Secretul, evident, consta in modul de implementare a acestei strategii. Aici se face diferenta.

Care dintre ariile dvs de competenta au fost cele mai solicitate de-a lungul activitatii si care au generat cele mai mari profituri?

Ariile de practica ce ar sustine aceasta cifra ar fi M&A, care are cea mai mare pondere in activitatea firmei, consultanta de zi cu zi, precum si mandatele din energy, real estate, pharma & healthcare si litigii. Avem, de asemenea, proiecte de concurenta si proprietate intelectuala pentru cativa clienti mari.

Ce pondere ocupa clientii straini si romani in portofoliul dvs si din ce domenii economice provin?

80% clienti straini, 20% clienti romani. Domeniile economice sunt variate, precum: industria automoto, industria constructoare de material rulant, siderurgie, echipamente medicale, green energy, FMGC, medicamente, agricultura etc.

Cum estimati ca vor evolua afacerile firmei in 2013, comparativ cu 2012, in privinta cifrei de afaceri si a marjei de profit?

Va fi cu siguranta o crestere considerabila. Pentru primul an in noua formula ne-am propus o cifra de afaceri in jurul a 1,2 milioane EUR. Pana la aceasta data, acest target s-a dovedit a fi cat se poate de realist.

"Experienta ne-a invatat sa ne ferim de orgoliile profesionale exacerbate si de persoanele care se cred atotstiutoare"

Ce profile de candidati cautati pentru a fi eligibili sa intre in firma dvs de avocatura?

Avocati bine pregatiti profesional, vorbitori fluenti de limba engleza si eventual a unei a doua limbi straine, cu aspiratii inalte de evolutie profesionala si dornici de a depune eforturi sustinute in vederea extinderii constructiei in care ne-am angrenat – aceea a unei firme dinamice, extrem de competitive si cu o atmosfera de lucru prietenoasa. Ceea ce ne aduce la un punct foarte important – cautam oameni de caracter, care sa fie capabili sa se integreze in echipa si sa trateze cu acelasi respect oamenii cu care lucreaza, de la personalul auxiliar pana la managing partner. Desi avem o politica foarte deschisa in privinta promovarii individuale a avocatilor si calea catre parteneriat este deschisa, experienta ne-a invatat sa ne ferim de orgoliile profesionale exacerbate si de persoanele care se cred atotstiutoare.

Cum vedeti urmatorii 2-3 ani pentru piata avocaturii de business din Romania si, implicit, pentru societatea pe care o conduceti?

In ceea ce priveste valoarea, piata avocaturii de business din Romania este, de ceva vreme, la un nivel constant. De asemenea, cred ca ne vom consolida si reaseza in esaloanele doi si trei. In acest context, politica noastra este sa continuam sa ne dezvoltam ariile de practica, sa ne consolidam echipele astfel incat sa fim pregatiti pentru cresterea economica ce va veni si reasezarea jucatorilor din piata de business, care se va intampla fara doar si poate in urmatorii 3 – 5 ani.

Interviu realizat de Carmen Dochita & Emanuel Paun

Catalog

AFCAR 2024 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta

Kapital Minds logo portal

 

 

 

Relians logo portal

 

 Modular Services logo alb portal

 

 

 

 

 

Vialto logo portal bun

 

 

Dynamic Learning logo bun portal

 

Vertik logo nou portal

 

 

 

Auditcont Exal logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trusted Advisor logo portal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accace logo 23

 

 

 

 

 

Wolftheiss logo 23

 

 

 

 

 

 Bondoc logo 2025 portal

 

 

 

 

 


 

 

Horvath logo 2021

 

 

PKF logo 2023 portal

 

Consult Afaceri logo portal

 

 


Valoria logo2 

 

 

  

 

 

   

 

 

 

     

prospect logo

 

 

Copyright © 2025 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.