Consulting Jobs

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Insolventa

CUMPANASU INSOLVENCY recruteaza Practician in Inso...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Middle Level Lawyer ...

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer

CUMPANASU PARTNERS recruteaza Senior Lawyer cu exp...

Cumpanasu Partners is looking for experienced lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Cumpanasu Partners is looking for new lawyers

Cumpanasu Partners is looking for lawyers experien...

Reff & Asociatii isi deschide portile pentru viitorii profesionisti

Reff si Asociatii SCA, societatea de avocati repre...

Duncea Stefanescu is recruiting experienced lawyer and junior lawyer

Experienced Lawyer, Advisory Requirements- full...

It’s your career. Where will you take it?

Experienced Lawyer with Reff & Associates Real...

Cumpanasu si Dejescu recruteaza avocati

CUMPANASU si DEJESCU recruteaza avocati pentru niv...

Premium Brands

Mihai Marcu, Presedinte: “MedLife acopera toate zonele de activitate medicala”

Dle Presedinte Mihail Marcu, cum se prezinta in 2012 business-ul MedLife? La ce nivel s-a ajuns din punct de vedere financiar, tehnic, logistic, uman? In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea...

Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group: "Nu vrem sa ne cumparam cota de piata, ci punem pret pe relatia cu clientul"

Interviu cu Michael Schmidt, Presedinte Automobile Bavaria Group Dle Presedinte Michael Schmidt, cine isi cumpara BMW in Romania? Un mic "portret robot" al celor care prefera aceasta marca.Conducat...

Radisson Blu – definitia luxului

Simtind pulsul capitalei, in inima orasului, Radisson Blu Hotel din Bucuresti este locul la care, tot mai des in ultima vreme cand se vrea a se organiza o intalnire de afaceri, un pranz, o cina sau ...

Bento Box - Un pranz rapid si complet, servit intr-un mod specific japonez

Restaurantul Benihana din incinta hotelului Howard Johnson are placerea sa prezinte cel mai nou concept al sau - Bento Box. Acesta vine in intampinarea persoanelor foarte ocupate, care nu au timp sa...

Noul Porsche Boxster vine in Romania din luna aprilie

Programat sa isi faca aparitia in martie pe podiumul elvetian al Salonului Auto de la Geneva, noua generatie Boxster este prezentata deja intr-un comunicat oficial. Porsche a prezentat a t...

Testimoniale

"In ceea ce priveste catalogul si portalul anuaruldeconsultanta.ro, apreciez in mod deosebit aparitia acestor produse media targetate care ne lipseau si care reusesc o monitorizare eficace si obiectiva a societatilor de profil din tara."
Avocat Ovidiu Pop, Partener Badita & Pop

"Nu putem decat sa ne bucuram sincer de succesul repurtat de publicatia si site-ul pe care cu atata minunata competenta le conduceti. Suntem onorati sa ne numaram printre colaboratorii dvs si va dorim sa cresteti constant pe aceasta piata atat de competitiva."
Raluca PUTUREANU, Marketing Specialist ROMINVENT S.A.

Avem 139 vizitatori și nici un membru online

EY Romania lanseaza un instrument de analiza sectoriala pentru estimarea valorii de piata a companiilor

EY Romania lanseaza un instrument de analiza sectoriala cu ajutorul caruia poate fi estimata valoarea de piata a companiilor din 10 sectoare de pe piata din Romania. Initiativa „Perspective de Evaluare”/ “Valuation Insights” este dedicata investitorilor, antreprenorilor, participantilor la piata in general, dar si tuturor partilor interesate de valoarea relativa a companiilor din urmatoarele sectoare: bunuri de consum si de larg consum, energie, servicii financiare, servicii medicale, produse industriale, tehnologia informatiei, materii prime, proprietati imobiliare, servicii de telecomunicatii si utilitati.

Florin Vasilica (foto stanga), Partener, Lider al departamentului de Strategie si Tranzactii, EY Romania: “Piata de fuziuni si achizitii incepe sa se dezghete treptat, ne asteptam sa aiba loc tranzactii si, in acest context, companiile sa isi doreasca o evaluare la zi a valorii lor de piata. Instrumentul dezvoltat de echipa EY ofera estimari utile atat investitorilor interesati, cat si reprezentatilor companiilor pentru dezvoltarea si convertirea viziunii strategice ale acestora in planuri concrete.”

Dezvoltat de Echipa de evaluare, analiza economica si modelare financiara (Valuation, Modeling and Economics - VME) din cadrul departamentului de Strategie si Tranzactii al EY Romania, acesta poate fi accesat in sectiunea site-ului EY “Valuation Insights”/”Perspective de Evaluare.

Instrumentul ofera estimari despre evolutia randamentului, dar si despre valoarea relativa in 10 sectoare, pe baza datelor inregistrate incepand cu 30 septembrie 2015 pana in prezent. Randamentul fiecarui sector a fost estimat prin determinarea costului capitalului propriu (pentru sectorul de servicii financiare) si al costului mediu ponderat al capitalului (pentru celelalte sectoare analizate). Mai multe detalii referitoare la metodologia de calcul sunt disponibile aici.

Valoarea relativa a fiecaruia dintre sectoarele analizate a fost estimata prin cuantificarea multiplicatorilor financiari, care reprezinta indicatori de evaluare folositi pe scara larga pentru evaluarea companiilor.

Conform principiului ca active similare sunt vandute pe piata la preturi similare, prin utilizarea unor multiplicatori rezultati dintr-o analiza a unui grup de companii comparabile si aplicarea asupra unor indicatori specifici companiei subiect, se poate obtine valoarea acesteia, dintr-o perspectiva de piata.

Datele care stau la baza acestor analize vor fi actualizate trimestrial pentru a oferi o perspectiva cat mai recenta asupra evolutiilor din sectoarelor vizate.

Analiza este fundamentata pe prelucrari de date generate de baza de date S&P Capital IQ si are in vedere un esantion de companii listate reprezentative din Europa (inclusiv Romania), aferente fiecarui sector analizat, asa cum sunt acestea clasificate de catre sursa. Mai multe detalii despre sectoarele analizate si principalii jucatori din cadrul fiecaruia sunt disponibile aici.

Principalele concluzii ale analizei Perspective de evaluare, disponibila pentru trimestrul al III-lea al anului 2020:

• Costul capitalului a inregistrat valori maxime (sau aproape de maxim) in prima jumatate a anului 2020 pentru majoritatea sectoarelor analizate

Ileana Gutu (foto dreapta), Partener Asociat, Evaluare, analiza economica si modelare financiara, EY Romania: “Pe fondul incertitudinii cauzate de criza Covid-19, sectoarele analizate au inregistrat valori maxime ale costului capitalului, prin comparatie cu ultimii 5 ani acoperiti de analiza noastra. Anterior anului 2018, evolutia randamentelor a fost una stabila, fiind urmata de un varf spre sfarsitul anului 2018 si o scadere aproape de minimul istoric pe parcursul anului 2019. Valorile ridicate observate la finalul anului 2018 au aparut si pe fondul tensiunilor aferente cadrului macroeconomic si a lipsei predictibilitatii legislative (de ex. OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare).”

Dupa fluctuatiile inregistrate in prima parte a anului curent, in trimestrul al III-lea se observa o tendinta descrescatoare pentru costul capitalului inregistrat de majoritatea industriilor, probabil si pe fondul reluarii activitatii economice.

Sectorul bunurilor de consum, al proprietatilor imobiliare si al materialelor, precum si serviciile financiare au inregistrat cea mai accelerata crestere a costului capitalului in 2020.

Atat in trimestru al III-lea 2020, cat si pe toata perioada analizata (5 ani), randamentele cele mai scazute au fost inregistrate pe piata de sectorul materiilor prime, sector care a prezentat si cele mai mici fluctuatii de-a lungul timpului.

• Valori minime istorice ale multiplicatorilor financiari pentru toate industriile

Incertitudinea de la finalul primului trimestru al anului 2020 a generat valori minime istorice ale multiplicatorilor financiari pentru toate industriile. Scaderea a putut fi observata la nivelul fiecarei categorii de multiplicator analizat, din fiecare sector si se datoreaza faptului ca asteptarile investitorilor erau foarte reduse in perioada mentionata.

Incepand cu trimestrul al II-lea 2020 si continuand cu trimestrul al III-lea, piata reflecta o revenire, multiplicatorii de piata apropiindu-se de valorile anterioare crizei generate de Covid-19.

Pentru sectorul serviciilor medicale si cel al proprietatilor imobiliare, revenirea din trimestrul al III-lea 2020 genereaza valori apropiate de maximul inregistrat in 2017, surprinzand gradul de oportunitate si atractivitatea acestor piete.

De avut in vedere:
• Prezentul exercitiu nu a inclus o analiza de lichiditate si nici o analiza privind caracteristicile individuale (ex: marimea companiei, nivelul veniturilor) ale fiecarei companii din grupul de comparabile utilizat. Criteriile pe baza carora a fost realizata selectia au in vedere regiunea geografica si incadrarea sectoriala, asa cum este aceasta prezentata in baza de date utilizata (S&P Capital IQ).
• Ratele de actualizare fundamentate nu cuprind prime specifice (de ex. prima pentru marimea companiei subiect), intrucat prezenta analiza este sectoriala si nu o analiza individuala, specifica unei companii specifice. Aceasta prima poate fi aplicata, daca este cazul.
• Ratele de actualizare prezentate sunt exprimate in euro. Pentru a asigura o comparabilitate a datelor, cat si corectitudinea calculului, acestea ar trebui aplicate unor fluxuri de numerar exprimate in aceeasi moneda.
• In aplicarea multiplicatorilor trebuie luat in considerare faptul ca nu exista doua companii identice, acestea fiind diferentiate de multiple caracteristici individuale. Astfel, abordarea ar trebui aplicata tinand cont de acest aspect si aplicand ajustarile necesare, daca este cazul. De asemenea, in aplicarea multiplicatorilor este foarte relevant indicatorul financiar al companiei la care se aplica (de ex. venituri, EBITDA). Pentru a avea o perspectiva clara si cat mai aproape de realitate, indicatorul ar trebui sa fie unul normalizat, adica sa reflecte un nivel pe care compania se asteapta sa il poata realiza in mod constant.

Catalog

AFCAR 2020 cop1

Abonare la newsletter

* indicates required

Agenda obligatiilor fiscale 2019

EY agenda fiscala 2019 coperta


 

 

 

Fairvalue logo bun 2020

 

 

Horvath logo 20

 

 

 

 

 

TUV logo 20

 

 

 

 

EY logo 2020 portal

 

 

andra musatescu sigla noua

 

 

Valoria logo2 

 

 

 

 

 

Finexpert logo 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kreston logo 2018

 

 

 

works logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

prospect logo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

expert control logo

 

 

 

 

 

evident info logo 

 

 

 

 

nefertiti logo

 

 

 

Copyright © 2020 KLAUS MEDIA PRESS
Toate drepturile rezervate.